U oblasti iznajmljivanja automobila, odnosno rent a car agencija, vlada izuzetna konkurencija. Kako je to lepo rečeno. Neki što vole da dobacuju bi rekli i ne samo u oblasti rent a car usluga.
A naše je da vam ukažemo da je promocija web sajta skoro pa obavezna. Ako imate određena očekivanja od istog. I tako dolazimo do važnog pitanja.
Kako najbolje promovisati sajtove agencija i povećati najam automobila?
Odmah da razjasnimo. Ne postoji čarobna formula ali postoje proverene metode, tehnike i servisi koji dovode potencijalne klijente na vaš sajt.
Svaka rent a car agencija koja ima veb sajt nastoji da poveća promet na sajtu. Jer veći broj poseta povećava šansu da posetioci postane i neposredni korisnik usluge najma vozila.
Činjenica da imate sajt još uvek ne garantuje i rezervacije. Pogotovo ako nema dovoljan broj posetilaca. Dakle, ovde ukazujemo kako povećati broj posetilaca na sajtu rent a car agencije.
Da započnemo
Dakle, koje su najbolje tehnike za promociju rent a car sajtova?
0. Onpage optimizacija sajta u fazi izrade
Prvi utisak je veoma važan. Više studija na tu temu ukazuju da je prvi utisak veoma važan za poverenje i pre svega zadržavanje na sajtu. Funkcionalan i dopadljiv sajt jedne rent a car agencije je preduslov za kvalitetan rad na promociji sajta. Afirmativan primer početnog ekrana sa sajta jedne rent a car možete videti na slici ispod.
1. SEO optimizacija sajta. Najisplativija tehnika kojom se na duže staze vaš sajt pozicionira na prvom stranicama Googlu SERP-u, tj. rezultatima prirodne pretrage. Ovo je najteži put, ali put koji daje najbolje rezultate i najbolje klijente.
Optimizacija sajta je idealna strategija za one agencije koje imaju viziju o dugoročnom poslovanju i nastupu na tržištu.
I još jedna skoro pa sitnica. I Internet nastupu boljem od konkurencije.
Zato nije iznenađenje što su neki sajtovi nekih agencija za rent a car visoko kotirani u SERP-u (unirent, rentacarmenadzer, rentacarmms, autorentdoo) a drugih negde daleko od prve strane.
2. Plaćene reklame i posebno plaćanje po kliku - Google Adwords
Ne treba trošiti reči o sveprisutnosti Google. Jednostavno dominantan, sveprisutan i prema njemu se moraju svi oni koji žele dobru poziciju u rezultatima pretraga prilagođavati.
Google Adwords - pretraživačka mreža
Google adwords (PPC) jedan je od najefikasnijih alata za promociju web sajta za najam automobila. Platite i vaš sajt je odmah vidljiv ciljanim klijentima. Odnosno onima koji traže usluge rent a car agencija. Naravno, nije sve tako jednostavno.
Potrebno je pametno i racionalno voditi plaćene reklamne kampanje na Google.
Zašto?
Pojednostavljeno, ako radite podešavanje kampanja nedovoljno stručno, možete plaćati više a dobijati manje. Naravno, važi i obrnuto.
Google Adwords - prikazivačka mreža
To je ono kada vas juri neka reklama a vi ne znate kako on zna da ste to baš nekada tražili. Google prikazivačka mreža ili čuvena srpska reč remarketing, je moćan alat za jačanje brenda firme. Naravno, ovo zadovoljstvo košta i to sebi mogu da priušte firme sa većim budžetom za online marketing.
Vođenje reklamnih kampanja je složen posao za agencije koje se time bave.
2. Blog na sajtu
Blog sa temama koje mogu biti u fokusu potencijalnih korisnika, tj. povezanim temema iz sveta rent a car usluga, automobilizma, pa i turizma i putovanja. Može biti mamac za korisnike ali i za mašine za pretragu. Postoji čitava nauka kakve blogove pisati, kakve naslove davati tekstovima da bi oni ostvarili ciljeve. Ako se mi pitamo to je posao za marketinške stručnjake.
Fantastičan je potencijal blogova i neizostavno ga treba primenti na sajtu. Ako agencija ima veću flotu vozila za najam može značajno brže da poziciomira svoj veb sajt.
3. Socijalne mreže
Prisustvo na socijalnim mrežama se danas podrazumeva. Vođenje Facebook i Instagram stranice za rent a car usluge je veoma odgovoran posao. Svaka objava, obična ili plaćena pokazuje vašu profesionalnost i poslovnost i može da osnaži vaš brend kod posetilaca.
Facebook Ads i bustovanje odnosno promocija pojedinih objava mogu biti veoma efikasan način za dovođenje potencijalnih korisnika usluga na vaš sajt.
4. Newsletter
Jedan od neprimetnih i ne previše eksploatisanih servisa. Mođe biti sjajan način da održavate kontakt sa postojećim lojalnim korisnicima rent a car usluga ali i snažan alat da dobijete nove korisnike. Ažurne email liste su dokazano efikasan način za promociju web sajta.
Oprezno! Zbog novog Zakon o potrošačima, odnosno GDPR, potrebno je prilagoditi način formiranja mejling lista aktuelnim Zakonima. Postoje besplatni i plaćeni servisi. Najpopularniji su Mailchimp, Aweber.
5. Dinamičke informacije na sajtu
Korisne informacije na sajtu kada je posetilac u nekoj od faza rezervacije odnosno razmišljanja da napravi rezervaciju vozila za rent a car. Ovu su već sofisticirane opcije koje mogu biti i personalizovane.
Iako mnogi od nas ne vole dodatne poruke dok nešto rade na stranici pokazalo se da rezultati ovakvih, da kažemo dinamičkih poruka, mogu biti spektakularni!
Zanimljiv tekst. Čini mi se da ništa od svega navedenog ne bi trebalo isključiti, sve je bitno i sve pomaže jedno drugom da bi se sajt što pre i što bolje pozicionirao na Google. Pitanje je samo koliko je vlasnik rešio da uloži u marketing, pa kol'ko para, tol'ko muzike.
ОдговориИзбришиSeo optimizacija i drustvene mreze odlicno urade posao, ali ukoliko je konkurencija velika kao kod rent a car agencija ipak je Google Ads neophodan.
ОдговориИзбришиDa uzmemo rent a car agenciju Autorentdoo koju spominjete u ovom tekstu. Na sajtu se nudi limo servis, ali nigde nema cena te usluge ni slika tog automobila, nikakva informacija o kakvom se tu vozilu radi. To nije dobro za promociju iste agencije, to odbija ljude. A na primer Unirenta i Menadžeta Express potpuno suprotan primer, postoji lista vozila sa cenama sa slikama sa videima. To je za pohvalu i to je prava promocija. Nekad nije dovoljan samo on page i off page SEO, nekad, tj skoro uvek je važan i SADRŽAJ i informacije
ОдговориИзбриши