недеља, 18. март 2012.

Adsense

Adsense i srpski sajtovi

Nije baš jednostavno poslovati u Srbiji. Zna to i Google. Malo tržište, siromašno tržište a apetiti kao i kod sviju, ogromni.



Obično se u našem narodu kaže mala bara puno krokodila. Ovo mala bara znači da smo jako malo tržište i što je još poraznije, jako siromašno tržište u odnosu na ovaj beli razvijeni svet, Evropu, Ameriku i Aziju naravno. Australija je daleko u svakom pogledu, Brazil još dalje iako je bliže.
Dakle, kako zaradjivati, odnosno da li se može zaradjivati od sajta veoma je aktuelno pitanja u Srba, jer posla nema, hostinzi nikad povoljniji a obećanja od zarade putem Interneta nikad više.
Zarada od Google adsense za sajtove koji su na srpskom jeziku, odnosno od oglasa koje postavite na sopstvenom sajtu kroz ppc, tj. zaradu kroz klikove, je jako skromna i od nje se ne može planirati ozbiljan biznis. Zašto? Pa eto, objašnjenje je već sadržano, siromašni smo i nedovoljni interesantni velikim oglašivačima, a onaj ko diktira uslove zna koliko da vrati vlasniku sajta a koliko da uzme sebi da bi svi kao bili siti i zadovoljni.
Vlasnici sajtova nemaju preveliki izbor u pogledu oglasnih mreža koje žele i mogu da plasiraju na stranicama svojih sajtova.
Najčešće su to Google Adsense, Httpool ili Etarget oglasi a prihodi od bilo kojih od tih mreža ne mogu da donose prihode od kojih bi se moglo živeti. Naravno, to se odnosi na većinu sajtova koji nisu u top 100 sajtova na srpskom području. Pre svega, doći na u top 100 sajtova, ili u top 500 sajtova u Srbiji nije trivijalno i traži ulaganja koja traže novac i ljudske ekspertske resurse a to košta. Koliko košta? Pa skoro kao i potencijalna dobit od ppc ili oglasnih mreža.
Isplati li se postavljati oglasne mreže, a jedna od proverenih i najpopularnijih u Srbiji je baš Google Adsense?
Kao dodatni izvor da, ali kao jedini izvor prihoda sa sajta nikako. Dobro pozicioniran i poseće sajt može da ostvari zaradu ako kombinuje prihode od različitih modusa oglašavanja, odnosno prodaje prostora na svojim stranicama.
To mogu biti baneri zainteresovanih oglašivača, koji uopšte nisu zanemarljiv prihod u slučaju visoko kotiranih sajtova, kao i prostor za prodaju linkova pa i za kombinaciju oglasnih mreža, što nije baš preporučljiv ali nije ni eksplicitno zabranjen pristup.
Svaka prodaja oglasnog prostora na sajtu umanjuje njegovu simpatičnost kod posetilaca ali je na neki način nužan kompromis da se bar deo ulaganaj u sajt povarit od potencijalnih oglašivača.
Sigurno je da zarada od prodaje oglasnog prostora zavisi i od tematike sajta, jer veća ponuda i konkurencija oglašivača kreira uslove za skuplje oglase, a onda je i veći deo kolača koji dobija vlasnik sajta.