уторак, 4. јун 2024.

Smernice za pisanje blogova



https://www.pinterest.com/pin/109071622212520136/


Ne postoji univerzalno pravilo kako biti bolji od ostalih. Kada sretnete takvu osobu jednostavno je prepoznate.

Slično je i sa tekstovima za blogove. Kada naiđete na takav tekst shvatite da se izdvaja od ostalih i da vam je bio koristan. Tako lako ga prepoznate jer vam je bio iz nekog razloga koristan.

Ako želite da pišete takve blogove onda treba da razmišljate drugačije. 

Ovo su neke smernice koje mogu da vam olakšaju pisanje blogova koji će vašoj ciljnoj publici biti od koristi.


1. Odredite ciljnu publiku i glavnu temu bloga na početku 


Pre nego što počnete da pišete, jasno definišite ko je vaša ciljna publika i o čemu želite da pišete.
Koji problem rešavate za svog čitaoca?
Šta želite da oni nauče ili uzmu iz vašeg bloga? 

Dakle, prvo priča pa onda ključne fraze koje ste možda želeli da promovišete putem bloga.


2. Naslov je stub oko koga se sve vrti


Neki vole zabavne, tabloidne i provokativne naslove a neki naslove koji poštuje smernice mašina za pretragu. 

Kako vi treba da razmišljate? 

Pronađite kompromis. Ovde je dobar tekst na temu naslova za blogove koji može da vam olakša ovu tematiku. Atraktivan i SEO prilagođen naslov će uvek naći svoju publiku. 

Vaš naslov treba da bude zanimljiv i informativan, ali i da sadrži relevantne ključne reči kako bi ga lako pronašli oni koji traže informacije na tu temu. A pre svega algoritmi za pretragu odnosno Google.


3. Logična struktura bloga se podrazumeva 


Šta su nas učili u školi? Uvod, razrada, zaključak. Tako jednostavno. Zaintrigirajte maštu čitaoca kroz uvod, da poželi da pročita ostatak teksta. Dajte rešenje kroz razradu jer svi vole rešenje i odgovore. 

A na tom putu koristite podnaslove, liste nabrajanja, slike, video zapise i kratke paragrafe kako bi vaš tekst bio lako čitljiv i razumljiv, posebno imajuči u vidu trendove u sferi UI i UX standarda.


4. Ne komplikujte sa rečenicama. 
Pišite jasno i dosledno


Publika na Internetu se promenila. Njihove navike i očekivanja nisu isti kao pre nekoliko godina na primer. Koristite jednostavan jezik koji vaša ciljna publika lako može da razume. Izbegavajte previše žargona ili tehničkog jezika.

Naravno,  u zavisnosti od teme uvek su dobre prakse:

  • primeri,
  • iskustva, 
  • statistički podaci,
  • studije slučaja,
  • infografike ili citati eksperata 


Svi ovi elementi ili neke njihove kombinacije su poželjni kako bi vaš tekst bio kredibilan.
A ko ne bi voleo da njegov tekst, po mogućstvu, prepoznaju i preporučuju kao kompetetivan, referentan i viralan?


5. Tekst, slika, infografika, podkast, video


Uvek je prednost imati originalne fotografije koje prate tekst, da ne govorimo o video zapisima ili u nedostatku resursa podkastima. Koristite ove elemente u tekstu u cilju njegovog dodatnog osnaživanja, ali i povećanja razumljivosti i naglašavanja sadržaja koji je vama bitan da dopre do čitalaca. Ovi elementi mogu olakšati čitanje teksta, učiniti ga vizuelno zanimljivijim i pomoći čitaocima da pre svega bolje shvate sadržaj.


6. Prvo mobilni telefoni pa sve ostalo 


Razmišljajte kao osoba koja čita vaš tekst i da u velikoj većini radi na mobilnom teleofnu. Optimizujte tekstove za blog za mobilne uređaje. 

Poštujte i pratite trendove!

Sve više ljudi čita blogove sa svojih telefona, pa se pobrinite da vaš blog post bude formatiran tako da se lako čita i na manjim ekranima.


7. Pomozite svom tekstu da dođe do vaše ciljne publike


Ne čekajte da to drugi za vas urade. Promovišite blog tamo gde možete i gde znate da može biti učinkovito. U evoluciji i inflaciji sadržaja na Internetu ne očekujte da će vaš blog samo tako jednostavno doći do vaše publike.

Neće.

Delite ga na društvenim mrežama, pošaljite ga e-mail listom i  zašto da ne, razmišljajte o questpost strategijama, pa promociji putem oglašavanja.


8. Šta mnogi zaborave kada pišu blogove?


Ono što je krajnje logično. 

Poziv na akciju.

Šta želite da čitaoci urade nakon što pročitaju vaš blog ili tekst?

Da li želite da komentarišu, da ga podele, prijave se na newsletter ili kupe nešto?  

Pomozite im da da to urade umesnim pozivima na akciju. 

Još jednom. Jasno navedite i sprovedite željenu akciju.


9. Nije još gotovo. Pratite šta se događa sa vašim blogom.


Bilo kroz google analitiku ili search console, ili neke druge proverene servise, ne zaboravite vaš blog i možda vam statistike pomognu da shvatite šta i kako radite i šta i kako treba da radite.


10. Učite, eksperimentišite, budite svoji


Gradite svoj stil, ali jednim okom budite konstantno budni i pratite trendove u oovj oblasti. 


Umesto zaključka, reći ćemo da ako čitate ovaj pasus verovatno je ova tema bila korisna za vas a da niste bili ni svesni toga. Nagradite autora kroz komentar, makar bio i negativan. Jer to isto kao ne i više očekujete od onih koji čitaju vaš blog, zar ne?


2 коментара:

  1. Анониман4. јун 2024. 15:01

    Jos da je neki video i to bi bilo to :)

    ОдговориИзбриши
  2. Mnogi stavljaju blogove na svoje komercijalne sajtove samo da bi imali blog, pošto su negle čuli ili pročitali da će to da im pomogne u promociji i boljoj poziciji sajta. Nažalost nije tako. Najbolje je to prokazati primerom Ovaj sajtima dosta teksova ali veoma slabog kvaliteta, sumnjam da su ih pisali pomoću AI, nabacan tekst predugački enzanimljivi, bez pravih informacija . Imam i pozitivan primer. Sajt sudskog prevodioca nema mnog tekstova ali su oni daleko kvaltetniji od prethodnog priemra, informativni, sažeti, interesantni i lkijenti mogu da nađu to što im je potrebno. Zato ne pišite blogove reda radi, nego dobro ročitajte smernice i budite kreativni

    ОдговориИзбриши