U ovom tekstu ukazaćemo na jedan vrlo važan posao koji vam kad tad sledi a to je redizajn sajta.
Šta ćete saznati u ovom članku? U stvari realnije kazano prenećemo vam neka iskustva o tome kada uraditi redizajn sajta kao i to kako saznati da li vam je redizajn uopšte i potreban.
U poslednje vreme često srećemo zahteve i pitanja šta uraditi sa postojećim sajtom da bi se povećao njegov broj posetilaca?
Odnosno, šta i kako uraditi da sajt bude bolje pozicioniran na pretraživačima i da bude dovoljno privlačan za ciljne posetioce?
Ili ... Možda je bolje da ponešto preskočimo i postavimo pitanje:
Kada uraditi redizajn sajta?
Za ovu temu, odnosno pitanje svih pitanja, sve aktuelniju i sve važniju, ne postoji čarobna formula, ali postoje dobitne formule i dobri primeri iz prakse. Gde je vaš sajt?
Ili budite iskreni i odgovorite na ova pitanja:
Da li su vaše url stranice user-friendly i SEO friendly?
Da li jednostavno možete da ažurirate vaš web sajt?
Prava pitanja u pravo vreme. Da pokušamo da budemo jasniji.
Da li ste zadovoljni njegovim izgledom, njegovim rankingom i pozicijom na Internetu? Da li možete jednostavno da ažurirate sadržaj na sajtu? Ako su vaši odgovori potvrdni onda ništa.
Još nije kasno da odustanete od ovog teksta i krenete dalje.
Ako u vama negde tinja crv sumnje da sajt može i treba da bude bolji onda je ovo tekst za vas.
Jer odavno se ne postavlja pitanje da li imate sajt, već se sve češće srećete sa pitanjem da li on prati vaše vizije, vaše ambicije i vaše poslovne ciljeve.
Postoji niz članaka, sajtova, blogova, koji se bave ovom temom, jer povećanje broja posetilaca sajta je sve više zadatak broj jedan za firme koje se bave SEO.
Sajt koji nema posetilaca je u carstvu tame i zaborava i kao takav kome može biti deo imidža, deo posla ili eventualno segment povećavanja profita?
Kako proveriti svoj sajt u odnosu na sajtove konkurencije?
Lako. Postoji pregršt što besplatnih što plaćenih alata kojima možete testirati kvalitet sopstvenog sajta.
Jedna od prvih provera, koja je besplatna, je da proverite sajt preko PageSpeed Insights servisa.
Jednostavnim unosom URL stranice vašeg sajta ili bloga saznaćete kako se vaš sajt rangira, odnosno koliko je prilagođen za prikaz na različitim platformama (desktop, mobilne platforme, tableti).
Ono za šta vam ne trebaju posebni programi je želja i osećaj potrebe da proverite domet sopstvenog nastupa na Internetu preko svog sajta.
Mislite da je i vaš sajt u nekom finišu?
Svidja mi se ova slika koja kao da govori i ume da objasni mnogo više nego gomile tekstova koje naravno, nikako nisu za potcenjivanje.
Kineski mudraci bi rekli jedna slika ume da bude jasnija nego hiljade reči.
I kada pitaju zašto je neophodan redizajn njihovog postojećeg sajta ova slika kaže mnogo toga.
Sledi pojašnjenje.
Od vlasnika postojećih i budućih sajtova se ne može očekivati da poznaju Internet i gugle (Google) algoritme za rangiranje u prste, tj. kao kao svoj biznis.
Ali većina vlasnika zna šta je prestižna firma, šta je dobro pozicioniran sajt i koje blagodeti dobra pozicija na Google donosi vlasnicima sajtova.
Jer, dobar glas se daleko čuje a Internet poseduje moćnu infrastrukturu da i mali sajtovi, mali biznisi ostvare više nego primetne pozicije.
Rešenje?
Tu je. Proverite ključne reči bitne za svoje poslovanje na guglu, odnosno kako se vaš sajt kotira na njih u odnosu na sajtove konkurencije.
Ako ste bolji od konkurencije birajte kafanu da proslavite
Ali šta ako vaš sajt kaska i to dobrano u odnosu na sajtove konkurencije?
Jer. Sve je izraženija konkurencija na Internetu. Mnoge firme su uvideli prednosti dobrih pozicija na Google, koje im direktno povećavaju broj poseta i upuštaju se u utakmicu sa drugim sajtovima u cilju poboljšanja pozicije sopstvenog sajta angažujući firme koje se bave SEO.
Utakmica, trka, konkurencija podrazumeva da svi akteri imaju približno jednake startne pozicije. Ali nije baš tako.
Neki sajtovi su malo više jednakiji od ostalih.
Ako sajt nije uradjen u startu i kako treba, tj. u skladu sa zahtevima mašina za pretragu (onpage optimizacija) i očekivanja posetilaca, a to znači da nije optimizovan za glavne pretraživače, on nije u istim startnim pozicijama sa sajtovima koji jesu korektno u startu uradjeni.
Slikovito, ako bi se trkači podjednakih kvaliteta trkali na maratonskoj trci i ako bi neki imali dodatni teg od 15 kilogama, oni ne bi imali šansi u trci sa akterima koji taj teg nemaju.
Krajnje logično, slikovito i surovo, ali jednostavno istinito i opominjujuće.
Tada bi na cilj znatno kasnije nego što slika kaže, ali slika je tu samo da pokaže da danas nijanse odlučuju na raznim poljima pa i na polju Internet sajtova.
Sajt je proizvod sa svim svojim specifilnostima.
Kako i kada znate da vam je potreban redizajn sajta, ili čak potpuno novi sajt?
Kao što znate kada treba da menajte cipele trebalo da bi da dobro poznajete i vaš sajt i da u pravom trenutku krenete u redizajn, odnosno ako potrebe i uslovi konkurencije nalažu, izradu novog sajta.
Ako vam sajt nije uradjen u skladu sa zahtevima tržišta, konkurencije, učinite taj obavezni korak i uradite redizajn sajta.
Zašto?
Zato da bi u narednom vremenu imali jednake uslove da se izborite za dobre pozicije sopstvenog sajta.
vau :) tekst koji je pisan pre skoro deceniju i dalje je aktuelan u velikom svom delu! braaaavo ..
ОдговориИзбриши