уторак, 11. децембар 2012.

Blog na sajtu

Blogovi na sajtu


Blogovanje je veoma popularan fenomen na Internetu. Ipak, veliki broj ljudi koji pišu na najrazličitije teme, čini da se stvara efekat disperzije, odnosno da je i u tom moru članaka, tekstova, komentara jako teško pronaći baš onaj koji tražimo, ili one koji su mi interesantni. U prevodu, blog mora biti i lako dostupan, tj. da se može na neki pristupačan način pronaći na Internetu.

Kako pronaći odgovarajući članak koji se nalazi na nekom blogu, je ponekad veoma teška matematika. Šta je rešenje, ili kako blogove učiniti lakše dostupnim, više posećenim, jer budžeti za vodjenje marketinga, tj. pozicioniranja blogova su mali, ili ih nema? Nisu baš svi toliko popularni i poznati da je dovoljno da napišu tri pasusa i da to momentalno čitaju i prate hilajde fanova. Mnogo truda, zonoja, pameti, viralnog marketinga i faktora srećeje potrebno da bi blog postao jako popularan i posećen.

Posetioci ipak češće, i to mnogo češće pronalaze sajt, pre svega u rezultatitma organske pretrage, preko plaćenih oglasa ili drugih medija. Vlasnici sajtova ulažu značajno vreme u poboljšanje pozicije sajta i veoma im je stalo da kada privuku ciljanog posetioca zadrže njegovu pažnju, da provede više vremena na sajtu i stvore lojalnog budućeg fana ili ljubitelja sajta.

Jedno od veoma popularnih rešenja se iskrastalizovalo kroz blogove koje vlasnici i webmasteri promovišu i uredjuju na sopstvenim sajtovima. Dakle, blog na sajtu je veoma praktično rešenje sa mnogo aspekata. Prednosti bloga na sajtu su očigledne i one pored bloga veoma efikasno pospešuju i razvoj samog sajta. Njihovo kvalitetno uredjivanje, dinamika, aktulenost, čini da i sam sajt postane posećeniji, uspešniji i kroz unutrašnje i spoljašnje linkovanje značajno bolje pozicioniran na Google.

Naravno, pisanje i ažuriranje blogovsa na sjatu, pored svih ostalih aktivnosti, zahteva dosta angažovanja, vremena, stručnih tekstova, pripreme originalnog materijala, fotografija, video zapisa što znači novu obavezu za vlasnike sajtova i dodatno angažovanje za tim koji se brine o sajtu.

Prednosti blogova na sajtu

Pre svega ne moraju da se angažuju neki dodatni ljudski resursi jer ako ste izabrali dobar tim za održavanje i razvoj sajta, on bi trebao da zna i da razvija eksterne blogove pa će njihov vraćanje na sajt biti uglavnom tehnički posao.
Dakle, ekonomičniji je. Kao jedna od najvažnijih prednosti ističe se dinamičnost i kvantitativni i kvalitativni rast sajt. to posetioce žele, traže i vole i samim tim sajt sa kvalitetnim blogom privlači nove i uspešno zadržava postojeće posetioce, da ne kažemo fanove.

Navešćemo nekoliko primera koji se izdvajaju upravo željom da se sadržaj sajta učini prepoznatljivim, dopadljivim za posetioce:


  • Sajt za selidbe, je kroz opciju novosti implementirao ažuriranje aktuelnih i zanimljivih tema vezanih za selidbe (www.selidbebeograd.net)
  • Sajt za nekretnine (Portal SrbijaSpace.com) je takodje kroz rubriku novosti učinio zanimljivijim svoje stranice
  • Sajt u kome su pvc stolarija i ostale teme za pvc i alu materijale osnažene upravo temam kroz blog.