субота, 27. фебруар 2010.

Kako do prve stranice Google-a?


Lako, teško, srednje, nikako, na neki način. U Srbiji je popularno zvučati i govoriti politički. Ipak, bogati vlasnici Google-a nisu bogati slučajno, meni liči da su imali nameru da naprave dobar, biznis.

Dakle, kako bogatstvo nisu stekli "na lutriju" napravili su i razvijaju sistem koji remeti mirne snove mnogima, recimo Microsoft-u i koji ima svakodnevno uvećava slavu i bankovne račune.

Dakle, nameće se logika da taj rejting sajtova koji je nametnuo Google nije baš tako haotičan i nelogičan i neuhvatljiv. Koje to sajtove favorizuju vlasnici Google-a?

Očekivano, sajtove koji si "optimizovani sajtovi" i na kojima se korektno radi SEO. I pored njih one što imaju para za jednokratna i višekratna bacanja, čuvene ljubitelje adwords-a.

Dakle, možemo i redom. Od njive do trpeze, dugačak je put, rekao bi nekada Zaharije Trnavčević.

I ako što za njivu važi, ako se dobro ne obradi, pripremi, ne prehranjiva, opslužuje, ni žetva neće biti kao šti bi vlasnici sajta hteli.
Ovaj tekst, kao i većina drugih na ovom blogu, prevashodno je namenjen poslovnom svetu koji još nije dovoljno istražio dubine Internet-a tako da će mali izleti u providne asocijacije biti uobičajen način pisanja.

Dakle ono što vlasnike posebno zanima, iskreno i mene kod mnogih stvari kada se daju novci jeste cena takvog zadovljstva.
prvo da definišemo zadovljstvo.

U ovom slučaju zadovoljstvo je sajt na dobrim pozicijama za bitne fraze poslovanja na glavnim pretraživačima, pre svega, Google-u.

Cena izrade sajta i naravno optimizacija sajta kako u fazi izrade tako i posle njegovog puštanja u rad je jedna od večitih tema na Internet-u.

Kako je proceniti da ne bi ste platili previše ili da da bi ste znali uopšte da li se upustiti u taj prestižan posao?

Ne sumnjamo da znate osnovne računske operacije, kao što su sabiranje i oduzimanje. Pratite ulaganja i da li su takva da ih pokrivate prihodima sa sajta i još usput ponešto i zaradite, da ne kažem profitirate i eto te složene kalkulacije koju treba da savladate i koju naravno, treba da primenjujete.

Deluje prilično jednostavno ali za informaciju i jeste tako.

петак, 26. фебруар 2010.

Dobra pozicija na Google i tačka



Rekoše bez bloga nista, ili manje, mnogo manje efekata. Ko li to čita, ima li jos onih koji ne znaju već pomalo izlizane teme.
Možda je ovo mali doprinos ali ako je doprinos nije minus a to je vec nešto.

Stičem utisak da je sve manje neinformisanih vlasnika sajtova po pitanju dobre pozicije na Google-u.

To me raduje, pogotovo što više nije najvažnije da li je linija podvučena debljine 2px ili 1 px ili je 50% prozirina, ovo malo levo ovo malo desno.

Naravno, web dizian i dalje ostaje ono što ostavlja vizuelni trag u memoriji posetioca, podsetnik pozitivni ili negativni impuls, ali više vizuelno nije dovoljno. Sinergija vizuelnog i sadržajnog ovde utoljava svoju žedj.

Dobra pozicija na Google-u je sada projektni zadatak koji konačno mogu da priušte sebi samo firme koje se profesionalno bave Internetom. Tu onda dolaze na naplatu godine rada, iskustava, eksperimentisanja, strpljenja i čega ne. U stvari, u toj situaciji najviše dobija vlasnik sajta koji mora tačno da priliše firmu koja ume da realizuje njegov projekat sajta.

Pojedinac lagano gubi trku iz više razloga.

Pre svega, sve više firmi angažuje nekog, neku ili neke, a najviše njih baš firme koje stoje iza projekta dobre pozicije sajta na glavnim pretraživačima, pre svega Google.

Rečju, konkurencija se nazire i na ovom tržištu biva sve snažnija i zahtevnija. Nasušna potreba za više, više i bolje osnažuje se i na Internetu, pre svega kroz povećanje broja ciljnih posetilaca sajta ali i rejtinga stranica, i naravno vezivanje posetioca za sadržaj sajta.

Sadržaj sajta je polazna i krajnja tačka za uspešan sajt, tj. za njegovu dobru poziciju. Pametan i vizionarski pristup izradi sajta svoju punu vrednost dobija sa kvalitetnim i unikatnim sadržajem, odnosno tekstom na sajtu.

Kvalitetan tekst podrazumeva da čitalac dobija tačne informacije koje zanimljivo, valjano i pristupačno opisuju tematiku stranice.



Jedan od jako važnih zahteva SEO je upravo originalan tekstualni sadržaj stranice.


Unikatan tekst je merilo vaše poslovnosti, ozboljnosti, rečju uspešnosti. Plagijati na Internetu nemaju nikakvu vrednost kod glavnih mašina za pretraživanje, pre svega Google, i imajte na umu ovu činjenicu ako želite dobre pozicije sajta.