субота, 24. новембар 2018.

SEO optimizacija vodič za Internet marketare

SEO optimizacija je jedna od najuspešnijih tehnka za dovođenje sajta na željene pozicije u organskoj pretrazi.

I najpopularnija.


Ako je tako onda bi bilo sasvim na mestu da otkrijemo male ili velike tajne ove tehnike.

To su u stvari neka iskustva svima onima koji se bave oblašću mogu biti interesantna.
Ili se bar nadamo da će to biti.

SEO optimizacija je proces. 

Nije matematička formula ili neka definicija. Nauka za sebe i izazov za mnoge koji se bave Internet marketingom. 


Kako rade pretraživači na Internetu?


Pretraživači imaju svoja pravila ili algoritme rangiranja sajtova koje menjaju u samo njima poznatim tajminzima. U stručnim krugovima najčešće su u opticaju procene od nekoliko promena godišnje. 

Za marketare to su više nego česte promene jer zahtevaju i promene u njihovom radu.  



Da biste bili uspešni u SEO optimizaciji, treba da znate šta je trend, šta najbolje prolazi, kako nove tehnike funkcionišu i  koje zastarele tehnike treba izbegavati u radu.

A kad će doći rezultati?

Rezultati u organskoj pretrazi dolaze kao posledica lošeg ili dobrog rada na SEO optimizaciji. Ako ste radili dobro rezultati će doći ranije. Ako niste verovatno neće doči nikada. 

Strpljenja.




Rezultati ne dolaze preko noći. 

Zašto?

Zato što mašine za rangiranje imaju svoj način rada.

Još uvek obavijen velom tajni, ali ipak u većini sa očekivanim rezultatima.

Nekome je SEO više od posla. Kao izazov. Partija šaha u kojoj pobeđuje onaj ko vidi dalje.
I ko donosi bolje strateške poteze.
Ili ima više strpljenja. 




Za optimizaciju web stranice u SERP (rezultatima organske pretrage) treba da se složi više kockica.
A one se slažu tokom vremena pri čemu taj put ili napredak pozicije nije sakriven. Može da se prati tokom vremena putem mnogobrojnih servisa.

SEO nije sprinterska disciplina

Ovo je jedna od važnih informacija i za vlasnike i za web marketare. 
Veoma česta greška kod početnika u ovom poslu je da očekuju rezultate u prvim danima, nedeljama ili mesecu i da se obeshrabri kada se ne ostvari progres.

Može li brže? 
Može. 
Ako radite posao poštujuči i primenjujući najbolje SEO prakse, iskustva, smernice do rezultata se može doći i brže. I sa budžetom koji miriše na blanko. Ipak, to vreme se ne meri danima i u mnogome zavisi od konkurentnosti oblasti.



Ima draži gledati kako se povećava broj poseta vašem sajtu, kako se povećava broj ključnih reči na koje se pronalazi vaš sajt. Kako raste pozicija sajta u rezultatima pretrage na određene ključne reči. Kako rastu konverzije, kako se povećava broj lokacija iz kojih dolaze posetioce.


Šta ako ne ide kako treba?

Možda negde grešite. Vratite se na vaš sajt, web stranice i proverite:

  • Da li vaša struktura sajta ima smisla za korisnike?
  • Da li je vaš sadržaj kategorisan na način na koji vi i vaši korisnici mogu lako pristupiti?
  • Da li su vaši URL-ovi nepotrebno dugi ili višerečni (više od 3-6 reči po putanji datoteke)?
  • Da li su vaše sadržaji preoptimizirani, odnosno da zbog ključnih reči niste izgubili najvažnije poruke koje stranica donosi?


Za početak dovoljno.


Ključne reči


U osnovi uspešnog projekta je kvalitetno istraživanje ključnih reči. 

Marketinške tehnike podrazumevaju da vladate materijom atributa ključnih reči, da umete da ih istražujete pomoću besplatnih ili plaćenih alata

Takođe, da umete da pravilno kreirate hijerarhiju ključnih reči po stepenu važnosti za poslovanje. 



Ne zaboravite da je ovo jedna od retkih oblasti gde sinonimi imaju neka sasvim drugačija značenja.

Korišćenje naprednih tehnika pri istraživanju ključnih reči je vaša komparativna prednost u odnosu na konkurenciju.

Kada ste osmislili strategiju web stranica okupljenih oko vaših ključnih reči tada je praćenje statistika rasta sajta prosto poslastica i ono što daje draž poslu. 

Da berete plodove svog stručnog i mukotrpnog rada.

Garancije za SEO optimizaciju

Naš savet je da budete najmanje oprezni sa onima koji vam obećavaju sve i svašta,  odnosno daju garancije za SEO. Ako već poverujete onda se barem zaštitite nekim valjanim i važećim ugovorom sa tačnom specifikacijom. 

U suprotnom pripremite se za bacanje  novca u bunar. Vreme izgubljeno na taj način nikada se ne može vratiti.


Manje SEO optimizacije više upotrebljivih stranica


U fudbalu postoji termin prekombinovali se. Zaigrali. Previše kombinatorike, previše SEO igre oko ključnih reči često ubije korisnost i upotrebljivost teksta. 

Obrnite redosled jer Google penalizuje sadžaje koji nisu prirodni i prilagođeni korisnicima.

Upotrebljivost i korisnost teksta učiniće da SEO optimiacija stranica zablista u punom sjaju. I odnese prave i očekivane rezultate.


Potrudite se da objavljujete izuzetan sadržaj


Posetioci ili čitaoci vašeg bloga ili sajta uvek imaju najviša očekivanja. Potrudite se da im obezbedite adekvatan sadržaj. 

Dovoljno interesantan, koristan i makar po nečemu izuzetan tekst




Ako tražimo nešto po čemu ovaj blog može biti izuzetan onda je to prethodna rečenica. U nju je utkana suština, srž ili pobednički način razmišljanja. 

Bićete nagrađeni za takve tekstove.

Gradite vaše web stranice da budu intuitivna i logične za navigaciju. 

Krenite od sebe. Sigurno niste ljubitelji stranica gde vam je teško da pronađete željeni sadržaj. 


Angažujte čitaoce 


Motivišite i zaintrigirajte čitaoce da daju svoje komentare, ocene. Da daju svoje mišljenje. 



Suvoparni članci, neinteresantni i kratki tekstovi neće zadržati posetioce niti im biti inspirativne za neki komentar.

Budite prisni, nastrojeni prijateljski pokušajte da personalizujete odnos sa čitaocima. 


SEO optimizacija iznova i iznova


Ovo je oblast koja se menja. Često objavljujte aktuelan i nov sadržaj. 

Pratite trendove i dobra iskustva u ovoj oblasti i bićete nagrađeni i od Google ali i steći vernu i lojalnu publiku koja i daje smisao ovom poslu.

1 коментар: