Optimizacija sajta - početak



Uspeh je lepa reč i čini da se bolje osećamo. Uspeh na Internetu je sve veća nauka, zahteva sve više ali i daje shodno uloženom vremenu i kvalitetu rada. Dobra pozicija sajta ili bloga na Internetu je magija za sebe i po sebi.

Optimizacija sajta za pretraživače, pre svega google, je naporna discipilna. Možda ovaj blog ukaže na neke puteve, neke fore i fazone, neka iskustva koja i vama mogu pomoći ili da sami uspešno razvijate svoje sajtove ili blogove ili da lakše pronadjete profesionalce sa kojima ćete to isto raditi.

Šta vlasnici sajtova treba da znaju o optimizaciji sajta?

Kao što znaju da vode poslove, budu uspešni u svom domenu, vlasnici treba da shvate da bez optimizacije sajta nema uspeha na Internetu.

Na dominantoj virtuelnoj mreži Internet, već dugo vremena dominira jedan igrač na polju mašina za pretraživanje. To je Google (Gugl).
Samim tim ko želi da uspe i/ili putem Interneta mora da se prilagođava njegovim pravilima, ali i da ostane ne manje zanimljiv korisnicima.
Većina posetilaca web stranica upravo dolazi preko Gugla, bilo da je u pitanju organska pretraga ili plaćeni oglasi.



Za ovu firme rade jako pametni i obrazovani ljudi i ne preporučujemo lažne prečice u procesu reklamiranja sopstvenog sajta. Dakle, rizik je varati, a kada Gugle ustanovi da varate, biče najbolje da domen ugasite i krenete sve iz početka sa novim domenom i sajtom.

Kako se prilagoditi Guglu?


Naš narod kaže upoznajte nekog, ili podelite sa njim malo hleba i soli i lako ćete videti kakav je.

A kakav je taj Gugl? Šta on hoće?

Krenimo iz drugog ugla.

Kako Gugl ostvaruje svoje pozicije na globalnoj mreži? 

Tako što razvija i usavršava svoje proizvode na način da korisnicima daje najbolje i/ili najrelevantnije odgovore na njihove upite.

Šta je to najrelevantniji odgovor prema Guglu?


Ili bolje, koji sajt, odnosne web stranice, u konkurenciji stotina, hiljada, miliona, zaslužuje bolje pozicije u odnosu na konkurenciju?
Kada bi znali tačan odgovor na ovo pitanje, verovatno bi bili puno bogati. Naravno, približan tačan odgovor sadrži i sledeća pravila prema kojima bi vlasnici sajtova trebalo da formiraju formu i sadržaj svojih sajtova, odnosno da kasnije rade optimizaciju za pretraživače.

Sajt, pa u skladu sa tim i pripadajuće web stranice, moraju da ostvari najmanje dvojaku funkciju.
Da bude prihvatljiv za ciljnu grupu korisnika sa jedne strane, i sa druge strane da ispoštuje zahteve mašina za pretraživanje (Search Engine).

Kako sopstveni sajt učiniti boljim od konkurencije i ujedno jako privlačnim za search mašine je i svrha i cilj ovog bloga.



Internet tehnologije se jako brzo menjaju i zahtevaju neprestano usavršavanje, usvajanje novih znanja, razmenu iskustava, eksperimentisanje.

Pokušaćemo da naša znanja i iskustva približimo vlasnicima sajtova, odnosno onima koji se bave ovom oblašću, i ako makar malim delom uspemo da nekom učinimo da njegov sajt bude bolji na Google i privlačniji za posetioce, smatraćemo da je vredelo uložiti trud i vreme.




Pratite ovaj blog, učite i prenesite i nam vaša iskustva da ih podelimo sa Internet zajednicom.