недеља, 04. октобар 2020.

Šta je TikTok?

TikTok - najčešće postavljana pitanja

TikTok je platforma za društvene medije. Nastala je u Kini, što je prvi put da je neka tako popluarna društvena mreža nastala van SAD. 


Interesantno je da TikTok nije dostupan u Kini, nego njena alternativna verzija koja se zove Douyin.

Tiktok se nalazi u preko 150 zemalja, a koriste ga ljudi koji govore 75 različitih jezika. Procenjuje se da širom sveta postoji oko 800 miliona korisnika. Najviše korisnika ima Indija sa preko 120 miliona, pa Sjedinjene Američke Države sa 40 miliona korisnika i Turska sa 29 miliona korisnika.


Akcenat na ovoj društvenoj mreži je video zapis. 


Na TikTok-u korisnici mogu da kreiraju video zapise dužine do 15 sekundi. Cilj je da se napravi interesantan, zabavan i smešan video koji će da postane viralan.

Najviše se postavljaju zabavni video zapisi sa interesantnom muzikom, nekim izazovom (challenge), plesom, događajem, itd.

Ukoliko su vam 15 sekundi malo, možete da spojite 4 video klipai dobijate zapis od 60 sekundi.


Koja je prosečna starost korisnika TikTok-a?


Većina korisnika TikTok-a su mladi korisnici koji imaju ispod 20 godina. Prema statistici TikToka, dve trećine korisnika je mlađa od trideset godina, 60% korisnika aplikacije ima između 16 i 24 godine. Mladi korisnici društvenih mreža “beže” od Fejsbuka, koji je postao mreža za njihove roditelje, Instagrama, YouTubea i pronašli su mogućnost da se izraze baš na TikToku.


Da li je TikTok siguran i bezbedan za decu?


Prema smernicama TikToka, ona je namenjen deci starijoj od 13 godina. Ali vrlo često je koriste i mlađa deca.

Uzimajući u obzir starost korisnika naravno da postoji rizik po sigurnost. Postoje mnogi zahtevi da se ova mreža zabrani ili ograniči. Najdalje su u tome otišli u SAD gde je mreža pred gašenjem (mada iz drugih, više komercijalnih razloga).


Da li je sadržaj na TikToku uvek prikladan?


Veoma često je sadržaj na TikToku neprikladan. Morate biti oprezni i obratiti pažnju na neke naloge i trendove koje pratite i koje prate vaša deca.

Postoje video klipovi koji su uvredljvi, agresivni i neprikladni za neke godine. A baš takvi su i najpopularniji. Primećeno je da neki mladi ljudi mogu razviti frustracije i neuroze pa i psihoze, sve zbog praćenja neprikladonog sadržaja na ovoj mreži.


Kako da postanem TikTok korisnik?


Ako ste stariji od 13 godina, možete da podesite TikTok nalog preuzimanjem njihove aplikacije. Kada se aplikaciju otvori, potrebno je da se unesu osnovni podaci, ime, prezime, korisničko ime, datum rođenja, e-mejl adresa, jedinstvena lozinka, verifikacioni kod i marketinške preferencije za uslugu.

Ukoliko želite da obrišete TikTok nalog, on će biti odmah deaktiviran, a vaši video snimci će biti izbrisani posle 30 dana.


Koji poznati imaju TikTok nalog?


Vill Smith, Cardi B, The Jonas Brothers, 5 Seconds of Summer, Post Malone, Liza Koshi, Britnei Spears, David Dobrik, Meghan Trainor i još mnogo drugih “selebritija”. Najviše pratilaca ima Loren Grai sa skoro 38 miliona pratilaca.


Može li se zaraditi na TikTok-u?


Ne postoji direktan način zarade. Međutim, kao što je to slučaj sa ostalim društvenim mrežama, korisnici mogu da promovišu svoje proizvode i usluge. Kompanije koriste „influencere“ da na atraktivan i nekonvencionalni način promovišu njihove proizvode.


Da li može da se plati oglašavanje na TikToku?


TikTok omogućava korisnicima i brendovima da plaćaju za plasmane svojih videa. To znači da se plaćeni video zapisi pojavljuju u feedovima korisnika dok se oni kreću kroz sadržaj. Ova opcija još uvek nije omogućena za sve zemlje.


Kako se oglašavati na TikToku?


Postoje tri mogućnosti:

A. saradnja sa uticajnim osobama (influenseri)

B. kreiranje originalnog sadržaja

C. plaćeno reklamiranje


Saradnja sa influenserima.


TikTok je pun kreativnih ljudi koji imaju veliki uticaj. Neki od njih imaju milione pratilaca. Neko od tih pratilaca će možda želeti da kupi vaš proizvod ili uslugu. Možete platiti tim uticajnim ljudima da koriste te proizvode u svojim video zapisima i tako promovišu vaš brend.


Kreiranje originalnog sadržaja


Možete i sami “zasukati rukave” i napraviti promotivan video. Treba reći da morate biti oprezni, ova mreža je (još uvek) nekomercionalnog karaktera i direktno reklamiranje neće proći kod publike.

U svakom sličaju, ukoliko se rešite za ovu strategiju, treba da uložite mnogo vremena, napora, kreativnosti i resursa.

Na početku morate utvrditi koji su trendovi i hashtagovi popularni, a onda kreirati viralan video zapis koji uključuje element vašeg poslovanja. Na primer, ako reklamirate pekaru, onda napravite video sa smešnim skečevima, plesnim tačkama, nekim izazovom (na TikToku najbolje prolaze izazovi) koji se odvijaju u vašoj pekari i gde se vide peciva. Lakše reći nego ostvariti, ali to je najefektniji način.  

Ne treba biti agresivan sa linkovima, to će odvući publiku, dovoljno je spomenuti i razvijati brend.

Treba još jednom podvući da je za viralnost video zapisa veoma važno da pogodite momentalni trend. Ukoliko ga promašite, onda vam je sve uzalud, koliko god video klip bio interesantan i zabavan, neće ga videti puno ljudi.


Plaćene reklame


Ukoliko nemate vremena i ideja za video zapise, TikTok ima mogućnost za plaćeno oglašavanje.

Slično kao i kod ostalog plaćenog oglašavanje na velikim socijalnim mrežama (Google, Facebook, Twitter, itd) preko ovih plaćenih reklama možete ciljati publiku prema polu, lokaciji, starosti, interesovanjima i sl.

 

3 коментара:

  1. Odličan članak. Čula sam za Tik Tok, ali niti imam nalog niti sam se nešto posebno uključivala u to. Razmisliću o tome, pošto svaka društvena mreža ima svoju publiku.

    ОдговориИзбриши
  2. PO meni ovu mrežu treba odmah ukinuti. Nemate pojama šta se na njoj prikazuje, kakve bolesne stvari, a to gledaju naša deca. MOžda to ima smisla u KIni, ali ovde ne!

    ОдговориИзбриши
  3. Cula sam skoro da je Tramp zabranio koriscenje Tik-toka u Americi, zbog bezbednosnih razloga.

    ОдговориИзбриши