петак, 9. септембар 2011.

Linkovi




Kako znamo da je neko popularan? Jednostavno, svi su, ili nema ko nije čuo za njega iliti nju. Kako su čuli to je već drugo pitanje. Da li su radili virovi, viralni ili neki drugi marketinzi, ostaje da se istražuje. Ali, popularnost je tu.

Stručnoj javnosti je nekako prihvatljviiji pojam link building. Meni se više svidja pojam linkovanje, pa i sam pojam linkovi, pa kao jedan od segmenata povratni linkovi.

Zašto su važni linkovi, odnosno pre svega dolazni linkovi?

Odgovor u koji niko ne sumnja, pa čak ni google,  je da web sajtovi, odnosno web stranice koje imaju veći broj linkova koji na nju upućuju imaju bolji položaj na Google.

Ako ste početnik, ili vlasnik sajta, najbrži način da saznate okvirno koliko je vaš sajt popularan kod drugih sajtova je da na primer u adresnom baru pretraživače Google unesete:

link:adresavasegsajta.com -site:adresavasegsajta.com

U rezultatima pretrage ćete dobiti pregled stranica koje imaju povratni link ka vašem sajtu. Iz liste su isključeni interni linkovi, odnosno unutrašnji linkovi koji služe za navigaciju izmedju vaših stranica.

Isti servis možete koristiti i na drugom, kod nas ali u svetu manje popularnom pretraživaču, Yahoo.com, ako u polje za pretraživanje unesete:

linkdomain:adresavasegsajta.com -site:adresavasegsajta.com

Kako Google, ali i drugi pretraživači na Internetu, rangiraju sajtove na osnovu dolaznih (povratnih) linkova? 

Jedan od kriterijuma je broj dolaznih linkova ali i sa njim nedeljiv kriterijum kvalitet dlaznih linkova, odnosno web stranica sa kojih dolaze linkovi.

Kako doći do kvalitetnih linkova i kako uopšte povećati njihov broj a samim tim i važnost sajta kako god posetioca tako i kod Google?

Kao i u prevazilaženju prostornih udaljenosti možete peške ili nekim bržim prevoznim sredstvom, poput bicikla, automobila, voza, aviona.

Preći peške 1000 (hiljadu) kilometara je poduhvat na koji se malo ko usudi krenuti. Ili, možda i krene ali verovatno pre odustane nego što do cilja stigne.

Dakle, 1000 Km treba preći na lakši način, koristeći neko brzo i pouzdano prevozno sredstvo.

Tako je i sa linkovima. Možete da krenete peške i da se jako brzo umorite. Šta su preporuke?

Dobra link building strategija je garancija uspeha. Optimizacija sajta bez valjane link building strategije ne daje željene rezultate!

Dolazni linkovi se mogu graditi na mnogo načina. Teško da bilo koji ozbiljniji webmaster ne zna dosta toga o:
prijavi sajta na pretraživače, popularne free direktorijume, plaćene direktorijume, da radi razmenu linkova, da plaća linkove ili banere na boljim sajtovima, koristi programe za prijavljivanje sajta na direktorijume - popularno submittere, koristi web2 servise poput Facebook ili Twitter, YouTube ili LinkeDin. Ali ako to većina webmastera zna i radi sa svojim sajtovima kako pobediti konkurenciju? 

Kako ubediti Google da je baš vaš sajt taj koji zaslužuje bolju poziciju, veći PR (page rank) ? 

Ili, možda krenuti od prethodnog pitanja. Kako ubediti vlasnike sajtova, druge webmastere, blogere ili urednike Portala da je vaš sajt vredan linka, komentara, pohvale a da to nije jednostavna razmena linkova linkova na stranicama od kojih nema mnogo koristi za rejting sajta?

Ako oni procene i daju link ka vašem sajtu time ste dobar deo posla završili i kod Google jer će on to videti i vrednovati. Čarobna formula ne postoji, ali postoji puno začina koji mogu da daju opojniji miris koji privlači Google i čini ga njemu zanimljivijim u odnosu na konkurenciju.
Kvalitetan i unikatan sadržaj je danas jedan od ključnih faktora važnosti web stranice kod pretraživača. Pored kvaliteta sadržaj stranica sajta treba da bude i dopadljiv i po nečemu zavodljiv za ciljne posetioce. Da li je to smesa viralnog marketinga, jedinstvenog sadržaja, originalne forme, web dizajna, zarazne narativnosti, šarmirajuće deskriptivnosti ili stroge konciznosti ili neka drugačija tvorevina, nije bitno ako daje željene rezultate. A željeni rezultati su web strane koje privlače posetioce, koje od njih stvaraju lojalne posetioce i to  više nego što to čine stranice konkurencije. 

Kako kreirati baš tako moćno dopadljive web stranice?   
Kao što nije lako postati broj jedan u bilo kom sportu, kao što nije biti na prvom mestu u bilo čemu u ovako izraženoj konkurneciji tako je i u oblasti pozicioniranja sajtova prvo mesto, ili prva mesta cilj do koga se jako teško dolazi. Što je izraženija konkurencija, odnosno što su jači sajtovi konkurencije, teže je pozicionirati sopstveni sajt na dobra mesta na glavnim search mašinama. 

To je samo dobra smernica da se za takav projekat, moraju angažovati oni koji to umeju, znaju i mogu da realizuju u prihvatljivom vremenu i sa prihvatljivim budžetom. 

Kako sajt i njegov značaj rastu tako se, izmedju ostalog, povećava i broj dolaznih linkova. Rad na optimizaciji sajta kroz link building dovodi nove posetioce, nove linkove, koji opet pojačavaju značaj stranica i uzajamnim "guranjem" dovode do željenih pozicija sajta.











Нема коментара:

Постави коментар