четвртак, 23. август 2018.

Top 10 SEO saveta za bolju poziciju sajta

Obrni, okreni pa se vrati, organska ili prirodna pretraga i dalje drži primat u pogledu generisanja relevantnih i pouzdanih sadržaja u rezultatima pretrage, odnosno SERP-u.

Možda ovi saveti značajno unaprede pozicije vaših veb stranica. Ono što svaki SEO pregaoc treba da raščisti je pravilna upotreba terminologije, semantike i gramatike.

Reč je najmanja jedinica jezika koja nosi značenje i ima fonetsku vrednost.
Jednu reč može činiti jedno ili više slova.
U daljem tekstu će se podrazumevati sledeće: ključna reč je jedna reč, a ključna fraza može da sadrži jednu ili više reči.
Ako pogledate tekstove na mnogim sajtovima koji se bave SEO uočićete elementarno nepoznavanje pravila jezika koje je, naravno, posledica lošeg prevoda tekstova sa engleskog jezika. Unikatni tekstovi iz oblasti SEO su statstička greška na sajtovima mnogih respektabilnih SEO agencija.
Da.
Ipak smo mi mala državica Srbija.
A SEO je ionako strani pojam , tj. skraćenica.
Smehotresna olimpijada sa skubidubićima.
Neznanje ili površnost?

Optimizacija sajta je posao kojim se bave kreativni i pre svega stručni ljudi. Jer je optimizacija jako protkana kreativnim korišćenjem teksta, rečenica, reči i slova. Ko ne razlikuje jednu reč od nečega što sadrži više reči teško da može sebe da svrstava u SEO eksperte. Ma može. Sve se može, a kome to ne smeta neka tako i radi.
Ipak, nije zgoreg reći. Firme koje su prestižne iz oblasti SEO i na svojim sajtovima ili blogovima ne razlikuju ključne reči i ključne fraze treba izbegavati. Mirišu na površnost.
Nasuprot tome firme koje razlikuju osnovne jezičke strukture, pravilno koriste semantiku i gramtiku jezika, verovatno treba da zavređuju više pažnje.

Pa da krenemo. Evo 10 saveta za bolju poziciju sajta. Ne insistiramo niti favorizujemo da su to  najbolji SEO saveti, već saveti proistekla iz našeg iskustva u ovoj oblasti.

1. Koristite duže ključne fraze za optimizaciju


Kada pitate ogromnu većinu vlasnika firmi koje se bave pvc stolarijom za nekoliko ključnih fraza za njihovo poslovanje, početak i kraj će se svoditi na najvažniju: pvc stolarija. Sve druge fraze su kao statisitčka greška. Iz njihovog ugla naravno.




Ne greše oni u tome da je to fraza sa najvećim obimom pretrage, ali postoje i druge fraze koje donose čak i više. Slična situacija se događa u oblasti selidbi u Beogradu. Jedna fraza čini prevagu u svakom pogledu. Selidbe Beograd. Sve druge ni do pola koplja.


Ključne fraze koje imaju malo reči su najčešće visoko konkuentne i čine posao pozicioniranja skoro pa nemogućim u razumnim rokovima.


Sa druge strane postoje fraze koje imaju više reči (eng. long tail keywords) a koje su itekako konkurentne i tražene. A za koje se vaše stranice mogu neuporedivo brže i lakše pozicionirati na Google.
Primer: umesto fraze SEO saveti, može se forsirati fraza “Koji su najbolji SEO saveti” za koju je značajno brže moguće napraviti dobru konverziju u pretraživačima.
Ili ako su vam potrebni organizatori venčanja, umesto opšte fraze “Organizatori venčanja” možete favorizovati frazu i stranicu “Organizatori venčanja na Novom Beogradu”.

2. Iskoristite bogatstvo našeg jezika 


Bogata semantika srpskog jezika otvara neviđene mogučnost da se kroz tekst, pored ključnih reči, odnosno fraza, provlače reči koje imaju isto ili slično značenje.


Mašine za pretragu će prepoznati vaš vokabular i indeksirati takve stranice na mnogo više pojmova. Eksperimentišite i iznenadićete se koliko su pretraživači postali pametni.

3. Naslovi stranica prilagođeni mašinama za pretragu


Pretraživači očekuju da jedna veb stranica bude sinhronizovana u pogledu url adrese, meta tagova i sadržaja na stranici. Da bi imala šanse da se visoko pozicionira.



Primer: URL adresa https://www.teshadesign.com/blog/Kako-se-grade-povratni-linkovi-13.html
je lako čitljiva i mašinama u ljudima i sam naslov ukazuje o čemu se na toj stranici radi.

4. Glavni meta opis treba da budu okidač za akciju posetioca


Ne zaboravite da su dva najvažnija meta taga koja su preživle sve promene Google algoritma naslov (Title) i opis (Description).


Opis se vidi u rezulatima pretrage i korisnici jako reaguju na kvalitetan i viralan opis.

5. Sadržaj stranica sajta može biti vaša prednost


Sadržaj je ključni element za rangiranje SEO-a. Mnogi autori tekstova kreću od ključnih reči i oblikuju sadržaj u odnosu na njih. Iskustvo pokazuje da bolje prolaze tekstovi koji se fokusiraju na neku priču, a ključlne reči već pronađu svoje adekvatno mesto.




Sadržaj treba da se prilagodi čitaocu a onda će lakše nađi put i do mašina za pretragu. Sva druga matematika pada u vodu ako vaš tekst nije dovoljno interesantan ciljnom posetiocui.

6. Motivišite posetioca da se duže zadrži na vašoj stranici


Kako je to lako reći a teško realizovati. Prosečno zadržavanje posetioca na stranicama se meri desetinama sekundi.
Google algoritmi izuzetno vrednuju vreme zadržavanja posetioca na stranici. To nam ukazuje da treba da iznađemo sve dozvoljene tehnike na stranicama kako bi se korisnik što duže zadržao na stranici.


Da li će to biti integracija YouTube snimaka, infografika, kvizova, animacija, neke druge forme prikaza multimedijalnih sadržaja, ili samo teksta, to je već stvar kreativnosti i mašte autora stranice.
I ovde je eksperimentisanje i praćenje odlična varijanta za pronalaženje optimalne strukture sadržaja.

7. Povećati brzinu web stranice 


Posmatrajte stvari iz vašeg ugla. Kada posetite neki sajt koliko ste strpljiv ukoliko dugo čekate da se stranica otvori?
Realno, sve manje. Nestprljenje je jedna od osobina savremenih korisnika Interneta. Rano napuštanje stranice neće baš obradovati one koji rade SEO.

Vlasnici mogu sami proveriti koliko se brzo učitavaju stranice njihovog sajta.


Postoje veoma ažurni Google servisi (Google speed insights je dovoljno merodavan) koji će pružiti iscrpnu dijagnostiku sajta u pogledu brzine učitavanja. Dobra stvar je što ćete dobiti i konkretne predloge. Čak i fajlove koje treba zamenite na svom sajtu.
Onpage optimizacija je kao dobar inženjering
Dobro osmišljen i realizivoan projekat web sajta je pola posla.

8. Generisanje kvalitetnih povratnih linkova 


Od početka rangiranja sajtova mašine za pretragu koriste signale sa drugih sajtova, odnosno povratne veze do vaših stranica, kao jedan od ključnih parametara za rangiranje sajtova. Povratni linkovi nisu izgubili na svojoj važnosti.



Aktuelne informacije o povratnim linkovima možete pročitati na ovoj stranici.

9. Znate li koliko je to jedna milijarda?


A samo Facebook ima više od milijardu korisnika. Koliko prostora za SEO strategije i korišćenje socijalnih mreža za promociju vaših sadržaja i veb stranica.


Socijalne mreže su neiscrpan kanal za promociju vaših stranica. Iskoristite ih jer su besplatne.

10. Bogati isečci 


Najbolji primer za korisnost bogatih isečaka je glasovna pretraga ili glasovno pretraživanje.



Novi algoritimi za pretragu kao da traže izdvojene i favorizovane delove teksta koji ukratko opisiju najvažnije poruke stranice.


Možda ste za većinu ovih saveta već znali, ali ako niste neće škodite da pokušata da ih primenite na svojim stranicama.


Ukoliko imate iskustva sa nekim od ovih saveta molimo vas da nam pošaljete vaš komentar.

1 коментар:

  1. stavljajte ključne reči u naslovu, u hederu, u nazivima (alt tagovi) slika, u anchor linkovaima.

    ZAtim stavljajte unutrašnje linkove, ne samo povratne, povremeno osvežavajte vaš sajt, obaveznoindeksirajte vaš sajt (to se dosta često zaboravlja), sajt treba da bude mobil friendly, sadržaj sajta treba da bude pisan kao da je za ljude a ne mašine.

    I vrlo važno, proveravajte konkurenciju i uradite stvari bolje nego oni.

    ОдговориИзбриши