Pozicioniranje sajta na Google.com





Pozicioniranje sajta na Google.com


Jednom davno, u jednoj zemlji na brdovitom Balkanu, iza sedam gora i iza Bosne čak, dobio sam zahtev od klijenta da mu uradim sajt koji će imati samo jednu stranu. Malo pomalo, mic po mic, saznadoh da on u stvari želi dobro pozicioniran sajt, koji bi u perspektivi trebao da bude posećen relevantan i da mu donosi klijente i profit.
Sa sve jednom zacrtanom stranicom u startu. Nije lako nastaviti konverzaciju sa klijentima koji Internet doživljavaju kao evo, budite počastvovani, stigao sam i ja sa svojom jednom stranicom i želim da svi vi, milioni webmastera i vlasnika sajtova budete srećni što sam i ja stigao.
Ipak, dobro došao u Internet svet, jer ko želi da uči i da se prialgodjava novim tehnologijama, dobro je došao i u Internet realnost.


Zašto je cilj svakog webmastera, odnosno vlasnika sajta, dobra pozicija na Google, odnosno glavnim pretraživačima, odnosno prva strana ili još prestižnije prva mesta na Google?
Odgovor je veoma shvatljiv. Zato što je Google dominantan pretraživač na Internetu i zato što najveći broj potencijalnih klijenata upravo koristi Google za pronalaženje sajtova koji su im relevantni.
Ako se vaš sajt ne nalazi na prvim strana u rezultatima pretrage onda ste daleko od uspešnog projekta na Internetu.


Pozicioniranje sajta na Google, je dostupan biznis, kako velikim tako i malim firmama. Google je učinio realnim borbu Davida i Golijata. Male firme sa svojim sajtovima su u ravnopravnom megdanu sa mega firmama, kompanijama, holdinzima. Gde to ima osim na Internetu? 
Kako iskoristiti taj potencijal mogućnosti predstavljanja sopstvenog biznisa, odnosno pristup tržištu koje čini više milijardi ljudi?
Kao rešenje ili jedini valjan odgovor javlja se optimizacija sajta, odnosno SEO (Search Engine Optimization). 
Kako bi smo koncizno i jednostavno približili pojama optimizacije sajta vlasnicima sajtova?
Optimizacija sajta (SEO) je proces koji obuhva planiranje sajta, izradu sajta, prilagodjavanje sadržaja i dizajna sajta zahtevima ciljnih posetilaca i mašina za pretraživanje, rad na povećanju popularnosti sajta, odnosno njegovih stranica i po dostizanju željenih ciljeva rad na održavanju i jačanju psotignutih pozicija.

Optimizacija sajta

Kako i sa kim raditi optimizaciju sajta? Nimalo lako pitanje. Odogovr ćete sami naći. ali da bi ste našli odgovor morate znati kako prepoznati firmu koja to zna da radi i naravno, morate znati da li vam je to isplativa rabota.
Dakle, ovo su ključni elementi za uspešno pozicioniranje sajta na Google: firma za SEO, vreme i novac. 




Nije svejedno da li ćete imati dobru poziciju za jednu godinu ili pet godina. Nije svejedno da li ćete za taj luksuz ili biznis izdvojiti 50000 eura ili 5 hiljada eura ili 500 (pet stotina eura).
Nije svejedno da li ćete pozicioniranjem sajta na dobra mesta na Google uopšte moći ostvarivati željeni profit ili korist. Ako nećete, možda je u u startu bolje da još jednom napravite kalkulaciju da li ući u optimizaciju sajta i da li se isplati ta investicija.


Naravno, ulaganje u Internet marketing i u pozicioniranje sajta je značajno isplativije a potencijalni efekti neuporedivo veći nego u nazovi konvencionalne medije. I to je razlog sve većeg ulaganja vlasnika sajtova u optimizaciju sajta.
To posebno važi za tržište Balkana i Srbije, ali i tu, pogotovo u konkurentnim oblastima, već cene značajno idu naviše, jer veliki broj ciljnih klijenata donosi značajan profit tako da se ulaganje u SEO višestruko isplaćuje. Ko se na vreme u kolo uhvati na duže staze će proftirati jer kada se postignu dobre pozicije onda ih je ipak nekako lakše održati nego se boriti za njih.


Jedno od veoma važnih pitanja je ko je u stvari, ta ključna karika u procesu pozicioniranja sajta na pretraživačima, webmaster, odnosno firma koja se bavi SEO ili vlasnik sajta?
Naša iskustva pokazuju da na ovim prostorima dominantnu ulogu imaju webmasteri ali kada je konkurencija izraženija  samo sinergijska saradnja vlasnika sajtova i webmastera daje željene rezultate.




















Коментари