Kao prvo SEO je skraćenica od stranskog nam izraza Search Engine Optimization. Jedan od najpopularnijih prevoda na sprski jezik je optimizacija sajta za pretraživače. Ako ste do sada bili i nedoumici šta je seo, nadamo se da vam je sada sve kristlano i šećerno jasno.
Ipak, da sam vlasnik sajta i da do sada nisam imao dodira sa pojmom SEO, priznajem da mi još uvek ne bi bilo sve jasno. Iskrenije, ostalo bi mnogo više nejasnoga.
Prevedeno na naški to je u stvari skup radnji i aktivnosti koje imaju za cilj bolju poziciju sajta na pretraživačima, bolji rejting kod onih koji ocenjuju sajt, a što za posledicu ima prestižan, konkurentan i posećen sajt koji u krajnjem ishodištu postaje profitabilna investicija. U osnovi, ovaj proces stvaranja sajta, uspešnog proizvoda na Internetu, se može podeliti na dva dela.
- Prvi deo je početna optimizacija, popularno i stručno onpage optimizacija, odnosno osmišljavanje i kreiranje stranica (pages) u skladu sa zahtevima Internet mašina za pretraživanje Google, Yahoo, MSN, Bing. Ova faza kreiranja sajta podrazumeva unapred osmišljen scenario odnosno koncept sajta. funkcionalnost sajta se više ne dovodi u pitanje, jer posetioci imaju veoma visoke zahteve u pogledu konzistentnosti i doslednosti navigacije i naravno strukturisanja sajta.
- Kada se sajt završi, postavi na hosting provajdera, moderno, pusti u pogon, svaki vlasnik sajta se nalazi na startu svoje trke sa svim ostalim sajtovima: tu su, pre svega, sajtovi konkurencije, portali, druge jake stranice na Internetu. Bez vetra u ledja, bez adekvatne Internet reklame, sajt bi ostao nevidljiv za ogroman deo ciljnih klijenata. Dakle, ta reklama koja se radi u skladu sa zahtevima najvećih search mašina je drugi deo SEO. To je takozvani ofpage SEO, ili optimizacija za pretraživače koja za cilj ima dovodjenje posetioca na sajt, poboljšanje pozicije sajta i njegov ranking (page rank - PR).
Naravno, logično i očekivano, oni koji kreiraju pravila igre postavljaju pred igrače, sajtove, odnosno vlasnike sajtova, zahteve koje oni sami ne mogu da ispuni a da ne poseduju visok nivo znanja vezan za Internet marketing. Tako i sam Google preporučuje angažovanje SEO eksperata, firmi koje se bave SEO, u cilju boljeg, uspešnijeg promovisana sajta na webu. Svaki drugi način je drugačiji, improvizatorski, nestručan i jednostavno nekonkurentan.
Dobro pozicioniran sajt nije plod slučajnosti, već rezultat rada na svim segmentima sajta u skladu sa pravilima igre, tj. poštenim Internet marketingom i SEO tehnikama. Kao i u realnom životu postoje poštene seo tehnike i taktike i strategije i realizacije - white hat seo - i naravno postoje one druge. Te druge, siva zona, ili kako ih zovu black hat seo, su lažna prečica do vrha. Google ne bi bio to što jeste da ne ume da prepozna prevaru.
I na kraju, da pokušamo da napravimo neka zaključna razmatranja. Bez uspešne reklame, teško da bi mogao bilo kakav uspešan proizvod da se nametne na današnjem tržištu.
SEO je proces koji podrazumeva primenu multidisciplinarnih znanja, tehnika i strategija u cilju stvaranja što uspešnijeg sajta, njegovog promovisanja i pozicioniranja sajta na Internetu.
I opet, na kraju umesto kraja, svaki preduzetnik zna da bez ulaganja nema biznisa. SEO je pametno ulaganje u sajt koje mnogo više daje nego što zahteva. Ko je to uvideo već bere plodove uloženog. Ko nije, treba da ulaže jer pamtnog ulaganja nikad dosta. Ko ne ulaže u SEO ipak treba da se okrene od Interneta i da mu se obraća i komunicira kao obični posetioc.
Нема коментара:
Постави коментар