Prva strana na Google sve bitnija i sve skuplja








Kao u dnevnoj štampi, pogledate naslove, pa prekalkulišete koliko vam se čini interesantno izdanje koje držite u rukama. Borba za čitaoce, za privlačenje novih klijenata kao i za zadržavanje postojećih već odavno je preneta i u virtuelni svet, tj. na Internet stranice.
Kao novo stara ideja vodilja, nametnula se, ustoličila i dobrano popularizovala sintagma prva strana na pretraživačima a pre svega na Google. I manje upućenim u sferu Interneta, značaj dobre pozicije više nije stran.
Gledajući naše prilike, u zemlji Srbiji, dobar deo vlasnika se sam bori za povećanje broja posetilaca na svom sajtu. Često nasumično, sa težnjom da kvanitet predje u kvalitet, vlasnici sajtova su ubedjeni da njihova strategija donosi najbolje rezultate po njihvo sajt i posao, a uz to uštede jer ne angažuju profesionalce, odnosno firme koje ipak imaju značajno više iskustva i kadrova za te rabote.


Sve firme i pojedince koji se bave SEO raduje činjenica da se novi medijum Internet, pozicionirao kao glavni, i da je sve više meta, cilj i odredište vlasnika sajtova. Konkurencija cveta, kapitalizam buja, cena za pozicioniranje drastično raste. Sve već vidjeno u drugim medijima ali i Internet proživljava sve zanimljivije epizode.

Optimizacija, ta duboko sprska reč došla odnekud sa trulog zapada odomaćila se u jugi, Srbiji posebno. Mora li ta optimizacija, pitaju se vlasnici novih sajtova, kao i onih starih, zardjalih, radjenih davnih dana u davno prevazidjenim tehnologijama?
Mora i mora bre. Ne možete sa reklamom iz prošlog milenijuma na oči populaciji novog doba. U stvari, možete ali ste bitku izgubili u startu.

Šta se može izvući iz prethodnog skromnog, običnog, skoro dosadnog teksta ovog članka? Nametljivo samo čežnja, stremljenje ka prvoj stranici Google, kao imperativu svakog sajta. Nekako promiče, ne rekosmo a na koju reč, ključnu reč, frazu želimo pozicioniranje sajta na prvoj strani Google (ili ako se može i na prvom mestu)?

Svakako, na konkurentne fraze, fraze koj su bitne i našoj ciljnoj grupi, našim posetiocima čiju pažnju i lojalnost želimo.

Izbor ključnih fraza za koje želimo dobru poziciju stranice je matematika za sebe.
Optimizacija sajta na bitne fraze, konkurentne fraze je složen, dugotrajan posao i loš izbor fraza čini posao SEO radnika sizifovskim.
Sa druge strane pravi odabir ključnih frazai stručan rad na poziciji stranica bitno uvećavaju šansu za povećanje uspešnosti projekta Internet sajta. Sve tako jednostavno, povezano, isprepleteno a ipak toliko lutanja vlasnika sajtova. Otkud, kada znamo da je ipak racionalnost i kreativnost njihova prepoznatljiva osobina?



Pitanje vredno analize, truda, statistika, analiza. A odgovor uvek prisutan, sažet, sveprisutan.
Pogodili ste, odgovor je novac.








Коментари