Plan izrade sajta i specifkacija poslova




Nije više velika tajna da je web sajt potreba a ne luksuz niti zabava. Ipak, pred vlasnicima stoje novi izazovi jer nisu baš svi eksperti za Internet tehnologije, niti za izradu sajtova. Kako da krenete, kako da razmišljate a da dobijete baš ono što u stvari zamišljate da bi trebalo da dobijete?

Sadržaj sajta je azbuka, morate imati viziju o sadržaju koji će da prati vaš sajt. Ako ste u poslu, verovatno imate znanja i iskutva koj avam pomažu da vam posao bude uspešnije. Sada imate jedan drugi zadatak, da ta znanja i iskustva prenesete realizatorima sajta a u skladu sa zahtevima web pretraživača, pre svega Google.

Specfikacija izrade sajta garantuje minimizaciju utrošenog vremena i naravno, smanjuje troškove izrade sajta.

Pošto ste pažljivo analizirali moj rpethodni post na temu plan izrade sajta, sada vam je mnogo lakše jer tačno znate šta želite. Vaš plan izrade sajta podrazumeva da:

  • pripremite sav neophodan materijal za sajt (tekstove, slike, crteže, video zapise)
  • definišete ciljeve koje želite da ostvarite vašim sajtom
  • predvidite neposredne troškove izrade sajta i zakupa domena i hostinga kao i troškove održavanja sajta, rada na optimizaciji za pretraživače (SEO) i ostalim ulaganjima za sajt
  • predvidite načine praćenja efekata sajta i rezultata rada na optimizaciji sajta (SEO)


Firmi koja realizuje web sajt potrebno je da osmislite i pripremite:
  1. Tehničke parametre za izradu sajta (o nazivu domena i izboru hostinga poželjno je da se konsultujete sa firmom koja vam realizuje sajt)
  2. Tehničke parametre vezane za praćenje realizacije sajta kao i kasnije, po njegovom puštanju rad, parametre vezane za održavanje sajta i SEO, odnosno optimizaciju sajta
  3. Izdvojite vreme za neposredni razgovore i konsultacije za sve kritične faze izrade sajta


Najefikasnije je da mnoge stvari dogovorite u neposrednom razgovoru sa firmom. Ne sumnjajući u vaše znanje i iskustvo ipak morate se unapred dogovoriti o sadržaju sajta kao i njegovom razvoju sa firmom koja vam realizuje sajt jer i tu posotoje razna pravila koja vi ne morate da znate. U slučaju kompleksnog sajta, potrebna je detaljna specifikacija sajta za koju već treba mnogo više znanja i vremena. Potrebno je da imate neki okvirni plan razvoja sajta odnosno plan povraćaja uloženih sredstava jer ne pravite sajt da bi ste imali ličnu kartu na Intenetu, već profitabilan proizvod koji treba da maksimizira vaš profit i imidž.

Tu se priča ne završava, jer jednostavno ne važe ista pravila za sve i nije uvek sve isto, već se za svaki konkretan sajt i oblast primenjuju najbolje tehnike i tehnologije u cilju veće efikasnosti i uspešnosti sajta.

Kratak sažetak prethodno navedenog mogao bi da se svede na sledeće. Plan izrade sajta je temelj dobro i uspešnog projekta sajta. Vlasnik sajta ima obavezu da studiozno pripremi koncept i sadržaj svog sajta i da zna da prati razvoj sajta u svakoj fazi izrade. Takodje, vlasnik sajta treba da ima viziju biznis plana svog sajta, odnosno troškovne analize koja bi mu u perspektivi davala smernice za ulaganja u sajt.



Коментари

  1. Odlican blog svaka cast ,ja sam svoj trud ulozio u skolu koja se bavi izradom sajtova i tu se doskolovao
    http://www.oxfordwebstudio.com/web-dizajn.html

    ОдговориИзбриши

Постави коментар