U Srbiji je teško doći do korisnih informacija jer se mnogi podaci relevantni za biznis u sferi prometovanja nekretninama jednostavno ne čuvaju u bazama podataka. Zastareli programi za administraicju podataka o nekretninama i način razmišljanja fokusiran samo na prodaju ili izdavanje nekretnina stvaraju praznine u pronalaženju zakonitosti i kreiranju uspešnijih strategija nastupa na tržištu.
Naravno, dobar deo znanja i iskustava ostaje sakriven kod agenata za nekretnine. Pokušali smo kroz razgovore sa više agenata za nekretnine da napravimo određene preseke i istražimo i prepoznamo zakonitosti pri prometovanju nekretnina. Ako smo u tome makar delimično uspeli onda je imalo smisla pisati ovaj tekst.
Iskustva pokazuju da agenti za nekretnine većinom ne ulažu u digitalni marketing a kada to čine to su simbolični iznosi. Kada koriste servise na Internetu za pronalaženje novih klijenata onda su to besplatne platforme poput Facebook-a, Instagram-a ili Linkdin-a.
Većina agenata za promet nekretninama očekuje od same agencije da im pronađu klijente što za većinu agencija i nije najbolja solucija.
Kako do novih klijenata?
Pored digitalnog marketinga najpopularniji način pronalaženja potencijalnih klijenata je lični marketing i ona naša čuvena preporuka. Ova druga opcija je jako moćno oružje koje u povratu (ROI) ima odličnu stopu konverzije.
Stvaranje sopstvene baze klijenata kroz lični marketing je veoma kreativan i uzbudljiv posao koji stvara razliku između uspešnih agenata i onih koji su manje uspešni.
Benefite direktne komunikacije znaju da kapitalizuju iskusni licencirani agenti koji su pravilno naučili svoj zanat. Njegovo veličanstvo klijent ili kupac očekuje:
- da mu se posvetite,
- da uvek imate vremena za njega i
- da oseti da ste mu važni.
Samo tako se stvara potreban nivo poverenja na relaciji agent kupac koji ima odlučujući uticaj na konverziju, odnosno prodaju.
Kao i svako zanimanje i agent za nekretnine je zanimanje koje zahteva rad, red i disciplinu i neprestano usavršavanje.
Iz ugla kupca
Važi i obrnuto pa smo na osnovu razgovora sa agentima za nekretnine došli do zanimljivog podatka da je skoro polovina kupaca izabralo svog agenta za nekretnine na osnovu preporuke.
Još jedan zanimljiv podatak koji ukazuje na psihologiju i trendove ponašanja kupaca je taj da su kupci u ogromnoj većini kontaktirali samo jednu agenciju tj. agenta i sanjom realizovali kupovinu nekretnine,
Iz ugla prodavca odnosno vlasnika stanova
Značajna večina prodavaca, odnosno vlasnika stanova odabrala je svog agenta odnosno, odnosno agenciju za nekretnine na osnovu preporuke ili na osnovu prethodno realizovanih transakcija.
Još simpatičniji podatak je da su vlasnici u još većem procentu nego kupci ostvarivali kontakt sa samo jednom agencijom pri prodaji svoje nekretnine.
Ako su bili iskreni u svojim odgovorima, većina vlasnika nekretnina bi i drugim prodavcima preporučila agenciju koja je njima završila posao.
Društvene mreže kao dominantan resurs za kreiranje novih klijenata
Društvene mreže odnose primat kao tehnološki alat koji je veoma popularan za pronalaženje novih klijenata. Facebook i sve češće instagram su postali sveprisutni i teže je pronaći one koji ne koriste ove platforme nego one koji ih koriste.
Poseduju jednu veoma cenjenu osobinu posebno popularnu u ovim krajevima a to je da su besplatni. Faktor cene u Srbiji je još uvek dominantan a kako stvari stoje taj trend se neće dugo promeniti.
U Srbiji više od 90% agenata za nekretnine koristi Facebook kao baznu platformu za generisanje novih klijenata, ali i održavanje postoječih kupaca.
Pored društvenih mreža veoma upotrebljivi su i mejl servisi, odnosno email marketing.
Organska pretraga i SERP daje najveće stope konverzije
Kupci veruju Google i prirodnoj pretrazi odnosno organskim rezultatima. pretrage. Naveće stope konverzije dolaze upravo od kupaca koji su pronašli agenciju preko Google organske pretrage.
To znači da je njihov sajt bio na prvoj stranici Google za relevantne upite.
Ipak i pored ove činjenice samo mali broj agencija radi na SEO (optimizacija za pretraživače) sopstvenog sajta, što iz neznanja, što iz nekih nepoznatih razloga koje ni sami agenti nisu umeli da objasne zašto je to tako sa njihovim vlasnicima agencija.
I na kraju ali ne manje važno
Nije jednostavno pronalaziti potencijalnih klijente za vaš posao sa nekretninama a bez njih nema ni zarade ni poslovanja.
Statistika nisu samo neki brojevi već izuzetno korisni brojevi koji pravilnim čitanjem i razumevanjem postaju moćno oružje u rukama onih koji to znaju da rade.
Servisi na Internetu postaju sve jača konkurencija ličnom marketingu i preporukama. Digitalni marketing je najbolji način da dođete do novih kupaca nekretnina.
Kao kruna rada u digitalnom marketingu i kao najracionalniji vid ulaganja izdiferencirao se SEO, ili optomizacija za pretraživače jer Google organska pretraga daje najbolje kupce i najveću stopu konverzije.
Slika: www.pexels.com
Nekada davno, bavila sam se poslom agenta. Moram odmah da kažem da to nije posao za svakoga, jer ima mnogo praznog hoda. Ipak, i tada je dobar marketing bio uslov za prodaju, a klijente smo nalazili u oglasima. Koliko vidim, danas su mogućnosti mnogo veće, mada to nekada deluje pomalo kompikovano, ali sasvim sigurno i mnogo pomaže, tako da onaj ko zna da koristi sve ove alate, može da bude mnogo uspešniji od konkurencije.
ОдговориИзбриши