Ono koji su malo duže na Internetu nisu mogli a da ne čuju za Alexa servis. Alexa je globalni sistem rangiranja koji koristi podatke o web saobraćaju i na osnovu toga formira liste najpopularnijih web stranica, nama poznatije kao Alexa Rank.
Vrednost sajtova ide od 1 ka naviše, odnosno sajtovi manjim brojem za Alexa rang su prema ovom servisu vredniji, bolji i sajtovi sa većim saobraćajem.
Istorijat ovog servisa je već istorija po sebi. Alexa servis je zapičeo 1996. godine, ali ga je ubrzo kupila moćna firma Amazon 1999. godine.
Ako se sećate starijih browsera, Alexa servis je bila jedna od traka sa alatkama koja se instalisala u web pretraživaču. Kada se instalira Alexa servis je naravno, imao pristup istoriji pretraživanja. I logično, ti podaci bi se koristili za sastavljanje lista odnosno kategorizaciju sajtova.
Pošto baš i nije bilo preterane konkurencije po pitanju ovih servisa u toj fazi razvoja Interenta, mnogi autori su se kleli u ovaj servis, jer za druge nisu ni znali niti su postojali. Činjenica da se ova alatka nije obavezno instalisala kod mnogih korisnika Interneta nije bila obeshrabrujuća za ljubitelje ovog servisa.
Upravo ova činjenica je motivisala Alexa servis da ide dalje. U 2008. godini Alexa servis je počeo da da koristi i druge izvore statističkih podataka a ne samo podatke iz svoje trake sa alatima.
Internet je napredovao.
Internet je jako napredovao.
Internet je fantastično napredovao.
Ove 2018. blizu dve milijarde web sajtova su dostupne posetiocima. U skladu s vremenom, Alexa sada nudi moćniji alat za digitalni marketing.
Loša strana za webmastere i SEO agencije je da su to plaćeni servisi.
Plaćeni Alexa servisi uključuju:
SEO revizije,
analitike,
PPC i alatke za ključne reči i naravno još toga.
Ovaj softver je vrlo sličan (i bez sumnje u pokušaju da se takmiči sa) poznatom alatu Google analitika.
Iz našeg ugla nije mu ni do kolena. Pogotovo zato što je Google analitika besplatan servis.
Da li je Alexa Rank nešto na šta bi SEO agencije trebalo da posebno obrate pažnju?
Iskreno ne. I bez ovog alata možete bez žrtava preživeti. Možda može biti koristan samo kroz neke prolazne rezultate. Ali, činjenica na način rada ovog servisa i način prikupljanja podataka ne ulivaju neku pretrano poverenje.
Sistem rangiranja Alexa servisa zasnovan je na saobraćaju koji daje njihov "globalni panel podataka", koji se povlači iz više ekstenzija pregledača i veb lokacija koje su instalirali Alexa skriptu. Dok se promet saobraćaja dnevno ažurira, pojedinačna rangiranja sajta bazirana je na dva faktora:
Treba znati da Alexa koristi i podatke od drugih servisa koji prikupljaju podatke o posetiocima sajtova kako bi pokušao da bude što objektivniji i talniji servis.
Kada posetite Alexin sajt, možete pogledati rang sajta (i nekoliko drugih statistika) bez instaliranja ekstenzije ili widget-a. Ali od nedavno i ta je opcija ukinuta. Prvo morate da se registurjete i platite.
Klasiku voli onaj ko razume a marketing je čudo. Plati nešto što je lošije od besplatnih servisa. Magija marketinga ili kako prodati lošu robu.
E sad, mnogo tražimo. Baš smo neuviđavni.
Iako je Aleksa iskusan servis. Dugo traje. Prošao je jako dug put i nudi sijaset digitalnih alata za marketing, izvor njihovih podataka je i dalje nekako suptilno nevidljiv.
I realno nepoznat.
Simpatično je kako tvrde da imaju relevantne uzorke, pa neke milione kamione najboljih uzoraka, a još simpatičnije je da je izvor tih moćnih uzornih podataka nepoznat.
Kao što smo rekli dve su bazne metrike ovog servisa: jedinstveni korisnici sajta i prosečni pregledi stranica.
Kako im reći tužnu vest da to više nije dovoljno i nije merodavno u svetu SEO?
Tri meseca za prosečne preglede stranica je smešno dug period danas kada se pozicije sajtova menjaju svakodnevno u svetu SEO-a. I kada drugi servisi imaju skoro pa dnevne ažurne i moćne informacije.
Još jedna originala i smešno nedovoljna osobina Alexa servisa.
Alexa prati posebno rangove veće od 100000, odnsono one od 1 do 100000 da se ne zabunite.
Da li su ti majstori čuli da na ovm belom svetu postoji preko 1,8 milijardi registrovanih veb lokacija, i što je veoma zanimljivo. taj broj se eksponencijalno povećava svakodnevno.
Kako objasniti Alexa majstorima da nisu svi sajtovi na svetu među tih 100000?
Da li vam je preko potreban plaćeni servis Alexa? Večina poznavalaca ove oblasti će reći da vam nije preko potreban ovaj servis. Ima boljih i jefitnijih i to je verovatno glavni razlog.
Da ne gubite vremem, za Alexa servis poddomeni ne postoje. Alexa Rank u pogledu SEO-a i poddomena je neupotrebljiv.
Kako u stvari radi Alexa?
Alexa Ranking-a zasniva svoje statistike na ukupnom web saobraćaju. Dakle, ako se web saobračaj poveća za tri meseca, Alexa Rank će se smanjiti. Koliko je tačnosti u takvoj statisici procenite sami.
Većina onih koji žive od digitalnog marketing je odavno oshvatila da Alexa Rank nije nešto vredno niti presudno za praćenje sajtova.
Naravno, vlasnici ovog servisa imaju novac, ali su shvatili da je bolje da ulažu trgovinu nego u razvoj ovog servisa i verovatno nisu ni pogre[ili.
Vrednost sajtova ide od 1 ka naviše, odnosno sajtovi manjim brojem za Alexa rang su prema ovom servisu vredniji, bolji i sajtovi sa većim saobraćajem.
Istorijat ovog servisa je već istorija po sebi. Alexa servis je zapičeo 1996. godine, ali ga je ubrzo kupila moćna firma Amazon 1999. godine.
Ako se sećate starijih browsera, Alexa servis je bila jedna od traka sa alatkama koja se instalisala u web pretraživaču. Kada se instalira Alexa servis je naravno, imao pristup istoriji pretraživanja. I logično, ti podaci bi se koristili za sastavljanje lista odnosno kategorizaciju sajtova.
Pošto baš i nije bilo preterane konkurencije po pitanju ovih servisa u toj fazi razvoja Interenta, mnogi autori su se kleli u ovaj servis, jer za druge nisu ni znali niti su postojali. Činjenica da se ova alatka nije obavezno instalisala kod mnogih korisnika Interneta nije bila obeshrabrujuća za ljubitelje ovog servisa.
Upravo ova činjenica je motivisala Alexa servis da ide dalje. U 2008. godini Alexa servis je počeo da da koristi i druge izvore statističkih podataka a ne samo podatke iz svoje trake sa alatima.
ALEXA RANGIRANJE DANAS
Internet je napredovao.
Internet je jako napredovao.
Internet je fantastično napredovao.
Ove 2018. blizu dve milijarde web sajtova su dostupne posetiocima. U skladu s vremenom, Alexa sada nudi moćniji alat za digitalni marketing.
Loša strana za webmastere i SEO agencije je da su to plaćeni servisi.
Plaćeni Alexa servisi uključuju:
SEO revizije,
analitike,
PPC i alatke za ključne reči i naravno još toga.
Ovaj softver je vrlo sličan (i bez sumnje u pokušaju da se takmiči sa) poznatom alatu Google analitika.
Iz našeg ugla nije mu ni do kolena. Pogotovo zato što je Google analitika besplatan servis.
Da li je Alexa Rank nešto na šta bi SEO agencije trebalo da posebno obrate pažnju?
Iskreno ne. I bez ovog alata možete bez žrtava preživeti. Možda može biti koristan samo kroz neke prolazne rezultate. Ali, činjenica na način rada ovog servisa i način prikupljanja podataka ne ulivaju neku pretrano poverenje.
KAKO ALEXA RANK FUNKCIONIŠE?
Sistem rangiranja Alexa servisa zasnovan je na saobraćaju koji daje njihov "globalni panel podataka", koji se povlači iz više ekstenzija pregledača i veb lokacija koje su instalirali Alexa skriptu. Dok se promet saobraćaja dnevno ažurira, pojedinačna rangiranja sajta bazirana je na dva faktora:
- Jedinstveni dnevni posetioci
- Prosečni pregledi stranica u periodu od 3 meseca
Treba znati da Alexa koristi i podatke od drugih servisa koji prikupljaju podatke o posetiocima sajtova kako bi pokušao da bude što objektivniji i talniji servis.
Kada posetite Alexin sajt, možete pogledati rang sajta (i nekoliko drugih statistika) bez instaliranja ekstenzije ili widget-a. Ali od nedavno i ta je opcija ukinuta. Prvo morate da se registurjete i platite.
Klasiku voli onaj ko razume a marketing je čudo. Plati nešto što je lošije od besplatnih servisa. Magija marketinga ili kako prodati lošu robu.
Ono što je zanimljivo i vredno je da se rangovi sajtova daju i na globalnom nivou i za određenu zemlju.
ŠTA PRATI ALEXA
E sad, mnogo tražimo. Baš smo neuviđavni.
Iako je Aleksa iskusan servis. Dugo traje. Prošao je jako dug put i nudi sijaset digitalnih alata za marketing, izvor njihovih podataka je i dalje nekako suptilno nevidljiv.
I realno nepoznat.
Simpatično je kako tvrde da imaju relevantne uzorke, pa neke milione kamione najboljih uzoraka, a još simpatičnije je da je izvor tih moćnih uzornih podataka nepoznat.
Kao što smo rekli dve su bazne metrike ovog servisa: jedinstveni korisnici sajta i prosečni pregledi stranica.
Kako im reći tužnu vest da to više nije dovoljno i nije merodavno u svetu SEO?
Tri meseca za prosečne preglede stranica je smešno dug period danas kada se pozicije sajtova menjaju svakodnevno u svetu SEO-a. I kada drugi servisi imaju skoro pa dnevne ažurne i moćne informacije.
NISU SVI MEĐU PRVIH 10000 SAJTOVA
Još jedna originala i smešno nedovoljna osobina Alexa servisa.
Alexa prati posebno rangove veće od 100000, odnsono one od 1 do 100000 da se ne zabunite.
Da li su ti majstori čuli da na ovm belom svetu postoji preko 1,8 milijardi registrovanih veb lokacija, i što je veoma zanimljivo. taj broj se eksponencijalno povećava svakodnevno.
Kako objasniti Alexa majstorima da nisu svi sajtovi na svetu među tih 100000?
ALI...
Da li vam je preko potreban plaćeni servis Alexa? Večina poznavalaca ove oblasti će reći da vam nije preko potreban ovaj servis. Ima boljih i jefitnijih i to je verovatno glavni razlog.
PODDOMENI SU NEVIDLJIVI
Da ne gubite vremem, za Alexa servis poddomeni ne postoje. Alexa Rank u pogledu SEO-a i poddomena je neupotrebljiv.
UMESTO ZAKLJUČKA
Kako u stvari radi Alexa?
Alexa Ranking-a zasniva svoje statistike na ukupnom web saobraćaju. Dakle, ako se web saobračaj poveća za tri meseca, Alexa Rank će se smanjiti. Koliko je tačnosti u takvoj statisici procenite sami.
Većina onih koji žive od digitalnog marketing je odavno oshvatila da Alexa Rank nije nešto vredno niti presudno za praćenje sajtova.
Naravno, vlasnici ovog servisa imaju novac, ali su shvatili da je bolje da ulažu trgovinu nego u razvoj ovog servisa i verovatno nisu ni pogre[ili.
Нема коментара:
Постави коментар