Danas je popularno govoriti o Google-u, o SEO. Vlasnici sajtova, često iz najbolje namere, upadnu u zamku površnosti i poveruju u priče koje najčešće nemaju veze sa istinom. Mi smo ih nazvali najčešće zablude povezane sa Google i SEO. Evo nekih od njih.
#1 Brzina učitavanja sajta ne utiče previše na njegovu poziciju
Biće da neće biti. Između dva sajta približne sadržine posetilac će neuporedivo češće birati onaj koji se brže učitava. Mašine i algoritmi za pretragu prate navike posetilaca više nego ranije i naravno da će favorizovati stranice koje se brže učitavaju.
Nije tako uvek bilo ali sada jeste. Navike korisnika sajta se menjaju, algoritmi za pretragu se menjaju. Kako razumeti SEO na pravi način nije pitanje za svakoga.
#2 Duplirani sadržaj na sajtu se kažnjava od strane Google
Ako pravilno koristite canonical tag onda nećete imati problema sa Google po ovom pitanju.
Google ne kažnjava sajtove za duplirani sadržaj.
Ipak, ima caka. Algoritmi za pretragu daju manju vrednost duplikatu sadržaja. Umerenost je rešenje ako koristite sadržaj sa drugih sajtova. Primereno i sa pravim ciljem.
Preporuka je da kreirate aktuelan, kvalitetan, informativan i pre svega unikatan sadržaj da biste dobili više lojalnih posetilaca i bili bolje rangiranje na pretraživačima kroz SEO, odnosno SERP.
#3 W3c validacija je neophodna
Mnogi webmasteri se beskrajno trude da učine sajt da prođe tu famoznu w3c validaciju bez grešaka. Pogrešno! W3c validacija ne čini da vaš sajt bude bolje rangiran već ova validacija ima za cilj da pokaže i ukaže kako da vaš sajt bude jednako prikazan na različitim pretraživačima.
#4 Gustina ključnih reči se radi po formuli
Netačno! Ne postoji egzaktna formula koja za svaku industriju jeste dobitna kombinacija u pogledu gustine ključnih reči u tekstu.
Preporuka je da mnogo više energije i resursa odvojite za istraživanje ključnih reči a njihovo pamteno umetanje u tkestove će već nekako doći.
Previše ključnih reči u tekstu stvara kontra utisak kod posetilaca pa samim tim i kod mašina za pretragu. Famozna čarobna formula je da broj ključnih reči u tekstu prirodno prati tekst i onda je sve lakše. Nije sve tako jednostavno jer zaista nije svejedno gde se umeću ključne reči u tekst a pogotovo koje i na koji način se od njih interno ili eksterno linkuju.
#5 Mapa sajta mora redovno da se ažurira i šalje Google-u
Ne mora. Ako se vaš sajt redovno indeksira od strane Google sve će to automatski raditi roboti. Pogotovo ovo važi za razrađene sajtove.
Kada ima smisla eksplicitno poslati Google novu mapu URL stranica sajta?
U slučajevima kada radite osvežavanje sadržaja na pojedinim starim tekstovima trebalo bi da pošaljete te stranice Google da ih brže evidentira i ponovo pregleda.
#6 Više povratnih linkova ne znači automatski i bolji rejting sajta
Kvantitet ne znači automatski i kvalitet. Neuporedivo je korisnije imati povratne linkove sa autoritativnih relvantnih stranica nego forsirati linkove sa stranica sa slabim autoritetom.
Kvalitetni povratni linkovi mogu učiniti prevagu u korist boljih pozicija vašeg sajta u SERP-u. Naravno, ko ima veći budžet pravilnom kupovinom povratnih linkova može ostvariti bolje pozicije. Iako Google zna da su u pitanju plaćeni linkovi mašine ih ne ignorišu već u velikom broju slučajeva vrednuju.
Kvalitet sajta gde kupujete linkove, bilo u formi linka ili gostujećeg teksta je posebno važan za vaše marketinške aktivnosti.
#7 Da li je dovoljno 3 meseca za SEO aktivnosti?
Tri meseca, šest meseci, godina, nije dovoljno da budete dovoljno jaki u SERP-u i na Google.
SEO nije jednokrani posao. SEO je reka koja teče, jedan neprekidan proces koji se menja tokom vremena.
Ako želite da budete bolji od konkurencije i ispred konkurencije morate konstantno raditi kvalitetan SEO.
#8 Biram firme za SEO koje daju garancije
Pogrešno! SEO kompanije ne mogu da garantuju visoke pozicije jer samo Google to može.
Zašto?
Zato što nijedna agencija za SEO nema kontrolu nad Google algoritmom i ne može uvek praviti pobedničke strategije. To pokazuju statistike pozicija na Google kroz istoriju.
Naravno, kvalitetan SEO može da učini vašu veb lokaciju što boljom i što prijemčivijom za pretraživače u skladu sa njihovim definisanim smernicama. Ali, ponekad ni to nije dovoljno.
Zaključak
Google i SEO su neke od najpopularnijih reči koje posetioci traže na Internetu. Logično, ako se ima na umu da ne postoji vlasnik koji ne bi poželeo da njegov sajt bude na prvoj stranici Google ili još bolje na prvim poziicja za relevantne fraze poslovanje u SERP-u.
Kako biti na prvoj stranici Google?
Kako biti na prvoj poziciji na Google pretragama?
Kako izbeći greške na svom veb sajtu?
Ovo pitanje postavite agencijama za SEO koje su uspele da ostvare te rezultate sa drugim sajtovima u izraženoj konkurenciji.
Optimizacija pretraživača (SEO) je umetnost koja evoluira. Nemojte se zavaravati. SEO se razvija takvom brzinom da su vaša znanja o SEO verovatno zastarela. Šta vam nisu rekli o SEO?
ОдговориИзбриши1. META tagovi su mrtvi! I sam Google skoro pa tvrdi da ne koristi meta oznaku ključne reči u svom algoritmu za rangiranje.
2. Recipročno povezivanje je beskorisno! Beskorisno za SEO, ali nije i za privlačenje posetilaca odnosno povećanje saobraćaja. Nikad ne recite nikad pa razmislite o razmenama kada dobijete ponudu. Odnosno, istražite benefite.
3. SEO nije vezan samo za naslovnu stranu vašeg sajta!
4. Ako ste vlasnik i bavite se SEO-om sopstvenog sajta, vodite računa o tome da pratite trendove. Ako ne možete ostati u toku, onda prepustite taj posao profesionalcima koji to mogu i znaju.
Ni najbolji SEO od babe ne moze napraviti djevojku, ali i prosecan SEO od loseg sajta moze napraviti prestizan sajt na Internetu.
ОдговориИзбриши@Miro bravo :) i to se dogadja jako cesto u SERP-u
ОдговориИзбришиAlgoritam se stalno menja, treba konstantno pratiti trendove.
ОдговориИзбришиTreba pre svega biti uporan i istrajan, jer se algoritam stalno menja, i jer je SEO posao koji se nikada ne završava. Zapostavi ga mesec dana, biće skoro pa kao da ništa nisi ni radio, osim ako je sadržaj koji imaš jedinstven, za šta je mala verovatnoća.
ОдговориИзбриши