среда, 1. април 2020.

Kako iskoristiti krizu zbog korona virusa i unaprediti svoj posao



Nekada nas situacija zatekne nepripremljene. Nespremne. Otvorenih očiju a uspavane. 

Kada se na trenutak učini da je svet oko nas zamrznut, da je život usporio, postavlja se pitanje: 


Šta raditi u takvoj situaciji?


Kako osmisliti i voditi kreativan život u uslovima pandemije korona virusa? 

Da budemo jasni. Govorimo o svom poslu, zanimanju. Svom životu koji se za mnoge od nas menja iz korena. 

Govorimo o stvarima koje smo radili pre korone i koje više ne možemo da radimo na isti način.
Posle toliko godina. I ko zna čega.

Možda vas ovi saveti malo okrepe, podstaknu da bude aktivniji i da se ne prepustite kolotečini.


#1 Priprema za život posle krize


Za novi stari život na koji smo naučili. Jer vreme krize nas umara i čini nervoznim. 

Ali to nije zbog nas kao takvih već zbog okruženja koje je upravo kakvo ne želimo da bude.
Kao što krize dođu one i odu. Kad tad. Sa manje ili više žrtava. Jer tako funkcioniše život na planeti kakav poznajemo.

Ne prekidajte da razmišljate o vašem poslu!

Možda je trenutno stao, ne ide, ne radi, nema posla, nema prometa, nema profita. 
Nema plate. Nema novih poslova. Telefoni ne zvone. Nije lako.
Znamo.
Jer mnoge institucije ne rade, škole, fakulteti ne rade, mnoge usluge više nisu dostupne. Restorani ne rade, stadioni su prazni.
Neizvesnost kada će se pokrenuti ne prija nikome. 

Predaja?
Nikako.


Kreativna izolacija!


Ne predajte se jer je u ljudskoj prirodi da se prepušta i radi ono što mu je u tom trenutki najlakše. Neka vam se život ne pretvori u razmenu nekih video zapisa, fazona, dugačkih telefonskih razgovora. 

Jer, možda ima ideja. Mogućnosti kojih nema u normalnim okolnostima. Da, jedna od najboljih stvari koje mogu da vam se dogodi u doba krize je da radite na sebi.

Razmišljajte unapred i pripremite se da jači dočekate normalizaciju situacije. Ovo su korisne opcije i aktivnosti koje možete da realizujete u doba krize a kada niste okupirani tekućim poslovima:


  • poradite više i odlučnije na tekstovima za koje inače niste imali vremena
  • prečešljajte vaše mejling liste i pripremite šablone za slanje mejlova
  • niko ne zna sve a mnoge stvari se svakodnevno pojavljuju. Učite, edukujte se, pratite trendove u vašoj branši i spremnije dočekajte novi početak 
  • konačno prilika da aktuelizujete stare tekstove, blogove i sadržaje koji mogu dobiti novu šansu



#2 Nastavite sa objavom tekstova i drugih sadržaja


Ako vodite blog, YouTube kanal ili podcast, nemojte da prestanete sa objavama. 
Potrudite se da ispoštujete uobičajeni raspored dinamike objava. Imajte na umu da je mnogo vaših potencijalnih klijenata sada pored kompjutera i da skoro pa nestrpljivo čekaju nove sadržaje.


#3 Iskoristite krizu za pronalaženje novih poslova i novih mogućnosti


Znamo da je sada loše. I znamo da je teško i da deluje da nema mnog prostora za rad. 
Ali, pokušajte da gledate drugačije. Kroz krizu. Možda uočite neke nove mogućnosti. Nove poslovne šanse, prilike. Iznenadićete se kada zagrebete malo više.


#4 Proverite vaše plaćene reklame


U uslovima krize za iste novce dobićete više od vaših oglasnih mreža! Iako mnoge firme prvo krešu budžete za marketing, oni koji gledaju dalje ne prestaju sa ulaganjima u marketing.
Znaju da se to dugoročno isplati. 


#5 Sadržaj, sadržaj i sadržaj


Više puta smo ukazivali da je sadržaj ono što čini prevagu u oblasti digitalnog marketinga ali i SEO, odnosno optimizacije za pretraživače.

U doba krize potražnja za novim i aktuelnim sadržajem može vam značajno proširiti mejling listu, broj pratilaca na društvenim mrežama. I može učiniti pozitivnu prevagu u odnosu na konkurenciju.


#6 Onpage SEO čeka


Koliko sajtova ili stranica čeka da ih unapredite? Jer Google speed inside se menja, evoluira. Proverite koliko su vam sada kvalitetne stranice. Iznenadićete se jer za naših više od deceniju postojanja nakupilo se toga na stotine i hiljade. 

U stvari, ulaganje u odabir onoga što se može unaprediti može biti sjajno ulaganje za vreme i posao posle krize.


#7 Pokušajte da se i u doba krize ponašate normalno


I na kraju, pokrenite se i pokrenućete mnoge oko sebe. 

Bili bi vam zahvalni da podelite sa nama vaše reakcije na trenutnu situaciju.



4 коментара:

  1. Ova kriza je sve zaustavila, nema sličan presedan, niko ne zna šta da očekuje. Optimisti kažu da će trajati mesec, dva, pesimisti predvidjaju da će virus ostati sa nama sve dok se ne izmisli vakcina, a to je minimum godinu dana. Neki poslovi mogu da se rade od kuće, kao većina IT poslova, ali realna ekonomija će trpeti, a kada ona trpi, kada ne rade fabrike, ugostiteljski objekti, poljoprivreda... onda će na kraju sve stanti, anravno ako ovo traje predugo. Lepi saveti, jedino bih dodao da se tekstovi koji ne obradjuju Covid-19 se ne čitaju, tako da je bolje da ih sačuvate za kasnije

    ОдговориИзбриши
  2. Slazem se sa vama, treba iskorititi ovaj visak vremena koji sada imamo za nesto korisno, sto ce nam pomoci i da skrenemo misli i da nam olaksa posao kada prodje sve ovo, a procice sigurno. :)

    ОдговориИзбриши
  3. Hvala za ovaj divan i inspirativan tekst. :)
    Podsetio me je na kinesku poslovicu: "Kada duvaju vetrovi promena, neki grade skloništa, dok drugi grade vetrenjače".
    U svakoj lošoj situaciji može da se pronađe i nešto dobro. Na nama je kako ćemo je iskoristiti.

    ОдговориИзбриши
  4. Анониман10. март 2021. 09:41

    Neki dobro zaradjuju i u vereme korone, ček bih rekao posebno sada. Apoteke, laboratorije, privatne zdravstvene ustanove, ali i neke domišljate firme, koje su se dosetile da rade anti covid-19 dezinfekciju, dostavu hrane, itd, itd. Kriza nije izgovor za lenjost i otsustvo domišlajtosti

    ОдговориИзбриши