Blog na sajtu
Da. Ne košta ništa a može da donese mnogo. Jako mnogo. Da ne poverujete ali tako je, Kako započeti sa blogom? Jednostavno. Angažovati kopirajtere ili agenciju za seo koja zna koje teme i na koji način da plasirate putem ovih stranica.
Kako birati teme za blog?
Lako. Ispratite šta potencijalni korisnici vaših usluga pretražuju. Kako? Upoznajte se sa servisima Google-a. Ili opet angažujte agenciju koja to ume da radi. NIje teško, ali nije ni jednostavno kao što izgleda. Potrebno je najmanje dobro poznavanje Google servisa, ali i nekih drugih servisa poput ahrefs.com.
Primer za dobro odabranu temu za blog
Sasvim namerno odabrali smo jedna od najboljih blogova u Srbiji, ali i šire na temu nekretnina, Agencija za nekretnine SOLIS nekretnine i njihov blog na sajtu.
Kako do dobre teme za blog?
Neki pametni samuraj Musaši je nekada rekao: Ako znate Put, videćete ga u svemu.
Odabrana tema: Kupovina prvog stana i povrat PDV-a.
Zašto baš ova tema? Zato što je kupovina prve nekretnine jedna od najvažnijih događaja u životima mnogih ljudi. Korisne i iskustvene informacije na ovu temu treba da olakšaju donošenje odluka onih koji se odluče za kupovinu prvog stana.
Bingo! Ili pun pogodak. Malo promocije, reklame, društvene mreže, poneka plaćena reklama i blog na ovu temu je postao evergrin. Na prvoj strani u SERP pretragama na ovu ključnu frazu. I ne samo na prvoj stranici Google već i na prvim pozicijama.
Kako su to uspeli za tako kratko vreme? Preduslov i prvi korak je kvalitetan tekst na blogu.
Pogled na Google analitiku ukazuje na značajan broj posetilaca ove stranice za relativno kratko vreme od nekoliko meseci.
Kritički ili inženjerski pogled bi vodio ka tome da se postave i neka pitanja. Na primer, da li postoji stvarna tražnja ili obim pretrage na tu frazu, odnosno upit Kupovina prvog stana i povrat PDV-a?
Postoji. Taj podatak se lako da proverite iz zvaničnih servisa Google (obim pretrage za naš region, odnosno Srbiju). Na donjoj slici se vide podaci o klikovima u organskoj pretrazi na frazu Kupovina prvog stana i povrat PDV-a za period od nekoliko meseci.
Udruženim snagama obim pretrage i visoka pozicija u organskoj pretrazi dovele su do većeg broja posetilaca na agencijski sajt, konkretno blog na sajtu. I da. Posebno ističemo dobar odabir teme (long tail keywords).
I opet jedno zanimljivo pitanje. Šta će mi posetilac na blogu ako neće da kupi moj proizvod ili uslugu?
Šta se može zaključiti iz ove male studije?
Blog je jako moćan alat i potpora sajtu da lakše ostvari dominaciju u odnosu na konkurenciju. Ipak, to nije jednostavan posao. Da bi blog ostvario željene efekte neophodan je studiozan pristup i dosta analiza, praćenja i poznavanja niza Internet servisa. Deluje teško i zahtevno ali ništa nije lako.
Ako vas zanima i ako poznajete svoju oblast delovanje dovoljno dobro biče veoma zanimljivo osvojiti blogovanje na sajtu na pravi način. Namerno fokusiramo pravi način jer najveći broj blogova na sajtovima je nastao pro forme. Da popuni broj opcija. I zato i prlaze tako. Neprimetno. U postoječem trendu ekspanzije tekstova na Internetu to je protraćeno vreme.
I naravno, opet sledi korisno pitanje.
Da li se isplati ova avantura i rad na blogu na sajtu?
Itekako se isplati. U ovoj maloj studiji je izvučena samo jedna tema za blog i pokazani su efekti koji su više nego afirmativni za potrebu kreiranja i razvoja bloga na sajtu. Znate šta sledi. Pronađite vaše kopirajtere i zasucite rukave. Ulaganje u kvalitetne blogove na sajtu može značajno povećati broj poseta sajtu i doprineti da i sam sajt bude važniji na Google.
Odličan tekst i veoma jasan i slikovit odgovor na pitanje "treba li mi blog", koje klijenti često postavljaju. Jer, ako imaju recimo internet prodavnicu, misle da je potpuno nepotrebno da imaju i blog. A nije tako.
ОдговориИзбришиPrvo što Google veoma voli blogove, a vole ih i korisnici. Najčešće ih neki zanimljiv tekst sa bloga privuče, pa natera da na sajtu provedu malo više vremena, a samim tim je i veća verovatnoća da će nešto kupiti, ili steći poverenje u vas jer ljudi vole da osete da neko brine o njima. A blogovi koji pišu o temama koje su im bliske i potrebne, upravo daju takav osećaj.
Zato je ulaganje u dobar blog, sa zanimljivim tekstovima, uvek dobro ulaganje.
Ovo je klasičan primer mnogo reči a da nije rečeno ništa konkretno. Pitanje u podnaslovu je "Kako birati teme za blog?" Da li ej odgovoreno na ovo pitanje? Naravno da nije, nego sve nešto okolo naokolo i na kraju naravno "izaberite agenciju da vam piše blog".
ОдговориИзбришиBlog za sajt le kao reklama na tv-u, moras da animiras i ubedis klijenta da je tvoj proizvod pravi ukoliko to ne postignes dzabe si potrosio vreme i novac.
ОдговориИзбришиPrimetila sam da danas skoro svi sajtovi imaju svoje blogove i bas sam se pitala zasto je to tako. Znaci u tom grmu lezi zec...Prva strana na Google je stvarno veliki uspeh, za to treba biti bas strucan.
ОдговориИзбришиBlog na sajtu je važan, tu se slažem sa autorima teksta. Ovde ću da postavim dobar primer kako blog može da pomogne u boljoj promociji i prodaji. Svi znamo da je LE rasveta danas "must have", ali malo se zna o detaljima. Na blogu xenolight ima dosta informacija i saveta o ovoj rasveti, o različitim rasvetnim telima koje pomažu potencijalnim kupcima da se odluče za kupovinu. Ima i obratnih primera gde su blogovi na sajtovima loši neinformativni ili i ne psotoje. Ali nećemo o njima
ОдговориИзбриши