Šta je to on-page SEO?
On-page SEO podrazumeva optimizaciju sadržaja web
stranica za pretraživače, ali i za korisnike.
Uobičajene on-page SEO tehnike uključuju
optimizaciju naslova, sadržaja, internih linkova, URL adresa, i još poneki segment koji ćete pronaći u tekstu.
On-page SEO
se razlikuje od off-page SEO koji ima
za zadatak da optimizuje signale
izvan sajta (povratne veze).
On page SEO
je veoma važan, a to priznaje i sam Google u svojim smernicama:
“Kada naši
algoritmi pretražuju sadržaj nekog sajta, najvažniji signal da je on vredan i relevantan
je kada stranice sajta, naslovi i sam tekst sadrže ključne fraze koje se unose u
polju za pretrage”
Jednostavnije
rečeno, imate sajt, ali ukoliko je on negde izgubljen na 10-oj stranici ili još
dalje, kada može da se lako pronađe, kada
se ne prikazuje za vama važne i relevantne ključne fraze, to je isto kao da ga
nemate.
Zato morate
da radite na njegovoj on-page optimizaciji.
Krenite prvo
od optimizacije njegovog sadržaja.
OPTIMIZACIJA SADRŽAJA SAJTA
Ključna fraza/reč u prvih 100 reči
Ovo je stara
SEO tehika koja i dalje radi.
Sve što treba da se učini je da se glavna
ključna fraza/reč postavi barem jednom u prvih 100-150 reči teksta.
Razlog?
Google daje veću težinu
pojmovima koji su na početku teksta.
I tu je
potpuno u pravu.
Ako pišete
na primer o keto ishrani, zar nije logično da stavite tu
ključnu frazu na početku, umesto negde na sredini teksta? Ljude koje interesuje
ova popularna dijeta će odmah znati o čemu se radi i preći će na čitanje vašeg
sadržaja.
H1 tagovi za naslove
Upotreba oznake H1 pomaže Google-u da razume
strukturu stranice. Većina platformi (WordPress) automatski dodaju
naslovima oznaku H.
Ali pošto to
nije uvek slučaj, morate sami da “uđete” u kodove i ručno da ih postavite.
I ne
zaboravite da naslov OBAVEZNO sadrži
vašu najvažniju ključnu frazu/reč.
H2 tagovi za podnaslove
Kako bi se
podržala struktura sadržaja, sajta, stranice ili bloga, podnaslovi u tekstovima
treba da budu označeni H2 tagovima.
Ciljna ključna reč ili fraza treba da bude prisutna barem u jednom
podnaslovu.
Učestalost ključnih reči
Učestalost ili frekfencija ključnih
reči pokazuje koliko se puta neka ključna reč pojavljuje u sadržaju stranice.
Ukoliko se u
tekstu glavna ključna reč pojavljuje samo jednom ili dvaput, onda pretraživač
(pa i posetioci) neće prepoznati o kojoj se temi radi.
Ali ako se ona ponovi nekoliko puta
onda je sve malo jasnije.
Ali budite
oprezni.
Iz Googla
stalno upozoravaju da prevelika frekfencija ključnih reči može da odmogne, zato
je potrebno naći pravu meru.
Zato, ne
preterujte i koristite ključne reči na prirodan način.
Povratni linkovi
Povratni linkovi na srodnim sajtovima pomažu Google-u da bolje razume i oceni vaš
sadržaj.
Osim toga,
ovi linkovi potvrđuju (ili ne potvrđuju) da vaš sadržaj nudi kvalitetne
informacije.
Kako bi se
video značaj povratnih linkova, napravljen je eksperimet.
Kreirano je nekoliko novih sajtova,
neki su bili povezani sa relevantnim sajtovima, a neki nisu. Sajtovi koji su imali
povratne linkove daleko su nadmašivali one koje nisu umali.
Optimizacija URL adresa
Struktura URL adresa je podcenjeni ali veoma
važan deo on-line SEO.
Optimizacija
URL adrese uključuje:
- Skraćivanje URL adresa
- Postavljanje ključne reč u svaku URL adresuNe znači da u vašoj adresi bude sadržana samo ključna fraza, možete slobodno dodati još jednu ili dve dodatne reči koji će pojasniti vašu temu.
OPTIMIZACIJA NASLOVA I OZNAKA (META
TAGS)
Prema
Google-u, naslovi i meta tagovi pomažu u boljem rangiranju sajtova.
Iako sam
pretraživač ne koristi ove oznake da bi razumeo sam sadržaj stranica, posetioci
ih koriste kako bi znali na koji će rezultat kliknuti.
Ključna fraza na početku naslova
Naslov je
možda najvažniji on-line SEO faktor zato što daje instant informaciju o čemu se
radi na stranici sajta. Zato u naslov mora da bude sadržana ključna fraza o
temi pisanja.
Nije uvek
logično da ključna reč bude na početku naslova, ali što je ključna reč bliža
početku naslova, to dobija veću težinu kod pretraživača.
Modifikatori naslova
Korišćenje
modifikatora kao: „najbolji“, “novi”, „brzi“ „vodič“,„revije“ i slično, može
pomoći u rangiranju kod dugačkih klučnih fraza (long tail keywords).
Na primer,
ukoliko uključite modifikator “novi” u naslov, možete da se rangirati (i) za dugačke ključne fraze
poput “novi stanovi u Novom Sadu” ili “prodaja novih stanova i kuća Novi Sad”.
Unikatni meta opisi koji sadrže
ključne reči
Dobar meta opis pomaže da se sadržaj istakne,
što može povećati organski CTR sajta.
Sam Google ohrabruje upotrebu
unikatnih meta opisa za svaku stranicu.
U meta opise
postavite ključne fraze zato što Google podebljava (bold) pojmove koji
odgovaraju upitima koji se pretražuju.
Konačno smo
došli do samog teksta određene stranice na sajtu. Ukoliko želite prvo mesto u
organskoj pretrazi, a naravno da želite, morate dobro da savladate on-line SEO
za pisanje sadržaja.
Ukratko, on
mora da bude:
- unikatan
- informativan i korisan
- odlično optmizovan
Unikatnost
Pod unikatnost se podrazumeva
jedinstvenost sadržaja, nešto novo što može da se vidi samo na vašem sajtu.
To može da
bude:
- Nova strategija
- Novi saveti i preporuke kako da se savlada neki problem
- Novi dizajnerska rešenja
- Rezultati novih istraživanja, itd.
Da bi se bio
prvi u oraganskoj pretrazi za veoma konkurentne ključne reči, nije dovoljno
imati dobro optmizovane ključne fraze, iako one definivno pomažu, nego potrebno
je imati nešto jedinstveno, nešto što samo vi imate, i nigde na drugom mestu.
Vrednost i korisnost sadržaja
Objavljivanje unikatnog sadržaja je dobro polazište.
Ali to nije
dovoljno.
Treba znati
da se svakog dana u svetu objavljuju iznad
4 miliona blogova.
Kako da vaš
blog bude primećen u tom moru sadržaja?
Tako što će
biti super koristan i imati veliku vrednost za posetioce.
To možete postići
sledećim postupcima:
- Dodavanje slika, video klipova, infografika i drugih detalja
- Snažan stil pisanja - sa puno humora, jasan, pregledan i oštar stil
- Novi i ažuriran materijal -nove tehnike, istraživanja, strategije i primeri lako zaokupljaju pažnju posetilaca
- Stručni autori - većinu sadržaja na sajtovima kreiraju ljudi koji nikada nisu radili ono o čemu pišu. Sadržaj koji je pisao neko sa iskustvom je uvek vredniji od onog što je napisao slučajni i unajmljeni pisac.
Sadržaj mora da zadovoljava namere
pretraživanja
Jedinstven,
vredan i vrlo koristan sadržaj može da dovede vaš sajt na prvoj stranici
Google-ove pretrage.
Ali ako
želite da ostanete tamo, on mora da
zadovolji namere pretraživanja.
Drugim
rečima, vaša sadržaj mora da nudi tačno ono što posetilac koji pretražuje
na Google-u želi da pronađe.
Ukoliko se
to ne nudi, za vrlo kratko vreme završićete na nekoj nižoj stranici i vaš pad
neće moći da se zaustavi.
OPTIMIZACIJA ZA KLIKOVE
Stopa klika
(CTR) je važna iz dva razloga:
1. CTR je veoma
važan faktor rangiranja
2.
Povećanje CTR-a povećava i promet na sajtu
Na raspolaganju
su nekoliko načina sa kojima mođete da poboljšate vaš CTR.
Naslovi u obliku pitanja
Vršene su
analize zašto se neke stranice popularnije od drugih, i došlo se do pomalo
iznenađujućeg rezultata da naslovi koji su sadržali pitanje imaju iznad prosečan
CTR.
Dakle, kad
god to ima smisla, naslov neka bude u obliku pitanja.
Naravno, u
daljem tekstu ponudite dobre odgovore na postavljeno pitanje.
Popunite meta opise (meta tags) ukoliko
nedostaju
Stranice sa
meta opisom dobijaju oko 6% više klikova u odnosu na one koji ih nemaju.
Izvršite
proveru sajta da li ste postavili meta tagove na svim svojim stranicama, i ako
niste, postavite ubedljive meta opise.
Unesite emocije u naslove
Naslovi koji
bude neki snažan emotivni osećaj imaju 7% češći CTR od ostalih.
Ali ne treba
preterivati.
Posetioce
privlače naslovi sa emotivnim nabojom ali do određene tačke.
Ukoliko
prepozaju preterivanje, smatraće da se radi o click bait mamcu i preskočiče ga. Zato izbegavajte izraze kako što
su “najsnažniji”, “najbolji”, “moćni”, itd.
U naslov i meta opis stavite tekuću
godinu
Na primer:
“SEO strategije u 2020”.
Na ovaj
način možete podići CTR, posebno za sadržaje koji mogu brzo da zastare.
Ukoliko stavite naslov “LED rasveta
2020 godine” posetioci će znati da nudite nešto aktuelno i ažurirano.
KORISNIČKO ISKUSTVO
Google i te
kako obraća pažnju na interakciju između korisnika i određenog sadržaja na
sajtu.
Zbog toga
morate da se potrudite da izgradite čvrste veze sa svojom publikom i da se
trudite da je što duže zadržite na vašem sajtu.
Sadržaj iznad preklopa (above the
fold)
Posetilac od
vašeg sajta želi brzu i preglednu informaciju. Zato izbegavajte velike slike
koje su iznad preklopa i koje će gurnuti tekst nadole i prinuditi posetioce da
skroluju i gube vreme.
Zato na
početku strane dodajte naslov i uvod, a slika može da ide ispod.
Pojednostavite sadržaj
Retko koji
posetilac čita svaku reč.
Zato sadržaj
mora biti što jednostavniji za čitanje i “skeniranje”.
Koristite
mnogo H2 podnaslove, poglavja, nove redove, nabrajanja (bullets) i slika,
ostavljajte dosta prostora između paragrafa, i slično.
Držite
posetioce zainteresovanim i aktivnim
Omogućite
komentarisanje.
To je važno
zato što komentari dodaju kontekst vašem postu i vaš tekst “živi” i posle
čitanja.
Može se
razviti polemika koja je korisna za dalju promociju vaših ideja i da im doda
vrednost.
I NA KRAJU JOŠ NEKOLIKO SAVETA…
Koristite originalne slike
Slike
pozitivno utiču na korisničko iskustvo. Ali ne sve slike.
Ukoliko
koristite originalne slike a ne generičke (koje se besplatno ili jeftino mogu
naći na specijalizovanim sajtovima), imaćete nekoliko puta bolje rezultate.
Naravno,
nije lako imati originalne i unikatne slike, potrudite se barem da prilagodite
pozajmljenje (korišćenjem Photoshopa i sličnih aplikacija), kako bi vam slike
pomogli u rangiranju.
Optimizacija slika
Svaka slika
na sajtu treba da ima svoje opisno ime datoteke i alt tekst.
Na ovaj
način Google i drugi pretraživači mogu da shvate šta ona prikazuje.
Najbolje je
da slike budu optimizovane oko ciljane ključne reči (na primer, pvc-stolarija.png).
Koristite
istu tu ključnu reč kao deo alt tagova.
Interno linkovanje
Interni linkovi imaju ogromno značenje za on-page
SEO. Posebno ukoliko želite da povežete stranice sa visokim autoritetom sa
stranicama kojima je potrebno povećanje saobraćaja.
Interni
linkovi obavezno moraju da sadrže ključnu frazu.
Tehnika
postavljanja unutrašnjih linkova na sajtu je sledeća:
Koristeći
neki SEO alat popout Ahrefs-a,
prepoznaju se stranice na sajtu koji imaju naveći autoritet.
Zatim se te
stranice povezuju preko internih linkova sa stranicama koje želite da
“pojačate”.
Veoma
jednostavno.
Najbolji
primer interenog linkovanja je
Wikipedija, oni imaju skoro na svakoj stranici ogroman broj unutrašnjih
linkova ka drugim stranicama.
Obimni i sveobuhvatni sadržaj
Google želi
da prikaže svojim korisnicima sadržaj koji im
daje SVE što im je potrebno.
Drugim
rečima: sveobuhvatan sadržaj.
Ukoliko
jedan blog post pokriva čitavu temu, ima veće šanse da se visoko pozicionira.
Pišite duže
tekstove - dugi tekstovi imaju veće izglede da će pokriti sve aspekte neke
teme.
Povećajte brzinu učitavanja
Google je
izjavio da je brzina učitavanja stranica SEO signal za dobro rangiranje.
Bržinu
učitavanja možete povećati:
- tako što ćete preći na brži hosting
- uklanjanjem nepotrebnih skripti trećih strana
- smanjivanjem veličine stranice
Sadržaj u istaknutim isečcima
(Featured Snippets)
Šta su Istaknuti isečci?
Istaknuti isečci su kratki delovi
teksta koji se pojavljuju pri vrhu rezultata Google-ove organske pretrage.
Sadržaj koji se prikazuje unutar
istaknutog isečka automatski se izvlači sa web stranica. Uobičajene vrste
istaknutih isečaka uključuju definicije, tabele, korake i liste.
Istaknuti isečci
mogu da naprave ogromnu razliku u povećanju CTR-a.
Jedini problem
je što morate biti na prvoj stranici da biste dobili Featured Snippet.
Da biste
uspeli da ih dobijete potrebno je da uraditr sledeće korake:
- pronađete sajtove na prvoj stranici koji imaju istaknuti isečak (preko Ahrefs, SEMrush ili drugog SEO alata)
- pronađite stranice sa svog sajta koje su na prvoj stranici
- filtrirajte ključne reči koje imaju istaknuti isečak
- pogledajte istaknute isečke za svaki od tih termina
- optimizujte svoj sadržaj kako bi ste ga rangirali za istaknuti isečak.
Ako vidite definicija Featured Snippet, onda u
svoj sadržaj uključite kratku definiciju.
Ako se radi
o listi koraka ili saveta, onda struktira vaše stranice mora da bude konzistentna
i dosledna.
I naravno, ako vam se dopao ovaj tekst podelite vaše iskustvo ili pitanje kroz komentare.
za prave seo ljubitelje izuzetan tekst za bukmarkovanje i studiranje a onda i primenu
ОдговориИзбришиTekst za sladokusce. Profesionalno, zanimljivo, aktuelno... Bravo!
ОдговориИзбриши>Ako vidite definicija Featured Snippet, onda u svoj sadržaj uključite kratku definiciju.
ОдговориИзбришиwhat did they mean by this?
Veoma edukativan i koristan tekst, imala sam dosta toga naučiti.
ОдговориИзбриши