понедељак, 03. септембар 2018.

Google oglasi

Svaki vlasnik sajta je poželeo da i njegov sajt bude na prvom mestu za najvažnije fraze poslovanja. Takve želje može da im ispuni onaj ko je dominant u svetu pretraživača, a to je Google. Naranvo, cena te usluge nije besplatna. Prov mesto može, ako platite, ali ako debelo platite.
Manje u Sribji nego u Americi, manje za nisko konkurentne oblasit, više za visoko konkurentne oblasti.

Šta su Google oglasi?


Google oglasi ili AdWords reklame su oglasi koji se pojavljuju pri vrhu Googlovih rezultata mogu da budu vrlo efikasno i efektivno sredstvo u rukama malih i srednih preduzeća za povećavanje njihove vidljivosti i profitabilnosti poslovanja.

Google AdWords pomaže da se poveća saobraćaj na sajtu, da se dođe do novih klijenata, da se precizno nacilja određena ciljna grupa i da se dobiju konverzije veoma brzo. Ukoliko odaberete prave klučne reči i odredite pravi budžet možete da budete dugo vremena u vrhu.


U ovom tekstu nećemo se zadržavati na tehnici postavljanja AdWords kampanja, oglasnih grupa, oglasa i biranja ključnih reči, za to ima dovoljno tutorijala na Internetu pa možete i sami (iako je najbolje da angažujete profesionalne firme koje se time bave na dnevnom nivou), nego ćemo ukazati na prednosti AdWords-a i pokušati da odgovorimo na pitanje “da li je Google AdWords stvarno šansa za mala preduzeća”.

Koje su prednosti Adwords reklama?


Lak i brz kontakt sa vašim potencijalnim klijentima
Ukoliko pogodite prave ključne reči vi možete vrlo brzo da stignete do vaših potencijalnih klijenata i to u momentu dok oni traže vaše proizvode. Da pretpostavimo da imate radnju koja radi sa LED rasvetom. Ukoliko neko traži LED sijalice na Googlu, ako je vaša reklama pri vrhu, onda imate velike šanse da kupi baš od vas.

Geo lociranje vaših potrencijalnih mušterija
Ukoliko delujete lokalno, vaši su klijenti na nekom određenom prostoru (lokalni restoran, perionica auta, kafe-bar, itd), vas ne zanimaju rezultati guglanja van te oblasti. Preko Google AdWords-a vi se možete fokusirati na vašu ciljnu grupu koja živi na određenom prostoru i ne morate da trošite i iscrpljujete vaš reklamni budžet na nekom širem prostoru (primer, imate restoran na Dorćolu, vama su ciljna grupa ljudi koji tu žive ili prolaze, a ne u Kragujevcu i Novom Sadu).

Preko AdWords vi možete tačno da pokažete na mapi gde se nalazite, tako da ako neko prolazi pored vašeg restorana, a traži dobru domaću hranu, onda će AdWords rekalama precizno da ga uputi ka vašim vratima.

Usmeravate vaše klijente na vašu specijalno dizajniranu landing page!

Kada neko klikne na vašu reklamu on otvara neku stranu na vašem sajtu. Jedna od dobrih strana ovih reklama je što vi možete da birate koja će biti ta strana. Možete odabrati vašu home page, što i nije loše, ali nije ni idealno, ili možete da pošaljete posetioce na neku prilagođenu stranicu (landing page) gde će kupac da nađe potrebne informacije i gde će biti usmeren na završni korak kupovine vašeg proizvoda ili usluge. Ovde je potrebna mala optmizacija - naslov AdWords reklame treba da bude ista kao naslov vaše landing page.

Razlozi za usmeravanje saobraćaja na landing page umesto na home page:


  • Informacije koje se nalaze na osnovnoj strani sajta ne mora da vode ka kupovini specifičnog proizvoda.
  • Obično se na home page nalazi dosta veza i previše informacija koje mogu da dezorijentišu potencijalnog kupca.


Merljivost i lako praćenje rezultata AdWords kampanja
Ovo je jedna od najvećih prednosti. Adwords oglašavanje omogućuje praćenje parametara kao što su:

  • Troškovi kampanje,
  • Procenat konverzije,
  • Procenat ostvarenih klikova (CTR),
  • Povraćaj investicije - Return on Investment (ROI),
  • Saobraćaj prema vašem sajtu,
  • Kolike su konverzije ,
  • Koje ključne reći donose najbolje rezulatate,
  • Vreme u toku dana kada su reklame najefikasnije, itd.


Rezultati se dobijaju skoro odmah u relanom vremenu, za razliku od drugih vrsta oglašavanja gde je potrebno više vremena i više ispitivanja.

Osim toga omogućeno je i A/B testiranje preko kojeg možete odrediti idealnu kombinaciju ključnih reći, tektova reklama, izbora landing page, koja će dovesti do najboljih rezultata.

Možete povezati vaše kampanje sa Google Analytics i da tako saznate još više podataka, kao na primer:- koje stranice na sajtu donose najveći saobraćaj,- u koje vreme,- sa kojih geografskih prostora,- kakva je demografija vaših posetilaca itd, itd.

Preko Google Ads a možete voditi različite kampanje koje imaju različite ciljeve.

Ukoliko imate na primer firmu koja radi facility management možete postaviti različite kampanje na primer:


  • za dnevna čišćenja,
  • za tehničko održavanje objekata
  • održavanje zelenila
  • čišćenje staklenih površina na velikoj visini itd


Za svaku od ovuh usluga možete postaviti posebnu kampanju sa posebnim budžetom, i za svaku kampanju postaviti posebne reklame, posebne ključne reče i odrediti adekvatne budžete.

Mogućnost prikazivanja kontakt informacija
Preko dodataka (ad extension) moguće je dodati korisne kontakt informacije, kako što je adresa, broj telefona, linkovi, recenzije, itd. Tako se uvećavaju šanse da ćete biti viđeni i posećeni.

Mogućnost određivanja prikazivanja AdWords reklama u određeno vreme
Ponekad vaše reklame gledaju 24 sata (na primer kod rent a car kompanija koje rade sa celim svetom u svim vremenskim zonama), ali ponekada samo ujutru, ili samo uveče. Sa AdWords možete postaviti kampanju da “ide” samo u određeno vreme koje vama odgovara.

Kontrola budžeta
Ukoliko imate malo ili srednje preduzeće koje se svakodnevno bori na surovom tržištu, svaki dinar koji ide na reklamiranje vam je važan. Ukoliko se reklamirate na klasičan način u klasičnim medijima (TV, štampa, radio, bilbordi,…), potpisujete ugovore gde plaćate neku količinu novca za X puta prikazivanja vaše reklame. Da li je i koliko ona uspešna ili nije ne vodi se računa.

Sa AdWords-om situacija je drugačija, vi postavljate budžet za svaku kampanju i reklamu i to možete menjati u svakom momentu. Adwords dozvoljava dnevne budžete koje možete limitirati i tako imate potpunu kontolu potrošnje. Ako reklama daje očekivane efekte, vi možete da pojačate budžet pa da ona postigne još bolje rezultate. Ukoliko nema dobre rezultate, onda možete smanjiti potrošnju novca ili je potpuno zaustaviti.

Treba da znate da Google AdWords nije besplatan. Može vrlo lako da vam se desi da potrošite celokupan budžet bez nekog velikog rezultata*.*Plaćate za svaki klik, i možete da plaćate za saobraćaj koji ne konvertuje klikove, ili drugim rečima - na vaš sajt će dolaziti posetioci, ali neće kupovati od vas. Razlozi za to mogu biti loš tekst reklame, loša landing page, loše ključne reči i slično.

Odabir ključnih reči je ključan
Ključne reči određuju vaše posetioce i kupce. Prva stvar je da ljudi traže vaše proizvode. Dosta pretraga kreće od Googla (takozvano “guglanje”). Pretraživači traže na Interentu informacije o nekom proizvodu ili usluzi koji im treba i koji hoće da kupe.

Na primer, ukoliko im je potrebno rent a car vozilo u Beogradu, oni će da ukucaju “rent a car Beograd”, i ukoliko naiđu na vašu reklamu pri vrhu stranice, onda postoje velike šanse da angažuju vašu kompaniju. Ali ukoliko nemate tu ključnu reč, nego samo “rent a car” rasplinućete se u mnogobrojnim pretragama, a nećete imati nikakva rezultat.

Kada birate vaše ključne reči, potrudite se da razmišljate kako vaši klijenti – preko kojih ključnih reči će oni pokušati da dođu do vaše usluge ili vašeg proizvoda. Od toga zavisi vaš uspeh ili neuspeh. Preporuka Google-a je da navedete što je moguće više ključnih reči, a potom da vidite koja ima uspeha, a koja ne.

Retargeting
To ste sigurno već videli. Posetite neki sajt, zadržite se na njega neko vreme, a potom ga zatvorite. Ali niste ga se “otarasili”. Odete na neke slične (a i ne mora da budu tako slični) sajtove i vi stalno gledate reklame kompanije na čijem ste već sajtu bili. To se zove retargeting. To se dešava zato što je na vašem kompjuteru postavljen kod (cookie) koji omogućuje da se prikazuju ove reklame. Na ovaj način vi ne dozvoljavate vašim posetiocima i kupcima da vas zaborave, nego ih stalno podsećate da ste tu i da imate nešto zanimljivo za njih.

Svaki dinar koji se plati za retargeting se vraća nekoliko puta veći.

Da li se Google Ads isplati?

Kada se sagledaju sve prednosti koje Google AdWords oglašavanje ima, neizbežan je zaključak da je to prava stvar za manje igrače na vrlo surovom tržištu gde se svako bori za svoje parče kolača. Naravno da ovo nije “sveti gral”, i samo postavljanje AdWords kampanje ne znači da će neko odmah da zavlada tržištem i da se obogati.


Uspešnost Google Ads kampanja


Ali ipak neka šansa se pojavljuje. Velike firme ulažu mnogo u reklamiranje, i to na svim nivoima, i u svim medijima (svako je čuo za Koka-Kolu, ali njihov budžet za reklamiranje je među najvećima u svetu), neke od njih plaćaju i za AdWords.

Zbog same strukture i organizacije koju je postavio Google za svoje oglase, oni ne mogu da potpuno izbace manje firme. Ovu činjenicu vlasnici malih firmi treba da imaju u vidu i da ipak iskoriste sve koristi ovog moćnog servisa.


Originalan članak: https://www.reddit.com/r/optimizacijasajta/comments/96pq15/oglasi_na_googlu_google_adwords_google_ads/

1 коментар:

  1. Preko plaćenih adwords reklama moguće je pogurati sajt i u organiskoj pretrazi. Google to naravno neće prznati da radi, ali velika je verovatnoća da će ako platite malo porasti i neplaćeno rangiranje. Ipak je to jedna od najbogatijih kompanija na svetu, znaju kako da zarade

    ОдговориИзбриши