Uprkos drugačijim predviđanjima Facebook postoji 16 godina i ima preko 2,45 milijardi korisnika raznih životnih dobi. On je treća mreža po posećenosti odmah nakon Google i YouTube platformi.
Da li je onda potrebno da objasnimo kolike mogućnosti on pruža za promociju biznisa, razloge zašto je bitno kako se uređuje Facebook stranica za firme i šta se pravilnim uređivanjem može postići?
Vodićemo vas kroz osnovne korake koji se moraju ispoštovati pri kreiranju stranice, ali daćemo i savete kako da se pravilno prezentujete i privučete pažnju.
Osnovne postavke
Prvi korak je kreiranje Facebook stranice umesto klasičnog Facebook profila. To podrazumeva:
- „pratioce“ umesto „prijatelja“
- videćete trendove i preglede vaših objava,
- možete imati i osobu koja uređuje stranicu (administrator).
Facebook stranica je jedini pravilan tip oglašavanja jer ste vidljivi i bez ulaska u aplikaciju. To znači da će vas pretraživač uvrstiti u ponuđene odgovore pri pretazi i mimo Facebook sistema. Ovaj oblik dopušta i najpotpuniju komunikaciju sa korisnicima i dobijanje povratnih informacija putem statistike pregleda.
Podesite parametre vezane za oblast poslovanja koju oglašavate, potom ostavite što potpunije podatke o vašoj firmi, internet adresu sajta, izaberite dobro promotivno ime, profilnu i cover sliku – čestitamo deo ste socijalne mreže. Naravno i na svom websajtu ostavite vezu ka vašoj Facebook stranici – tako rade ozbiljne kompanije.
Koji tip objava je najbolji?
- Tekstualni statusi i fotografije su načešći tip objava. Status ne sme biti predug i mora imati poentu. Iznad kvalitetne fotografije je poželjno postaviti kraći tekst, tagovanje lokacije ili poziv na ostavljanje komentara i interakciju sa vama.
- Uređujte postove tako da probrani imaju linkove ka respektabilnim izvorima ili još bolje – stranicama vašeg sajta koji upotpunjuje objavu.
- Možete imati i Chek in postove vašeg kretanja ili pratioce pozvati na reakciju putem kreiranja Event-a.
- Sve češći oblik su i video snimci ili live chat sa korisnicima.
Snimak treba da podstakne na neku reakciju. Postavlja se u svrhu promovisanja firme pa je bitno da sadržaj videa bude u skladu sa tim.
Live chat omogućava direktnu komunikaciju sa pratiocima putem živog prenosa. Gledaoci mogu da ostavljaju komentare pa možete odmah odgovarati na njih. - Koristite i objave na Stori Facebook. Neka budu zanimljive i nek mame da se stranica češće poseti. Mnogi postavljaju neformalnu atmosferu u firmi, neke najave, promocije.
Pratite statistike pregleda da otkrijete šta vaši pratioci preferiraju. Možda je najbolji generalan savet - kombinacija i umerenost.
Kakav sadržaj postaviti?
Bilo da je vaše poslovanje aktivno ili samo promovišete poslovanje firme putem statičnog sajta, kreiranjem zanimljivog sadržaja na Facebook stranici bićete aktuelni! Sadržaj je najčešće:
- Šaljiv – Smeh je bitan, ali treba biti umeren. Statuse indirektno vezujte za svoje poslovanje jer je onda pažnja usmerenija
- Sadržaj sa savetima – korisnici vole da pročitaju zanimljive savete i trikove za rešavanje problema. I ovde je poželjnije da se objave odnose pre svega na vašu delatnost jer imate veći uticaj na posetioce, ali i ti saveti treba da budu kreativni, novi, interesantni da bi broj pratilaca rastao.
- Motivišući sadržaj – ne mislimo samo na motivacione poruke dana već i na one koje aktiviraju korisnika da naprave neku promenu u svom životu.
- Statistika i grafikoni mogu da budu dobro osveženje
Sadržaj treba da izazove emocije kod čitalaca. Najbolje je kada se promotivni materijal samo povremeno pojavljuje u ukupnom broju statusa. Preporuka je da preko 80% sadržaja treba da bude sadržaj koji izaziva reakcije, edukuje i zabavlja a mali deo da čini direktnu promociju ka vašim proizvodima ili usluzi.
Kako da se pravilno odnosite prema pratiocima (followers)?
Kreiranje i uređenje Facebook stranice za firme nosi sa sobom i neke odgovornosti.
Statičnost nije dobra
Duže vreme bez objava će odvratiti pratioce od poseta stranici, ali ćete i putem facebook algoritma postati teško uočljivi. Najbolje je da u toku sedmice postoji nekakva aktivnost makar to bio samo jedan post. Naravno, imperativ je da sadržaj bude kvalitetan.
Aktivno komunicirajte sa pratiocima
Socijalne mreže daju jedinstvenu mogućnost neformalne komunikacije među korisnicima. Kada se uređuje Facebook stranica za firme koristite opcije za odgovaranje na pitanja ispod svakog statusa, ažurno odgovarajte na poruke u Messenger inboksu, budite ljubazni u odgovorima i uvek pružite priliku za nastavak komunikacije „na usluzi smo ako imate dalja pitanja...“
Zajedničke aktivnosti
Pratioci vole povremene kvizove i nagrade za najbrže učesnike. Možete ih unapred najaviti radi većeg pregleda. Ne škrtarite na poklonu! Ako je to asortiman vaše firme onda nek bude dobar reprezent.
Predstavite se i tržištu izvan granica zemlje
Imate mogućnost da potpuno besplatno budete vidljivi celom svetu pa ako postoji želja možete je realizovati.
Ako su vam oni statistički podaci na početku neverovatni Facebook statistika za 2020 godinu je još interesantnija. Otkrićemo vam tajnu – Facebook će ostati aktuelan još dugo godina. Iskorititie ovu najveću socijalnu mrežu za promociju pravilnim uređenjem Facebook stranice.
Da li firme umeju da iskoriste pun potencijal promocije na socijalnoj mreži? Šta vi mislite? Pišite nam, čekamo komentare!
Odličan članak, ima informacija o kojima ranije nisam ni razmišljala.
ОдговориИзбришиMislim da mnogo firmi ne koristi pun potencijal FB stranice. Osim toga, vrlo često su inertni, neaktivni, treba im previše vremena da odgovore na komentar ili pitanje. Ponekad je to znalo da potraje toliko da se i ne sećam da sam pitanje uopšte i postavila.
Generalno, mislim da većina ne koristi sve mogućnosti iz ko zna kojih razloga. Možda baš iz neznanja, pa su ovakvi tekstovi izuzetno korisni. Hvala :)
Ako nisi na Facebooku kao da ne postojis :D
ОдговориИзбришиFirmama je olaksano poslovanje zahvaljujuci drustvenim mrezama, samo treba uloziti malo truda...
Firma Tesha Design je moj izbor i velika preporuka za vodjenje Facebook stranice! Ima najbolji i najkreativniji tim.
ОдговориИзбришиNa žalost FB je postala platforma za vodjenje biznisa, a sve se više udaljava od izvornih principa. Za sve je kriva alavost marka Zukenberga i ekipe. Posledica je masovno napuštanje mladjih ljudi, FB je psotala platforma za roditelje a ne za decu
ОдговориИзбриши