субота, 30. децембар 2017.

Landing page

O, podseti me šta to beše landging page?


U poslednje vreme svedoci smo jačeg uticaja tehnologije na izgled i strukturu web sajtova. Kako to objasniti, zar se tehnologija ne menja već duže vreme?



Da menja, se. Neprekidno, čini se sve brže i sve neuhvatljivije. 

I opet isto. Sve brže, ali stvarno brže.

Kakve posledice na web sajtove čini napredak tehnologije? Ako malo zastanemo, shvatićemo da sve više koristimo neke druge uređaje osim desktop platforme za aktivnosti koje su nam doskora bile nezamislive bez desktop računara.



Šta se to dogodilo? Život se promenio. Navike nam se menjaju.

Najjači samo opstaju a trenutno su u zaletu uređaji koji više nisu samo gadžeti. Pre svega mislimo na mobilne telelefone i tablete.
Mobilni telefon. Sve veće dimenzije sve veća rezolucija, sve jači hardver. I što je tehnički bitno, sve bolje baterije i naravno sve pristupačnija cena.

Pogledajte sledeću sliku, na kojoj se prikazati dijapazon uređaja koji se koriste za različite Internet servise:




Šta se može zapaziti. Sa leve strane su šeme za mobilni telefon, tablete, pa laptopove i desktop platforme.

Da li vam nešto smeta na ovoj slici? Da li vam se čini da nešto kao da nije u redu?
Ili, šta želimo reći?

Sledite tekst nadole, skrolujte ovu stranicu pokušaćemo da vam ukažemo na nešto što promiče neprimetno i na kazuje na koji način treba da razmišljamo.











Da.

Hteli smo reći da redosled elmenata na gornjoj slici za različite uređaje kvari naše misle i pokušava da nam skrene pažnju.





Trebalo bi da bude ovakav.
Hronološki tačan.
Evolutivan.

Zašto?

Jer, moramo da razrešimo misteriju za landing page. Iz prve slike većina bi se teže izvukla. Izvukla bi se, ali izvesno verovatno sa više žrtava. Odnosno sa verovatno više potrošenog vremena ili resursa.

Dakle, evolutivno posmatrano mobilne platofrme nezaustavljivo preuzimaju prima tu odnosu na desktop računare.
Šta to znači za one koji kreiraju web sajtove i žele da učine svoje stranice preglednijim, bitnijim i relevantnijim?

Upravo to, što i sami naslućujete.

Web stranice, a posebno landing stranice se moraju prolagoditi ovim činjenicama vezanim za popularnost mobilnih uređaja u korišćenja najrazličitijih Internet servisa.

Malčice je drukčije u praksi

Jeste. Pogotovo u našoj balkanskoj. Jer vlasnik računa da je uvek previše platio izradu sajta. Kako mu uzeti novce za isti posao posle godinu ili dve, da ne kažemo tri? Pa zar taj sajt nije skoro urađen?
Onima koji svoj web sajt kao projekat i posao koji im donosi više nego što odnosi, ovo se lako da pojasniti.

Onima koji inoviranje web sajta doživljavaju kao jednokratan trošak teško se bilo šta može dokazati i pokazati i pojasniti. 

Od takvih klijenata treba i bežati, dok i oni ne evoluiraju i ne shvate malo bolje kako to Internet funkcioniše.

Dakle, vratimo se našu temu,
Pogledajmo na primer jedan sajt za selidbe.



Na prvi pogled ništa neuobičajeno. Heder, meni, slajder, sadržaj,  futer. Sve po redu, sa izdvojenim i markiranim opcijama za bitne stranice.

Idemo dalje.
Primećujemo da se posebno fokusira i favorizuje jedna stranice.

Pogledajmo sada stranicu selidbe Beograd.

Odnosno, stranicu koja bi trebalo da bude jedna od najvažnijih stranica na sajtu uzimajući u obzir poslovanje firme koja se bavi selidbama u Beogradu.

Dakle, šta primećujemo na oovj stranici?


Gde je heder?

Gde je padajući meni?

Gde je sidebar koji psootji na većini drugih stranica?

Gde je onaj bogati futer u koga se kune 90% firmi koje se bave web dizajnom?

Gde su vesti, gde su izjave, blogovi?

Šta se to dogodilo sa ovom stranicom?

Da nije grešaka, ona čuvena tipa loše se učitao CSS fajl?

Ne. Nema greške. Sve je regularno. To je landing page prilagođen ciljnoj populaciji, prilagođen različitim uređajima i prilagođen modernom korisniku Internet servisa, odnosno posetiocu sajta.

Dakle, oslobodili smo ciljni sadržaj od ometajućih elemenata na sajtu i posetiocu fokusirali baš ono što je on tražio.

Elem, jednostavno, da ne može biti jednostavnije.

Ali, ako je to tako, zašto većina sajtova ne podržava tu logiku? 

Pa kao što većina ne kreira ni modu, niti trendove, tako i u ovoj oblasti, slično kao i u višehiljadugodišnoj ljudskoj istoriji, opstaju i kajmak beru oni koji se bolje i brže prilagode novim uslovima.



U ovom slučaju to su uslovi na virtuelnoj pozornici, njegovom veličanstvu Internetu.






1 коментар: