Zamislite da imate asistenta koji je budan 24/7, zna odgovore na sva pitanja, piše, analizira, prevodi, dizajnira — pa čak i kodira. Ne morate da zamišljate, jer to već postoji. Zove se veštačka inteligencija (AI) i svakodnevno se koristi u svim oblastima, pa i u digitalnom marketingu.
Kao neko ko aktivno radi u ovoj oblasti, koristim AI kako bih unapredio efikasnost, kreativnost i rezultate svojih kampanja. Evo kako mi tačno pomaže:
Kako mi AI pomaže u digitalnom marketingu?
Veštačka inteligencija nije futuristički robot iz filmova, već moćan alat koji već danas oblikuje našu svakodnevicu. Relativno se skoro pojavila, a već je zavladala svetom. Veoma je važno razumeti da ona ne zamenjuje čoveka, već ga osnažuje i pomaže mu da bude brži, precizniji i kreativniji. Pa i pametniji.
Pitate kako mi veštačka inteligencija pomaže?
Podeliću sa vama svoja iskustva.
1. Učestvuje u kreiranju sadržaja
Umesto da satima pišem blogove, opise proizvoda ili postove za društvene mreže, AI alati mi odmah sklope kvalitetan nacrt teksta ili već gotov sadržaj. Umesto da satima pretražujem internet, sve što mi treba dobijam odmah:
sažetke dužih članaka,
analize konkurencije
predloge za dizajn, naslove i slogane.
Potrebno je da samo unesem neophodne informacije, ključne fraze, stil koji želim i da na kraju pročitam napisano.
2. Personalizacija komunikacije
Veštačka inteligencija mi omogućava da svakom korisniku pošaljem personalizovane mejlove, poruke i oglase, a sve na osnovu njihovog ponašanja i interesovanja. Na taj način imam veće šanse da ih moja poruka „pogodi“ i dovede do akcije.
Evo primera kako biste me bolje razumeli - ako neko često pretražuje sajtove sa patikama, AI će automatski da mu šalje oglase, mejlove ili promotivne akcije baš tih proizvoda.
3. Automatizacija digitalnog oglašavanja
I platforme za digitalno oglašavanje poput Google Ads i Meta Ads manager koriste veštačku inteligenciju. Na taj način se reklamne kampanje optimizuju kako bi mogle da pronalaze pravu publiku, prilagođavale budžete i birale najefikasnije formate oglasa.
Ja tu samo postavim ciljeve, a AI uradi ostatak posla. Moram da priznam da nije nepogrešiv, zato redovno pratim rezultate i povremeno ručno prilagodim strategiju i podešavanja.
4. Analizira podatke i predviđa trendove
Veštačka inteligencija analizira ponašanje posetilaca i pomaže mi da bolje razumem šta moja publika voli, gde „ispadaju“ iz procesa kupovine i kako da ih zadržim. Dosta ljudi u nekom trenutku odustane od kupovine, a ja moram da znam kada i gde se to događa, i kako da popravim taj deo. Sada znam.
5. Veštačka inteligencija se nikada ne umara
Ovo mi mnogo znači. Ona je uvek tu, 24 sata dnevno, sedam dana u nedelji. Omogućava mi da trenutno odgovorim na pitanja korisnika, bez čekanja, bez grešaka i bez zastoja. Bilo da je u pitanju rani jutarnji sat ili kasna noć, informacije su tačne, konzistentne i brze.
Ovakav nivo dostupnosti i pouzdanosti značajno unapređuje korisničko iskustvo, gradi poverenje i direktno utiče na povećanje prodaje, lojalnost i moju konkurentsku prednost.Šta su promptovi i zašto su tako važni u digitalnom marketingu?
Najvažnija stvar prilikom korišćenja veštačke inteligencije su promtovi. Suštinski, to su uputstva (upiti) koje dajem AI kako bi ona mogla da shvati moju nameru. Što je prompt precizniji i bolji, to će i sadržaj biti kvalitetniji i doneće mi bolje rezultate.
Kako se pišu dobri promptovi?
Tu je caka i “mala tajna velikih majstora”. Pisanje promptova je ključno za dobijanje kvalitetnih, korisnih i relevantnih rezultata. Osnovne karakteristike kvalitetnog upita su:
Najčešći promptovi koje koristim u digitalnom marketingu
Na primerima se najbolje uči. Da biste bolje razumeli značaj promtova, podeliću sa vama 10 koje najčešće koristim:
1. "Napiši oglas za ovaj proizvod ili uslugu".
2. "Kreiraj sadržaj za kampanju o određenom proizvodu i za određenu ciljnu grupu".
3. "Analiziraj sledeći tekst i predloži poboljšanja".
4. "Kreiraj mi 5 slogana za neki brend (na primer za prirodni šampon koji je nemenjen ženama od 25 do 40 godina)".
5. "Koji su najnoviji trendovi u digitalnom marketingu u 2025. i kako ih mogu primeniti?"
6. "Osmisli mi efektne naslove i podnaslove za blog".
7. "Predloži nekoliko ideja za email kampanju za promociju novog proizvoda".
8. "Analiziraj ciljnu grupu za proizvod/uslugu i predloži marketinšku strategiju".
9. "Predloži načine da unapredim vidljivost brenda".
10."Generiši pitanja za anketu o zadovoljstvu korisnika našom uslugom".
![]() |
Izvor slike Pavel Danilyuk |
Završne reči
Za kraj, moj moto: AI ne zamenjuje ideje – već ih pretvara u rezultate.
Veštačka inteligencija je moćan alat u rukama digitalnih marketara. Bilo da vodiš mali biznis, e-prodaju ili radiš u marketinškoj agenciji, ona može da ti pomogne da radiš pametnije, brže i efikasnije. Ja lično verujem da u ovoj digitalnoj trci, koja se sve više zahuktava, oni koji znaju da je koriste će nadmašiti one koji oklevaju.
Nadam se da sam vam pomogao i ohrabrio vas da počnete da koristite neki od brojnih alata veštačke inteligencije. Biće mi drago da pročitam vaša iskustva i savete. Napišite ih u komentarima. Hvala!
Odličan tekst, hvala autoru. AI se svuda koristi nije iznenadjenje što je našla svoju ulogu i u marketingu. Smatram da će ta uloga samo rasti i rasti i da će doći trenutak kada će ona kupovati umesto nas. Zašto se zamarati kada neko ili nešto zna bolje šta nam treba
ОдговориИзбришиJa ipak ne verujem da će veštačka inteligencija baš sve preuzeti od ljudi. Onda život neće imati smisla, to jednotavno ne me da e dogodi.
ОдговориИзбришиNajvažnija stvar je nzati pisati promtove. Dosta često i sam alat ponudi odgovarajuće, ali bolje je znati šta ti treba
ОдговориИзбришиJa sam protiv, AI treba da se zabrani. Dosta radnih mesta će se izgubiti, nisu čak ni programeri sigurni. Ostaće samo za dadilje, frizere, fitičke radnike i sl.
ОдговориИзбришиTako su govorili i kada su se pojavili kompjuteri, a pre toga parne mašine, a još pre toga kada se izmislio točak
Избриши