среда, 12. септембар 2018.

Koje su najčešće greške vezane za optimizaciju sajta?

Količina sadržaja na Internetu raste brzinom koju je teško shvatiti. 

Konkurencija svakim danom postaje sve izraženija iz prostog razloga što Internet postaje univerzalna pozornica skoro za sve. 



Kvalitetan SEO postaje preduslov da vaše stranice budu primećene i u najboljem slučaju favorizovane od strane mašina za pretragu.

Mnogo pametnije. 

Kao što i život evoluira i mašine za pretragu su postale pametnije

Ako se setite početne strategije ključnih reči možemo reći da je to već arhaična strategija. Kakav sadržaj treba danas praviti, odnosno šta nije preporučljivo da radite kroz vaš SEO pokušaćemo da prikažemo u ovom tekstu.

Naš narod kaže da treba učiti na tuđim greškama, a evo nekoliko saveta kao da izbegnete da ne uče i na vašim greškama.


1. Optimizacija sadržaja oko jedne ključne reči je promašaj


Nekada je SEO optimizacija bila ključna reč i šminka oko ključne reči. 
Više to nije tako. 

Pre svega korisnički doživljaj tako skrojenih tekstova je loš a i algoritmi za pretragu ne vrednuju više takve tekstove. 




Kako treba: Ne optimizujte stranicu samo za jednu ključnu frazu, odnosno reč. Umesto toga, razmišljajte globalno, delujte lokalno. Odnosno, koncipirajte sadržaj tako da pokriva više relevantnih i povezanih pojmova za pretraživanje.

2. Nemojte da zanemarite starije stranice i tekstove


Sve manje se osvrćemo je rnemamo vremena. Ono što je urađeno juče a kamoli pre više godina se ne dira niti menja, odnosno aktuelizuje. Skoro da je zapečaćeno. E to nije dobro za SEO niti za vaš posao. 



Kako treba: Istražite vaše tekstove i stranice kroz analitiku. Pokušajte da ih aktuelizujete, doradite u skladu sa postojećim trendovima. Bićete nagrađeni za to od strane mašina za pretragu a nećete morati da kreirate nove stranice niti tekstove. 


3. Da li ste upoznati sa trendovima korišćenja mobilnih telefona



Već neko vreme broj pretraga na mobilnim uređajima je prevazišao broj pretraga na desktop uređajima. Ovo je činjenica koja treba da vam upali sve lampice. Od zelene do crvene. Jer ona sugeriše da i vaša publika verovatno jako često koristi mobilne uređaje da bi došli do željenih sadržaja. 



Kako trebaAko to niste uradili proverite korisnički doživljaj vašeg sajta na mobilnim platformama. Ne zaboravite da nekada responsive verzija sajta ne pokriva zahteve vaše publike koje koristi mobilne platforme.

4. Niste optimizovali brzinu učitavanja stranica



Imajte na umu da su korisnici Internet servisa sve nestrpljiviji. Baš kao i vi. I da ne vole stranice koje se predugo učitavaju, odnosno da ih veoma brzo napuštaju, zaboravljaju i ne pamte po lepom doživljaju.



Kako treba: Proverite brzinu učitavanja stranica vašeg sajta pomoću servisa kao što su Google PageSpeed Insights, Pingdom ili WebPageTest i optimizujte ih u skladu sa smernicama.

5. Imate nevažeće unutrašnje i spoljašnje linkove


Ponekad ume da bude frustrirajuće kada sledite link i dobijete ono čuveno 404. Stranica više ne postoji. A zašto onda postoji link ka nevažećoj stranici, bilo na samom sajtu ili nekom eksternom sajtu?



Kako treba: Da vas obradujemo. Ne morate ručno da proveravate ispravnost linkova. Možete koristiti razne besplatne servise za tu namenu. Loši, odnosno neispravni linkovi neće proći nekažnjeno ni kod posetilaca, ali ni kod mašina za pretraživanje.

6. Stranice ne sadrže linkove ka srodnim sadržajima



Jako sebična i politika koja sigurno neće favorizovati vaše stranice. Skoro pa nemoguće je opisati sve na jednoj stranici. 

Posetiocima treba omogućiti i veze do relevantnih sadržaja koje mogu biti korisne za njega u cilju što boljeg razumevanja sadržaja vaših stranica. Ali i u cilju pomoći pretraživačima da razumeju bolje tematiku vaše strane i sa kojim stranicama je tematski povezana.



Kako treba: Linkovi ka relevantnim sadržajima mogu da učine vaše stranice vrednijim. Obavezno ove linkove kreirajte tako da se otvaraju u novim prozorima kakao bi poseitoci uvek imali otvorenu vašu tekuću stranicu.

7. Ne koristite naslove i podnaslove u tekstu



E to vam baš i nije neki potez. Posetioci vole podnaslove, mašine za rangiranje vole podnaslove. 



Kako treba: Ko je ikada uradi jedan diplomski, maturski ili neki drugi rad, zna šta znači da tekst bude prošaran adekvatnim nivoima naslova i podnaslova. E pa to znaju i mašine.

8. Niste optimizovali nazive i veličinu slika



Od početka SEO je podrazumevao da vodite računa o slikama. Istorija i iskustvo pokazuju da se slike ne optimizuju u skladu sa tehnologijama i zahtevima SEO. 



Kako treba: Nazivi slika, alt tag, veličina slika treba da budu u skladu sa zahtevima pretraživača. Ako ne znate kako treba konsultujte firme koje se bave ovim poslom. 

9. Nemate originalan sadržaj na stranicama


I čemu se nadate? Da ćete da dominirate na Internetu sa plagijatorskim sadržajem? Da li mislite da tako Internet funkcioniše? 
Ne funkcioniše tako i to je u redu što tako ne funkcioniše. Ako vas tuže za plagijat vaš sajt može večno ostati u sandbox-u. 



Kako treba: Krajnje jednostavno. 

a) Istražite najbolje pozicionirane stranice iz vaše oblasti, odnosno sajtove konkurencije.
b)
Proučite njihove stranice i tekstove i na kraju
c) Kreirajte bolje stranice i tekstove. 

Ovo je univerzalno upustvo koje je u različitim varijacijama, formama, sadržano u 50% tekstova koji se tiču SEO tehnika i SEO strategija. Naravno, u velikoj većini njih nedostaje samo jedna sitnica. 

Kako kreirati bolje stranice od stranica konkurencije? 

Sitnica. 

Naš savet je da angažujete agencije za SEO koje imaju reference u konkurentnim oblastima. Ako su uspeli da urade kvalitetan i prodoran SEO u jakoj konkurenciji zašto ne bi uspeli i savašim sajtm?

10. Niste optimizovali nazive stranica


I nije vam neki potez. Mislim posetiocima stvanro nije bitna URL adresa u adres baru jer on ne čita adresu sajta već sadržaj. Ali nekom je ta adresa bitna. To su pretraživači i njihovi nemilosrdni algoritmi za rangiranje.



Kako treba: Kao što SEO praksa nalaže. Naziv stranice treba da što više liči i samom naslovu stranice.  I što se podrazumeva da odgovara sadržaju stranice.


11. Niste sigurni kako se kreiraju meta tagovi


A da. Čuli ste da meta tagovi više nisu toliko bitni za pretraživače Tačno. Ali ne svi meta tagovi. Neki treba i dalje da postoje a pojavili su se i neki novi. 
Koji?
Pa nećete vi kao vlasnik da učite meta tagove? Firma koja radi sajt treba da zna svoj posao. Vaše je da kada urade sajt isti provere preko servisa koji umeju da ocene kvalitet sajta. Milina za vlasnike, noćna mora za firme koje se bave izradom sajtova.



Kako treba: Lako. Vaše je da odaberete firmu za SEO i da naučite da koristite servise za ocenu kvaliteta izvedbe stranica sajta. A to se stvarno može jako brzo savladati.

12. Nemate kodove za prikupljanje statistika na vašem sajtu


Koliko god to grubo bilo, danas se dobar deo SEO posla svodi na brojke i slova. Praćenje i tumačenja analitika i delovanje u skladu sa tim podacima. 



Kako treba: Omogučite korišćenje analitike, bilo da je u pitanju Google Search Console, odnosno anlytics ili Bing Webmaster Tools. Ovo su besplanti  i moćni servisi preko kojih možete sami
pratiti kako vaš sajt napreduje i da li uopšte napreduje.

13. Ne dozvoljavate indeksiranje vašeg sajta



Dozvolite da regularni spajderi, kravleri i drugi programi indeksiraju stranice vašeg sajta. 


Kako treba: Proverite vašu datoteku robots.txt da slučajno neko nešto nije zabranjivao, odnosno bio loše volje taj dan.

14. Niste prijavili vaš sajt na Google My Business.



To vam i nije potez. Učinite to što pre, a ako već jeste proverite još jednom unete podatke na ovaj servis. Pogotovo one vezane za kontakt telefone i radno vreme.


Kako treba: Pažljivo kompletirajte podatke na Google My Business servisu. Ako imate više poslovnica možete svaku poslovnicu uneti i time pojačati šansu za lokalni SEO.

15. Sami radite SEO



Pa dobro. Ako ste zadovoljni pozicijom vašeg sajta na glavnim pretraživačima, ako vam cveta posao preko sajta, onda vam niko i ne treba. 



Kako treba: SEO nije ovaj tekst niti dve stranice. To je posao za tim stručnih ljudi iz više oblasti. 

Nije nam bio cilj da pokrijemo i prikažemo sve ono što se smatra pogrešnim u radu na SEO. 

Ukoliko vi imate neka korisna iskustva pozivamo vas da ih podelite sa nama kroz komentare.

2 коментара: