петак, 31. август 2018.

Šta su CF i TF za SEO?

Odavno već nema PR, odnosno Google Page Rank-a, kao metriku u koju su se klele SEO agencije i pojedinci. Borba za PR je bila borba za biti ili ne biti. Sada je aktulena borba za što veće vrednosti CF, TF i DA.

Visoko kvalitetne povratne veze

Koja borba se sada vodi?


Trust Flow (TF), ili mera poverenja i Citation Flow (CF) kao tok citiranja su novi pojmovi koje mašine za pretragu, a posebno Google alati posebno preferiraju i vrednuju u svojim algoritmima pretrage

Šta je Trust Flow?


Trust Flow predstavlja procenat poverenja odnosno stepen pouzdanosti određena veb stranice. Ovaj parametar se formira i ažurira u skladu sa kvalitetom i količinom povratnih linkova na tu stranicu, odnosno domen.



Prirodno i očekivano je da povratni linkovi sa proverenih i pouzdanih stranica stvaraju veći nivo poverenja i u vašu stranicu. Važi i obrnuto. Linkovi koji dolaze od neproverenih stranica, stranica sa sumnjivom reputacijom neće doprineti povećanju poverenja u vašu stranicu kod mašina za pretragu. Važi i obrnuto.

Preporuka: rad na povratnim linkovima treba da poverite agencijama za SEO koje imaju iskustva i visoke vrednosti za TF i CF za sopstvene sajtove. 

Šta je Citation Flow?


Tok citiranja je nova metrika razvijena kako bi se izračunala koliko je u stvari važna veza na veb lokaciji uzimajući u obzir povratne veze koje na nju ukazuju.
Tok citiranja se odnosi na popularnost veze, odnosno linka na stranice bez obzira na kvalitet ovih veza. Hoćete primer? Znate ga. To su porno sajtovi.

Važna napomena je da se ovde ne razmatra pitanje kvaliteta povratnih linkova. Logika je u suštini jako jednostavna. Ako više različitih domena ukazuje na neku stranu, na primer neki članak ili blog, onda je tok citiranja značajniji.



Pretpostavljate, Google ima CF i TF oko 100 ili 99, kako kad. Ostali manje vrednosti. I eto sada možete i po ovim parametrima vrednovati sopstvene stranice ali i stranice na kojima želite da se reklamirate, ili na primer kupujete linkove.

Kako da znate gde se nalazi vaš sajt u odnosu na sajtove konkurencije? Jednostavno. Uporedite metrike CF i TF, eventualno DA (autoritet domena) i PA (autoritet stranice).

CF i TF odnos


Treba znati da ako se radi na povećanju kvaliteta odnosno kada se povećava TF, onda bi i CF trebalo da prati ovaj parametar, odnosno da se po nekom automatizmu povećava.

U slučaju kada raste CF, nema direktne korelacije da će se automatski povećavati i TF. Šta nam je činiti?
Kada radite marketing linkova na stranicama sa većim vrednostima za CF, a koje upućuju na vašu veb stranicu, vaš CF treba da raste.



E sad, naravno ima caka, da ne kažemo mina.

Ako sajtovi sa visokim CF učućujuna vašu stranicu, a imaju manje vrednosti za TF, onda je ugrožen TF za vašu web stranicu.

Preporuka: Najsigurniji način je da vodite politiku povratnih linkova na stranicama koje imaju bolje vrednosti za CF i TF od vaše stranice.

Alati za proveru CF i TF


Zato je ključno imati alat koji ispituje metrike. Naravno, to su opet neki strani programi, servisi. Ahrefs je među najjačim, ali nije besplatan kao ni većina kvalitetnijih programa za ovu namenu. Možete probati verziju za 7 dana koja košta manje od 10 dolara. Vredi, ako ništa zbog povratnih linkova vašeg sajta i sajtova konkurencije.

Naravno, nezaobilazni Moz, Majestic, KWFinder, SEMRush. Proguglajte i možda nađete i neki besplatan ali teško.

1 коментар:

  1. Problem kod merenje CF i TF su bas te alatke, Ukoliko uzmete neki sajt na primer http://diacell.rs, i proverite pokazatelje sa svim navedenim u ovom tekstu alatkama, dobićete različite rezultate. I onda se postavlja pitanje kome verovati. Svako reklamira sebe, zato što su svi komercijalani sajtovi, Google je ponovo napravio haos na SEO polju zato što nije izbacio svoju metriku i tako ne bi bilo lutanja. Page rank je bila dobra stvar

    ОдговориИзбриши