Optimizacija sajta je golema rabota i skupa rabota, kako bi rekli nekad bivša braća Makedonci. da probamo da malo pojasnimo, osvetlimo i rasvetlimo tu golemu rabotu.
U Srbiji je popularno prevozno sredstvo automobil i većina vozača kao i nevozača, odnosno budućih vozača zna sve o njima. Teorijski naravno.
Kupili ste auto, na brzinu, povoljno. Počeli ste da ga vozite po drumovima, autoputevima, selima, gradovima, dolinama. Nailazite na semafore, obeležene neobeležene puteve, nemarne i opasne vozače, nadrndane policajce, autostopere. Svi vas pretiču, izguravaju, iako držite papučicu gasa skoro do kraja pritisnutu. Čak i prstom uperuju u vaš auto. Bezobraznici, barabe, banda bre! Onda počnete malo da se uporedjujete sa ostalim vozačima, da poredite svoj auto sa drugim automobilima i vidi čuda. Znate da nsite lošiji vozač, ali ustanovite da vam je auto slab, malo kubika, malo snage, da non-stop mora u servis, da puno troši, da čadi, da garavi, da slini, da bi ga najradije šutnuli ali bez njega još gore. Da li da ga unapredjujete, da mu ugurate novi motor, da mu menjate ne zna šta ne bi li bio jači? I sami znati da je teško od babe napraviti devojku. Dakle, mora novi auto.
Nekako slično, metaforično-alegorično, mu dodje i priča sa sajtovima. Jednom uradjen loš sajt je najgora investicija u virtuelnu realnost, a da ne govorimo u optimizaciju sajta. Porpavke su loše i veoma loše rešenje. Sajt mora valjano, studiozno, dubiozno, pametno, da se osmisli, projektuje i tek onda realizuje od strane onih koji umeju da vide vaš sajt i za 5 godina.
I nameće se jedan logičan inženjerski korak, da se u startu uradi dobar inženjerski pristup kako bi se izbegao srpski izum reinženjering, koji tako obezvredi pravi inženjerski pristup.
I gde je tu optimizacija sajta? I gde je tu optimizacija sajta za pretraživače? Zapitaće se dobar deo vas koji ste čak stigli dovde?
Optimizacija je tu sve vreme, sveprisutna i svevrebajuća. Dakle, govorimo o pravilnom koncipiranju sajta, koje prouzrokuje da se pripremi dobar temelj, osnova, koja može u trku sa srodnim sajtovima, sa konkurencijom i koja ima u startu približno jednake šanse kao i konkurencija. Jer konkurentski sajtovi su već odavno preboleli te dečje bolesti.
Konkurencija, ili konkurentski sajtovi su vaš startni reper, vaša polazna tačka gde treba da umete da predvidite potreban nivo kvaliteta sopstvenog sajta kao i njegove realne domete u jako izraženoj konkurenciji.
Naravno, govorimo o zdravoj konkurenciji, prestižnoj, onoj koja se bori za svoj imidž, status na itnernetu, poziciju na pretraživačima, pre svega Google. On page optimizacija sajta na osnovu tako pripremljene strukture i web dizajna sajta se podrazumeva. Pa ne mislite valjda da poverite izgradnju sajta onima koji ne znaju šta je onpage optimizacija, odosno onima koji ne mogu da vam sajt pozicioniraju na konkurentna mesta na Google?
Ok, u redu, hajde da kažemo da smo taj prvi korak savladali. Jesmo li?
Šta ako se ne razumem dovoljno u Internet, nemama vremena da izučavam Internet pravila, standarde, fore i fazone, cake i smicalice?
Kako da prepoznam prevaru, kako da prepoznam praznu priču, kako da znam da povervam svoj imidž, posao, profit, opstanak, pravoj firmi?
Pojedincu samo oni koji igraju loto mogu da povere ozbiljan posao na internetu. Naravno, i oni koji imaju malo viška para i oni koji su čuli za klinca iz komšiluka. Srećom, takvi ne dolaze kod ozbiljnih firmii jer oni firme za web dizajn, web programiranje, SEO, doživljavaju kao i klinca iz komšiluka, a naravno, klinac iz komšiluka je neuporedivo jefitniji. Uh kako to dobro zvuči. Neuporedivo jeftiniji. Ma nije ni bitno šta nudi, šta zna, kakve su mu reference, važno je da je neuporedivo jefitniji.
Takve klijente u širokom luku zamoljevam da ne uznemiravasju i ne oduzimaju dragoceno vreme ozbiljnim firmama.
Na internetu nema lutrije, već strčnog i ekpertskog rada timova ljudi, nikako pojedinaca. Ko razume shvatiće, ko ne razume, u sledećem životu verovatno neće ponoviti istu grešku.
Odgovor na pitanje šta i kako je kao i u ostalom poslu, raspitajte se, ali ovog puta preko Interneta, koja firma ponešto zna da uradi, koje su joj reference, obavezno zakažite razgovor, jer drugačije zvuči i izgleda živa reč i živi ljudi od slova na ekranu.
Odgovor možete dobiti i od konsalting firmi koje sigurno znaju da prepoznaju šta vam treba. Mnogo firmi koje se bavi web dizajnom će vam dati korisna znanja koja možete da upotrebite da bi ste lakše krenuli u proces optimizacije sajta, odnosno njegovog projekta.
Konačno, posle malo ili puno vremena, odlučiste se za firmu, napaviste u saradnji sa frimom za web dizajn, programiranje i SEO koncept, projekat i kako dalje.
U prethodnoj rečenici je otkrivena još jedna tajna u sve značajnijem procesu optimizacije sajta. Elem, tajna je kranje jednostavna. Firma sa kojom ulazite u projekat optimizacije sajta mora da zna da prepozna vaš posao, vaše ideje, zamisli, da zna da ih relizuje da budu funkcioalne, održive, proširive, konkurentne i dopadljive kako posetiocima tako i Google. Da zna da dovde sajt na dobre pozicije na pretraživačima i da naravno bude konkurentna u svojim uslugama.
Šta možemo iz ovog malog nabacanog teksta zaključiti? Nema slučajnosti, nema nekreativne improvizacije, lutanja, već se i za Internet poslovanje nameće i traži poslovna logika. A upravo ta poslovna logika, taj zdravorazumski pristup poslu Internet sajta, je u stvari njegova optimizacija. Unutar toga je već tehnika i tehnologija a to je nešto već prihvatljivo, razumljivo i dostupno.
U Srbiji je popularno prevozno sredstvo automobil i većina vozača kao i nevozača, odnosno budućih vozača zna sve o njima. Teorijski naravno.
Kupili ste auto, na brzinu, povoljno. Počeli ste da ga vozite po drumovima, autoputevima, selima, gradovima, dolinama. Nailazite na semafore, obeležene neobeležene puteve, nemarne i opasne vozače, nadrndane policajce, autostopere. Svi vas pretiču, izguravaju, iako držite papučicu gasa skoro do kraja pritisnutu. Čak i prstom uperuju u vaš auto. Bezobraznici, barabe, banda bre! Onda počnete malo da se uporedjujete sa ostalim vozačima, da poredite svoj auto sa drugim automobilima i vidi čuda. Znate da nsite lošiji vozač, ali ustanovite da vam je auto slab, malo kubika, malo snage, da non-stop mora u servis, da puno troši, da čadi, da garavi, da slini, da bi ga najradije šutnuli ali bez njega još gore. Da li da ga unapredjujete, da mu ugurate novi motor, da mu menjate ne zna šta ne bi li bio jači? I sami znati da je teško od babe napraviti devojku. Dakle, mora novi auto.
Nekako slično, metaforično-alegorično, mu dodje i priča sa sajtovima. Jednom uradjen loš sajt je najgora investicija u virtuelnu realnost, a da ne govorimo u optimizaciju sajta. Porpavke su loše i veoma loše rešenje. Sajt mora valjano, studiozno, dubiozno, pametno, da se osmisli, projektuje i tek onda realizuje od strane onih koji umeju da vide vaš sajt i za 5 godina.
I nameće se jedan logičan inženjerski korak, da se u startu uradi dobar inženjerski pristup kako bi se izbegao srpski izum reinženjering, koji tako obezvredi pravi inženjerski pristup.
I gde je tu optimizacija sajta? I gde je tu optimizacija sajta za pretraživače? Zapitaće se dobar deo vas koji ste čak stigli dovde?
Optimizacija je tu sve vreme, sveprisutna i svevrebajuća. Dakle, govorimo o pravilnom koncipiranju sajta, koje prouzrokuje da se pripremi dobar temelj, osnova, koja može u trku sa srodnim sajtovima, sa konkurencijom i koja ima u startu približno jednake šanse kao i konkurencija. Jer konkurentski sajtovi su već odavno preboleli te dečje bolesti.
Konkurencija, ili konkurentski sajtovi su vaš startni reper, vaša polazna tačka gde treba da umete da predvidite potreban nivo kvaliteta sopstvenog sajta kao i njegove realne domete u jako izraženoj konkurenciji.
Naravno, govorimo o zdravoj konkurenciji, prestižnoj, onoj koja se bori za svoj imidž, status na itnernetu, poziciju na pretraživačima, pre svega Google. On page optimizacija sajta na osnovu tako pripremljene strukture i web dizajna sajta se podrazumeva. Pa ne mislite valjda da poverite izgradnju sajta onima koji ne znaju šta je onpage optimizacija, odosno onima koji ne mogu da vam sajt pozicioniraju na konkurentna mesta na Google?
Ok, u redu, hajde da kažemo da smo taj prvi korak savladali. Jesmo li?
Šta ako se ne razumem dovoljno u Internet, nemama vremena da izučavam Internet pravila, standarde, fore i fazone, cake i smicalice?
Kako da prepoznam prevaru, kako da prepoznam praznu priču, kako da znam da povervam svoj imidž, posao, profit, opstanak, pravoj firmi?
Pojedincu samo oni koji igraju loto mogu da povere ozbiljan posao na internetu. Naravno, i oni koji imaju malo viška para i oni koji su čuli za klinca iz komšiluka. Srećom, takvi ne dolaze kod ozbiljnih firmii jer oni firme za web dizajn, web programiranje, SEO, doživljavaju kao i klinca iz komšiluka, a naravno, klinac iz komšiluka je neuporedivo jefitniji. Uh kako to dobro zvuči. Neuporedivo jeftiniji. Ma nije ni bitno šta nudi, šta zna, kakve su mu reference, važno je da je neuporedivo jefitniji.
Takve klijente u širokom luku zamoljevam da ne uznemiravasju i ne oduzimaju dragoceno vreme ozbiljnim firmama.
Na internetu nema lutrije, već strčnog i ekpertskog rada timova ljudi, nikako pojedinaca. Ko razume shvatiće, ko ne razume, u sledećem životu verovatno neće ponoviti istu grešku.
Odgovor na pitanje šta i kako je kao i u ostalom poslu, raspitajte se, ali ovog puta preko Interneta, koja firma ponešto zna da uradi, koje su joj reference, obavezno zakažite razgovor, jer drugačije zvuči i izgleda živa reč i živi ljudi od slova na ekranu.
Odgovor možete dobiti i od konsalting firmi koje sigurno znaju da prepoznaju šta vam treba. Mnogo firmi koje se bavi web dizajnom će vam dati korisna znanja koja možete da upotrebite da bi ste lakše krenuli u proces optimizacije sajta, odnosno njegovog projekta.
Konačno, posle malo ili puno vremena, odlučiste se za firmu, napaviste u saradnji sa frimom za web dizajn, programiranje i SEO koncept, projekat i kako dalje.
U prethodnoj rečenici je otkrivena još jedna tajna u sve značajnijem procesu optimizacije sajta. Elem, tajna je kranje jednostavna. Firma sa kojom ulazite u projekat optimizacije sajta mora da zna da prepozna vaš posao, vaše ideje, zamisli, da zna da ih relizuje da budu funkcioalne, održive, proširive, konkurentne i dopadljive kako posetiocima tako i Google. Da zna da dovde sajt na dobre pozicije na pretraživačima i da naravno bude konkurentna u svojim uslugama.
Šta možemo iz ovog malog nabacanog teksta zaključiti? Nema slučajnosti, nema nekreativne improvizacije, lutanja, već se i za Internet poslovanje nameće i traži poslovna logika. A upravo ta poslovna logika, taj zdravorazumski pristup poslu Internet sajta, je u stvari njegova optimizacija. Unutar toga je već tehnika i tehnologija a to je nešto već prihvatljivo, razumljivo i dostupno.
Нема коментара:
Постави коментар