среда, 17. август 2011.

Prva strana na Google i cena izrade sajta

Ne znam za jeftin mercedes a da valja. Ne znam za jeftin laptop a da je vrhunskih performansi. Ne znam za za nešto high (vrh vrhova) a da nije skupo i da nije kradeno. Na Internetu nema kradje. Gazda Google, kao dominantan pretaživač, se pobrinuo da natera svoje programerske timove da rangiraju korektno sajtove. Naravno, nije baš 100% ali teži ka tome, mnogo više nego ka anarhiji i nedoslednosti.
Negde pri kraju razgovora, najčešće, potencijalni klijenti pitaju a koliko bi to koštalo? Pre toga su sve razumeli, pre toga su u razgovoru shvatili šta sve mora da se radi da bi jedan sajt u normalnoj konkurenciji izašao i izborio se za svoje prestižno mesto, pre toga su ujkapirali da tu nema čarobnih formula, već ekspertskog i crnačkog posla.



I džaba, cena je uvek faktor koji vodi ka diskusiji, da li to stvarno vredi toliko, pa konkurencija ima niže cene, pa na tržištu se može naći mnogo firmi koje rade sajtove za manje para, da ne pričamo o klincima iz komšiluka.
Rado se setim jednog od najboljih članak na temu cena izrade sajta i domišljatog zubara koji je sebi uštedeo vreme odbijajući i ne gubeći vreme sa onima kojima je cena jedini i najvažniji faktor prilikom izrade sajta.
Izrada sajta je samo je samo jedan činilac, bitan kao mnogi drugi, ali više tehnički segment koga zaista može da realizuje više ili manje uspešno mnogo firmi ali i sve više pojedinaca.
Izrada sajta podrazumeva da su sve kockice složene, definisana struktura, koncept, baza podataka, CMS, statične i dinamičke stranice, dinamika i razvoj sajta, način dodavanja novih stranica, izmene postojećih, rad na SEO, eh šta još ima mašala posla.
Ne može se sajt koji iole ima neki sadržaj, realizovati za dva dana. Može, ali on po definiciji neće biti onpage optizovan jer je to i teorijski za tako kratko vreme neostvarivo.
Pa šta, rekli bi vlasnici koji bi da prodju jeftinje? Pa ništa, kao da ste mu u startu, za nogavice prikačili narukvice, tj. tegove, ali one malo teže od po dva kilograma, pa očekujete da trči ravnopravno sa onim trkačima, tj. sajtovima koji nemaju te tegove. Eto, prosto da pristije ne mere, to je to pa šta. Ne može i jare i pare. U ovoj oblasti ne može, negde može leba bez pogače, u oblasti pozicioniranja sajtova na pretraživačima lažne prečice ne dovode do dobrih rezultata. Prva strana na pretraživačima, u relativno normalnoj izraženoj konkurenciji, zahteva maksimalno korektno kreiranje stranica sajta u skladu sa mnogim pravilima glavnih pretraživača, pre svega Google. To bi značilo da klinac iz komšiluka, kao i firme koje to mogu za dva dana apriori znači: "uštedeo sam na mostu, a ćuprija je odmah ia mosta", koju također moram preći, a koja je skupa da ti oči iskoče. Ako se na mostu uradi i plati kako sledi, ćuprije do cilja nema. Vrlo simple, da ne kažem jednostavno.

Pa kolika je ta cena izrade sajta, realna, prihvatljiva, isplativa i profitabilna za sajt? 


Pogrešan ugao i pogrešno pitanje. 

Ne gleda se samo cena izrade sajta, već se gleda i sagledava ceo projekat. Sajt koji u jednom trenutku treba da donosi profit kai i predikcija ulaganja i potencijalne dobiti. Ako ne postoji takva analiza sajta, od momenta osmišljavanja, do momenta eksploatacije i pozicioniranja na dobra mesta na pretraživačima potencijalno ali i realno ste u problemu sa vašim ulaganjem u sajt. Rad na održavanju, razvoju sajta kao i SEO, odnosno optimizaciji sajta, zahteva ulaganja i taj posao se mora poveriti firmi koja radi i izradu sjata. Šta to znači? Ne može klinac iz komšiluka, ili fimra koja ima šablone i kaže sve je gotovo za jedan ili dva dana, da vam radi konkurentan sajt, a da SEO istog sajta kao bajagi poverite nekoj ozbiljnoj firmi. Ne može a da bude rentabilno. Može, ali će ta varijanta biti preskupa, mnogo skuplja od odluke da ceo projekat sajta poverite onima koji to znaju da urade od početka do vremena pozicioniranja sajta na željena mesta na pretraživačima i njegovog zadržavanja na tim pozicijama.






Нема коментара: