недеља, 3. април 2022.

Kako kupci na Internetu stiču poverenje u brend




 

Reklama.

Da. Odgovor je sadržan u samo jednoj reči reklama. Ali, koja i kakva reklama? Tu se reka širi kao grčko slovo delta. Odnosno broj i dijapazon opcija koje vam stoje na raspolaganju. A, kao u priči, samo mali broj njih ume da prepozna i krene pravim putem.

Dobro. Nije tako strašno. Ima Nade i za vas ako vas Vera nije još napustila. 

Jer, postoji i zajednički imenitelj tog mnoštva opcija a to je Internet marketing. Ne bilo koji i ne marketing pro forme, da se potroši budžet. Kao u većini firmi u nerazvijenim državama kakva je i Srbija. 

Kakav Internet marketing daje rezultate?

Baš onakav Internet marketing koji daje rezultate. Krenimo od veb sajta jer to je osnovni servis kojim se većina firmi reklamira na Internetu. 

Šablon do šablona, prepisane rubrika o nama, ko smo šta smo, misija, vizija. Čitate za jednu firmu a znate da su stranice skoro identičnih sadržaja plasiralo ogromna većna veb sajtova. Znate to? 

I opet verujete onima koji vam rade sajt da je to dobra opcija? 

Samo verujte, vera nas je održala njojzi hvala. Ali, cena te vere je da ćete biti bleda senka koja je nevidljiva u vašoj branši i u vašoj konkurenciji. Ne verujete? Ima načina da proverite.

Elem, opet isto. Da li vas kao vlasnika sajta zadovoljava još jedna lična karta na Internetu? 

Zadovoljava. 

Odlično, preskočite dalji tekst i smanjite budžet za Internet. Nećete se hleba najesti od takvog Internnet pristupa pa ovaj savet doživite kao dobornameran - da ne rasipate novac u bunar.


...



Nastavili ste sa čitanjem? Ko zna, možda nešto više i počinite od vašeg Internet nastupa, veb sajta i Internet marketinga. Po cenu promene agencije koja vam raid sajt. Jer ako godinama tavorite, promešajte karte. 

Možda je greška bila u odabiru agencije ili onog čarobnog lika iz komšiluka koji je došao na preporuku. 

Nećete to sazneti ako ne probate da krenete dalje. Muči vas nešto, imate pregršt pitanja a nemate priliku da ih postavite? Kao na primer zašto je tekst ovog bloga sitnijim slovima nego inače? 

Jedan od odgovora je možda zato da se više pomučite da dođete do pravih rešenja.


Gde vlasnici sajtova greše?

Uvek i svegda na istom mestu. 

Uštedeću novce ako uradim sajt koji vredi nekoliko stotina eurčića i manje, jer ionako ne verujem da mi može nešto više doneti. Šta će mi taj SEO, platiću malo Guglu a socijalne mreže ću sam voditi, ili će mi to onaj dečko što ima još nekoliko ispita do kraja. 

Pametan klinac, zna sve i deluje kao da ima 14 ruku. Ma zna on sve i o brendiranju na Internetu, rekao mi čovek od poverenja. I tako se izgube godine u mraku lutanja i beskonačnih izgovora da je konkurencija velika i da rezultati nikako da dođu a samo što nisu.





Paradigma i zabluda većine vlasnika sajtova. Naviklih na dobijanje poslova preko kafana i veza i vezica.

Za njih je Internet još jedna lična karta na koju će možda neko slučajno doći pa još i okrenuti telefon.

Unikatnost i empatija prave razliku

Internet evoluira brzinom koja je skoro pa nepojmljiva našem umu. Količina sadržaja na Internetu svakim danom biva sve veća i veća i prirodno, velika većina sadržaja zastareva već narednog dana. Rastu nestrpljenje i površnost kod posetilaca stranica. Rastu i njihova očekivanja u pogledu dizajna i funkcionalnosti web stranica.

Kako treba nastupati na Internetu?

Iskreno, baš kao i u ovom našem raelnom svetu. Da i opet. Baš kao i u stvarnom životu. Tražite načine za lakše, bolje i jače povezivanje sa vašom ciljnom populacijom. Ništa lakše i ništa teže naravno.

Kako se gradi poverenje u brend na Internetu?

Lako. 

Pošteno, profesionalno, stručno i odgovorno. I u roku naravno. Vaš Brend mora da izaziva pozitivne vibracije kada se spomene ili pronađe negde u tekstu. Inače negde grešite u nastupu na Internetu.

I svi će vas ceniti. I... Preporučivati. Šerovati, rekao bi mlađi deo populacije. A to je jedna od primarnih strategija nastupa na Internetu. Biti preporučivan od strane korisnika.

Kako ne treba nastupati na Internetu?

Na koliko sajtova ste primetili da nedostaju komentari? Da nema mogućnosti da komentarišete proizvod ili uslugu? Ili je broj komentara 0. 

Ili još drastičnije, kada date realan komentar, neki tamo stručni moderatori ga promene iz negativnog u afirmativan. 

Ili kada postavite pitanje na njega ne dobijete odgovor, bilo na sajtu ili kroz socijalne mreže? 

Šta vam to govori o firmi koja nema vremena da odgovara na vaša pitanja? 

Prva logična konstatacija je zašto uopšte i daju mogućnost da neko postavi pitanje ako za njega nemaju vremena da daju odgovor.

Kako treba?

Pustite komentare na sajtu. Pustite na sajtu i negativne komentare. Nije to ništa strašno. I odgovarajte na komentare.

Pored pozitivnih komentara prirodno je da postoje i oni drugi, naravno. Nema logike da su svi srećni i zadovoljni niti da nema onih koji vam ne žele sve najbolje. Počev od konkurencije do onih koji su antiprotivni po rođenju. 

Naravno,
odgovorite na svaki komentar,
zahvalite se čak i na onaj negativni komentar,
ali ipak pokušajte da dobijete i odgovor
zašto je neko ostavio negativan komentar. 

Simpatično je koliko vlasnika sajtova se hvata za glavu kada pročita lošu recenziju na Google review. Internet nije samo hvalospev o njihovom poslu, sajtu, brendu. To je utakmica u kojoj se koriste razne tehnike i taktike, pogotovo od konkurencije. Sasvim za očekivati je da tu bude i nefer praksi, ali zašto bi nas to čudilo danas? Budite spremni na sve i reagujte pravovremeno i pametno. Bez previše emocija. 

Možda saznate nešto što ne volite, ili jednostavno, možda odobrovoljite tog lošeg komentatora. Ili možda iskrenog komentatora. Saznajte pravo stanje stvari pre kuknjave i traženja načina da uklonite loše recenzije. 

Budite realni i bićete nagrađeni za to. 

Kom opisu firme biste pre poverovali?

Ovakvom prikazu firme:


Mi smo najbolja firma za ... imamo najbolje proizvode, imamo najniže cene, najbolju uslugu, najbolje prodavce, najbolju isporuku, naj .. naj ..


ili


Moramo odmah da napomenemo da: "na žalost nismo velika firma, nemamo ogroman broj zaposlenih, nismo nastali pre više od dvadeset godina i nemamo milion odrađenih selidbi".



Odluku kojoj firmi biste ukazali poverenje donesite sami. Ne sumnjamo u vaš izbor. Mi bismo odabrali ovu malu porodičnu firmu za selidbe jer nastupaju iskreno. Vi kako vi mislite.


Kako povećati poverenje u brend na Internetu?

Ponekad je efektivno postaviti se u ulogu vašeg kupca ili korisnika usluga. Budite realni, iskreni i možda malo više kritični prema sopstvenom sadržaju i strategiji kojom nastupate na Internetu.

Uložite u stvaranje unikatnog sadržaja, tekstova koje će raditi pisci iz senke koji razumeju Internet i potrebe današnjih kupaca. 

Uložite u nekog profesionalnog fotografa koji će vam uraditi unikatne fotografije za 20% od vrednosti u vaš skupi mobilni telefon od hiljadu eura. Isplatiće vam se.

Uložite u stvaranje unikatnih korisnih video klipova na vašem YouTube kanalu. Bolje nego na skupe štandove i promocije. Naravno, ako imate dovoljan budžete ne treba se odreći ni ovoih vidova promocije. Ali ako morate da birate, birajte one kanale oglašavanja koji imaju šansu da dopru do većeg broja potencijalnih kupaca.

Gajite veze i kanale komunikacije sa lojalnim klijentima. 

Nema pauza u ulaganju u Internet marketing. 

Pratite kanale oglašavanja i efekte ulaganja u svaki od njih. Iznenadićete se stvarnim podacima.

I gde smo stali?

Poverenje se teško stiče a lako gubi. Tako je u životu tako je i na Internetu. Proces građenja poverenja zahteva mnogo toga i jedan reset i radikalno drugačiji pristup Internet marketingu. Prosto da vas ne zatrpa inflacija drugih sličnih sadržaja. Ili, još jednostavnije, da se izdvojite od konkurencije originalnim i kreativnim nastupom na Internetu.


Slike:
https://www.pexels.com/photo/marketing-woman-relaxation-space-8534246/
https://www.pexels.com/photo/stacks-of-blank-white-visiting-cards-on-table-4466176/










3 коментара:

  1. Slazem se u potpunosti sa vama, cesto narucujem stvari preko interneta a najvise me nervira kad postavim pitanje u komentaru i ne dobijem odgovor. Ili kada ispod predmeta vidim 10 istih pitanja "Cena?" a kao odgovor pise "Inbox" Mislim da je to neprofesionalno.

    ОдговориИзбриши
  2. Obrisala sam naočare, stavila ih i divno se zabavila čitajući ovaj tekst. Dakle, svaka reč na mestu, ma "ka Njegoševa"!
    Kod nas se u marketing još uvek ne ulaže dovoljno jer svi misle da sve znaju i mogu sami, pa se posle čude što godinama tavore i nemaju pomaka s mesta.
    Ili naprave sajt, plate hosting, i zaborave da postoji. Slike i podatke koje postave u startu više nikada ne menjaju, na poruke i komentare ne odgovaraju, a kad im neko kaže da na sajtu piše nešto što u radnji nemaju, oni mrtvi 'ladni odgovaraju: "Ma mi taj sajt i ne gledamo". Radosti interneta u Srbiji...
    Sajtovi u 80% sličajeva neažurni, na društvenim mrežama objave "s mene pa na uštap", a kupci nezadovoljni...
    "I šta ćemo sad", što bi rekla Konstrakta.
    Ništa! Teško će ovaj narod prihvatiti značaj marketinga za bilo koji biznis ali, "nada umire poslednja".

    ОдговориИзбриши
  3. Treba malo poraditi i na kvalitet sajta. Evo jedan primer: I najbolji internet marketar neće znati šta da radi sa ovim sajtom, koji se bori u izuzetno konkurentnoj rent a car industriji. Sajt treba obogatiti informacijama, slikama, da se odraadi padajući meni, da klijentima sve bude dostupno i da mogu lako da pronadju sve što im treba. A sakriven cenovnik je dobar razlog da se predje na drugi sajt

    ОдговориИзбриши