недеља, 24. јул 2016.

Izmene Google AdWords oglasa

Zašto baš sada izmene Google AdWords oglasa?

 
Teško je zamisliti da se optimizacija sajta za Google realizuje bez plaćenih oglasa. AdWords je usluga koju je sve teže zaobiči u ovom procesu i napraviti značajan rezultat u organskoj pretrazi.
Ništa čudno i ništa neuobičajeno.

Google marketing ekspwrti prate tržište i kada procene da treba nešto da menjaju oni to i urade. Zašto se događaju pomalo turbulentne promene u sistemu oglašavanja putem Google Adwords, nismo baš pronašli najpreciznije odgovore, one su zasigurno plod procene marketing stručnjaka u samom Google, a tačnu kalkulaciju nećemo nikada saznati.

Ono što mi vidimo i što možemo očekivati, promene su itekako vidljive.

Na neki način promene su i očekivane, jer se i tehnologije i platoforme oglašavanja jako brzo menjaju. Jedna od neospornih činjenica je da mobilne i tablet platforme prosto gaze desktop
računare, odnosno da se i potrebe i standardi na tržištu ubrzano menjaju u skladu sa tim promenama.



Šta se promenilo u Google AdWords oglasima?


Nema više Google AdWords oglasa se da desne strane. Panika, histerija ili tragedija. Ništa od toga, tehnički samo malo presložnjavanje oglasa. I ura, ima ih četiri komada baš iznad rezultata u organskoj pretrazi. Da li je to baš dovoljno za sve one koji bi da plate?

Sada mnogi webmasteri kao i firme koje se bave SEO optimizacijom, gube mogućnost da koriste krilaticu, ko ne zna ima oglase sa desne strane, a ko zna i koristi usluge firmi koje se bave Internet marketingom i optimizacijom za pretraživače, ima oglase sa leve strane

Google prati tendove, osluškuje potrebe sve zahtevnijih korisnika, shvata da su pametni telefoni pregazili desktop i da je taj trend prosto nezaustavljiv. Mobilne platforme nisu više samo fensi pojava, već se mobilni telefoni koriste i za online poslovanje.


Ni meni nije bilo jasno po kojoj logici tri oglasa na vrhu i recimo 5-6 oglasa sa strane idu prvo pa onda rezultati organske pretrage, kada se skroluju zapisi. Verovatno zato što u odsustvu konkurencije onaj koji vodi igru pravi pravila igre. 

Nadamo se da će ova pravila za one od kojih Google živi, biti prihvatljivija i za firme koje se bave pozicioniranjem stranica u organskoj pretrazi a od kojih glavni pretraživač i nema direktnu korist.



Nove promene AdWords oglasa


Google je predvideo duže oglase. Opet ura :) Predviđeno je da novi oglasi budu dva puta veći nego ovi sadašnji. Takođe, umesto jednog moći će da se postave dva naslova od čak 30 znakova, a tekstulani oglas će moći da sadrži veći broj znakova.

Bitna promena dimenzija oglasa: 25/35/35/35 + dodaci idu na 2×30/80/novi display URL.

Google kaže da se dva reda teksta zamenjuju jednim koji će imati maksimalno 80 znakova.

Display URL će se automatski kreirati iz krajnjeg URL-a, pri čemu će oglašivači imati mogućnost da dodaju do 15 znakova u display URL.


Očekivani efekti ovih promena 


Prošireni oglasi bi po prirodi stvari trebalo da budu uočljiviji i sa mim tim da obezbede veći CTR.

Pametni Google softver će display oglase prilagođavati sadržaju konkretne web stranice na kojoj se prikazuje, odnosno web aplikacije.

Responsive diplay oglasi


Sasvim očekivano, responzive dizajn je pojam koji je postao standard. Ne postoji razlog da se i oglasi ne prilagode aktivnim standardima, Time će kreativnot i mašta marketing firmi doći više do izražaja, ali i efektivnost i učinak oglasa će biti bolji.



Razdvajanje oglasnih platformi 


Neočekivani novitet je da Google predviđa posebno licitiranje za mobilne telefone, tablete i desktop računare. Uzimajući u obzir činjenicu da Google raspolaže informaicja o korisnicima različitih platofrmi ne sumnjamo da će ovaj potez biti propraćen adekvatnim efektima, a koje će se prevashodno ogledati i u boljim performnsam AdWords kampanja.

Činjenica da se kampanje mogu štelovati prema različitm platformama stavlja marketare u novu poziciju da će moći bolje da upravljaju novcem za oglašavanje.

Ono što posebno obećava je deklarisani raspon promena od -100% do čak nepravilno napisanih  900%.

Ciljaj globalno radi lokalno


Mnogi korisnici očekuju da se u rezultatima pretrage prikazuju i teritorijalno relevantni oglasi, odnosno objekti, firme ili šta već, koji se nalaze u neposrednoj blizini lokacije koju pretražuju. Ove opcije će biti dostupne uz korišćenje odgovarajućih ekstenzija.


Efekti promena AdWords parametara


Google nikada ne spava. Kao što ni konkurencija ne spava. Pošto alternative nema ni na pomolu, svi koji se bave i ovom vrstom oglašavanja, moraju se ubrzano prilagoditi novom načinu prikazivanja i oglašavanja, kako bi unapredili postojeće kampanje i učinili ih efikasnijim.

Promena položaja, broja i veličine plaćenih oglasa, prilagođavanje oglasa različitim platformama, targetiranje oglasa po grupama, responzive display oglasi, kreiranje lista srodne populacije su noviteti koji zavređuju pažnju firmi i pojedinaca koji se bave ovom oblašću.

Cilj ovih promena bi trebao biti i optimizacija kampanja i lakše pronalaženje ciljnih korisnika. Po naški, bolje plasiran novac ka pravim klijentima.

1 коментар:

  1. ako bude previse menjao svoja pravila onda ce korisnici malo po malo da napustaju Google i prelaziti na druge servise.

    ОдговориИзбриши