среда, 22. август 2018.

Kada angažovati SEO konsultanta i šta tražiti od njega

Ovaj post namenjen je vlasnicima firmi koji imaju veb sajtove a nemaju dovoljno obučene kadrove i znanja u sopstvenim redovima da upravljaju njegovim razvojem na Internetu.

Nemaju sve firme sredstava da angažuju veb dizajnera, veb programera, pa SEO iskusne pregaoce i kao šlagvort na tortu menadžere ze za društvene medije. Ali imaju svoje veb stranice i što je posebno važno, imaju potencijal i potrebu da učine svoj veb sajt boljim i prodornijim na Internetu.


Da im sajt bude profitabilan projekat koji donosi nove klijente i naravno, nove kupce njihovih proizvoda i/ili usluga.

Velike firme imaju tolike budžete da mogu da angažuju najveće i najskuplje agencije za Internet marketing ili da zaposle specijalizovane kadrove za veb razvoj  i SEO.

Ipak, veliki budžeti i skoro neograničena sredstva za marketing nekada nisu dovoljni. I male firme imaju svoju šansu ako umeju da urade dobar izbor firme za SEO.

Kako male firme mogu da konkurišu velikim firmama po pitanju veb sajtova?


Jedno od racionalnih rešenja je angažovanje SEO konsultanta. SEO konsultacije su veoma dobar izbor zato što vlasnici firmi i sajtova u neposrednom kontaktu saznati potrebne informacije.
Jedno od ključnih pitanaj na koje treba da dobiju odgovor je da li u okviru firme imaju dovoljno resursa kako bi zajedno sa konsultantom mogli da konkuretno nastupe na Internetu sa svojim sajtom.


Kada angažujete konsultanta za SEO treba da imate sledeće činjenice u vidu, odnsono da obavite sledeće radnje:

1. Istražite reference firme koja vam nudi usluge konsaltinga.
 Firme koje nemaju reference u konkurentnim ili sličnim oblastima vašoj su vaš veći poslovni rizik.
 Nemojte da vi budete firma na kojoj se neka SEO agencija vežba.

2. Obavite razgovor sa konsultantom i obratite pažnju na sledeće
 
  a) Da li olako daju obećanja, u pogledu ispunjenja vaših ciljeva i rokova

  b) Da li daju garancije, jer ako daju, tri puta se zamislite. Garancije može da daje Google. Ako vam firma ponudi garancije, onda neka budu precizne i na papiru, odnosno nekako overene. Časna reč za garancije je najopasnija i može da vas košta izgubljenog vremena i novca. Pripazite na lepe reči i rečenice koje jako liče na onu "ovo je previše dobro da bilo istinito".

  c) Koliko je pripremljen za razgovor u smislu upoznavnaja sa vašom firmom i delatnošću. Ako ste prethodno dogovorili sastanak a konsultant dolazi sa par površnih informacija o vašem sajtu i vašem poslovanju zahvalite se na staru i tražite drugu firmu. Firma koja je profesionalan poslaće konsultanta koji je proveo sate i sate izučavajuči vaš sajt i vaš nastup na Internetu.
 
d) Koliko su transparentni, odnosno otvoreni u svom. Ukoliko vam daju obuku i ukazuje kako da vi sami pratite uspešnost saradnje sa njima, to je pravi pogodak i sa takvom firmom treba da ostvarite saradnju.




SEO konsultanti su veoma efikasno rešenje za vlasnike malih preduzeća. 

Oni mogu da obuče vaše radnike da delimično vrše i aktivnosti vezane za promociju vašeg nastupa na Internetu. Gemeralno, veb konsalting je ekonomičan i uštedeće vam nebrojeno meseci pokušaja sopstvenim snagama, bez firme za SEO, da ostvarite bitnije rezultate na Internetu.

1 коментар:

  1. kada bi ova profesija (o, da, SEO polako prerasta u profesiju) bila podvrgnuta licenciranju i sertificiranju, onda bi bilo veoma olakšano klijentima da nađu pravog i kvalitetnog SEO konsultanta. Ovako, sve pada na njegov rizik i talenat da prepozna pravog od lažnog stručnjaka. Svako može da pročita ovo i da zna kako da se ponaša na prvom razgovoru.

    ОдговориИзбриши