четвртак, 24. октобар 2019.

Kako se piše uvod u blog



U ovom blogu ću vam prikazati kako da pišete uvod na blogu.

Evo kako.
Već ste nekako došli na ovu stranicu. I počinjete da je čitate.

Šta je ono prvo što zapažate?

Dobro. Naslov je neizbežan. Ali onaj mali deo koji sledi iza naslova.

Baš onaj deo koji vam kaže gde ste došli i šta vas čeka u daljem čitanju.

Primetili ste ga? 
Pročitali ste ga? 

Ako niste velika je verovatnoća da ćete jednostavno otići dalje. 

Napustiti ovaj blog i tekst.

Zašto?

Možda zato što je uvod bio dosadan. Stereotipan. Robotski ili botovski.

A takvih uvoda je prepun Internet. I naravno da vam takav uvod neće privući pažnju.

Da vas neće motivisati da čitate dalje.

Jer, da budem iskren.
I uvod u ovaj blog je nekako doplivao kao boca sa porukom od pre nekoliko stotina godina.

Inspirativno? Možda.


Zapamtite da ako ste ovaj deo zbrzali ili mu posvećivali malo pažnje promenite to. 

Uvod u tekst, uvod u blog je ulaznica za njegov uspeh. Posvetite mu VIŠE truda i bićete prijatno iznenađeni njegovim učinkom.

Ako se pitate KAKO pisati uvodni deo za blog reći ću ukratko sledeće:

Lako. 

Ako znate o čemu pišete onda ćete pronaći čarobnu formulu zvanu uvod, ili uvodni pasus kojom ćete zadržati posetioca i motivisati ga da nastavi čitanje.

I naravno sledi pitanje za milion dolara: "kako pisati uvode za uspešne blogove?"

Odnosno, da li postoji neka čarobna formula, recept koji je prosto dovoljan da se pišu dobri uvodi za blogove.

I odmah odgovor, ali odgovor koji je rezultat godina rada, mnogih projekata, godina učenja, eksperimentisanja, praćenja statistika, uspešnih referenci.

Postoje dobre prakse koje daju odlične rezultate za većinu mojih blogova.

One se mogu svesti na sledeće odrednice:


  1. Šta dobijate u blogu?
  2. Zašto bi vam poverovali?
  3. Poziv na akciju


Krenimo redom.

Prva opcija je neobično važna. Govorimo posetiocu šta može očekivati od ovog bloga. I to je, ako ste zapazili, rečeno u prvom redu "U ovom blogu ću vam prikazati kako da pišete uvod na blogu".

To je trenutak istine. Svako ko je došao na ovu stranicu zna kroz uvodnu rečenicu da li je došao na pravo mesto.


Jedan zanimljiv isečak primera uvoda u blog

Ako jeste sledi jače zagrevanje posetioca.

Treba da ga uverimo da ta rečenica nije "pro forme" već da je zaista na pravom mestu. Treba da nam više veruje.

Kako?

Predstavite se kako radite i kako ste došli do znanja i iskustava koje sada plasirate.

I to smo već provukli u prethodnom delu teksta.

Rekli smo:

  • godine rada, 
  • mnogi uspešni projekti, 
  • godine učenja, 
  • godine eksperimentisanja, 
  • praćenje statistika, 
  • uspešne reference u konkurentnim oblastima.


Važan deo. Posetilac ne trepće. Čita dalje jer sve više veruje i zna da je na pravom mestu.

I to ga čini zadovoljnijim i zainteresovanijim. Sve više veruje da je na pravom mestu.

Pomozimo mu još malo. Pogurajmo ka onom delu zbog kojeg je i došao na vašu stranicu.

Pozovimo ga na sledeću akciju a to je čitanje tela ili sadržaja stranice.

Neki autori bi rekli da sve celine u tekstu moraju biti povezane. U ovom slučaju povezujemo uvod i telo bloga. Pravimo pravi most sa širokim auto trakama. Bez zaustavljanja.

Pozivamo ga da čita dalje kroz jednostavne rečenice:

  • Pratite tekst u nastavku i saznaćete ...
  • Pravo je vreme da saznamo ...
  • Prvi korak je ...
  • Zavirimo u odgovore na postavljena pitanja ...


Mašta čini svašta. Ovde možete biti kreativni, inspirativni i ubedljivi. 

Poentirajte jer ste već zagrejali posetioca i strpajte ga u lonac pre nego što pobegne.

Ne preskačite poziv na akciju jer čitaoce vole da ga prepoznaju i često ih motivišu ako nisu sigurni da nastave dalje sa čitanjem.

Ako ste do ovog trenutka bili hladni i neodlučni činjenica da čitate ovaj red pokazuje da ste zagrejani, ukačeni na matriks a da toga niste ni svesni. 

Upecani.

Naravno, ovo je jedno od niza iskustava koje za moje tekstove i objave daje više nego dobre razultate. 

Imate li vi svoja kreativna i pobednička iskustva? 

Podelite ih kroz komentare i obogatimo zajedno naše znanje i naše pobedničke strategije.

3 коментара:

  1. Pročitao sam ovaj teskt do kraja, zato što je stvarno imao dobar uvod. Svaka čast autoru, obično ne uspevam da ostanem na nekom tekstu. Jedina primedba je ta da pošto piše u prvom licu jednine, možeda je trebao da se predstavi, da napiše dvoje ime i prezime. Ili ime firme gde radi.

    I još jedna sugestija, psotavite sliku u uvodu. Ne bilo koju nego sliku koja je povezana sa blogom koja isto tako privlači pažnju

    Mala digresija, u naučnim radovima koji su daleko dosaniji i teži puni naučnih pojmovaa, tehnikalija, složenih rečinica i velikih pausa, isto tako postoji uvod (koji se tamo naziva apstrakt) koji je veoma značajan. Postulati su slični kao kod pisanja blogova, potrebno je privući pažnju kako bi čitaoci krenuli u avanturu čitanja tako teških tekstova.

    ОдговориИзбриши
  2. Toliko ima sadržaja na internetu, a toliko malo pažnje kod potencijalnih čitača da je potrebno da budete pravi mag kako bi skrenuli pažnju na tekst. Mislim da najbolje prolaze i najlakše osvajaju konzumente članci vezani za konkretan zdravstveni problem. Ljudi kada imaju zdravstvene probleme u stanju su da pročitaju sve tekstove, forume, blogove koji postoje.
    A za ostale oblasti morate biti inspirisani, duhoviti, talentovani za pisanje i poznavati navike potencijalnih čitača. I tada vam treba puno, puno sreće...

    ОдговориИзбриши