петак, 19. август 2011.

Izrada sajta - planiranje


Konačno uvideh da bez dobrog sajta nema dobre muzike, a ne muzike već melodije, ma ne melodije, bez dobrog sajta kao da nešto nije dobro sa mojim imidžom. Ta mi se dopada. Jednostavno je. Džaba markirane i elegantne pantalone ako na njih nosite drečave kineske patke koje se ama baš ni po čemu ne uklapaju sa vašim pantalonama. Nekome je ta kombinacija dobitna, ali priznaćete, većini nije, i to većini potencijalmnih ciljnih klijenata. Ali ima jedna mala začkoljica. Veoma mala, skoro ništavna, koja je neuništivo dosadna i neprelazna. Dobar sajt zahteva dosta, mnogo, kao i svaki dobar i moćan proizvod. Optimizacija sajta već počinje sa ovim korakom. Pametnim, pristupom, prethodnim radnjama, pripremama, kako god ih definisali.

Kako doći do dobrog sajta, šta ne smem propustiti i gde ne smem propusitti ili površno uraditi? Želju imate, sledeći važan korak je plan izrade sajta. Sledi dosta posla, utrošenog vremena da:
  • analizirate sopstvene zahteve u pogledu web sajta, 
  • da analizirate šta i kako radi i šta i kako nudi konkurencija
  • da analizirate kako diše i šta očekuje od sajta vaša ciljna populacija, jer sajt ne pravite da se svidi vama i da mu se vi divite, već da se svidi i da ga posećuju ciljni klijenti
  • da planirate ciljeve i ciljne grupe, odnosno potencijalne posetioce i klijente
  • da razgovarate, čujete i druga mišljenja,
  • da analizirate i pratite sajtove konkurencije
  • da pronalazite njihove slabe tačke i eventualno pripremate segmente koji treba da budu komparativne prednosti vašeg sajta
  • da sve što mislite da može biti važno i dobro za vaš sajt beležite, o nekom logičnom redosledu kako bi kasnije bilo efikasno upotrebljivo

Konačno, kada smatrate da imate dovoljno relevantnih informacija, koje ste uredno beležili, sistematizovali, razumeli, trebalo bi da imate viziju o timu koji će da radi na sajtu, da li ste to samo vi imate još ljudskih resursa koje aktivno možete uključiti u proces stvaranja ili redizajna sajta. Web sajt nije trivijalna kategorija. Zahteva i poznavanje tehničkih standarda, pravila, trendova. Na osnovu prethodnih priprema, istraživanja i učenja, sada bi trebalo da ste u stanju da napraviti okvirni koncept sajta, nešto poput mape sajta. Dakle, došli ste u fazu da znate šta želite i kako bi to okvirno trebalo da izgleda, odnosno funkcioniše. Ne očekuje se od vas da baš detaljno znate web standarde ali činjenica da znate koje stranice sajta želite, koji sadržaj će okvirno biti na pojedinim stranicama, umnogome olakšava posao web fimi, web dizajnerima i web programerima njihov deo posla.

Sada već imate dovoljno materijlaa da možete da tražite okvirne ponude relevantnih firmi, kako u pogledu tehničke realizacije tako i u pogledu rokova izrade. Ponuda za izradu sajta je takodje jako važna karika, jer što detaljnije opišete šta tražite na osnovu dobijenih odgovora od ponudjača, biće vam lakše da izaberete pravi web tim koji će uspeti da isprati vaše poslovne vizije.

Нема коментара:

Постави коментар