среда, 24. октобар 2018.

SEO trendovi 2019

Šta će biti SEO trendovi u 2019?


Pretraživači postaju sve moćniji i inteligentniji. Google, kao dominantni pretraživač postavlja nove standarde u SERP, odnosno rezultatima pretrage. Glasovne pretrage više nisu novost već nešto zbog čega mašine za pretragu već prilagođavaju svoje algoritme za pretraživanje.

Sve to zahteva da u periodu pred nama firme koje se bave SEO prepoznaju i predvide u svom radu najvažnije faktore i trendove za SEO u 2019 godini.

1. Iskustvo korisnika je u središtu svega


Ko danas primarno govori o "optimizaciji za pretraživače", naginje ka monotonosti. Na kraju krajeva, ne optimizuje se sajt samo za pretraživače, već i za korisnike pretraživača i veb lokacija. Iz tog razloga korisničko iskustvo igra sve važniju ulogu.





Ključni elementi za onpage optimizaciju u 2019. bi trebalo da sadrže i ove elemente:

Brzina učitavanja stranica
Danas i vlasnici mogu sami preko niza besplatnih servisa, pa i Google-ovih (PageSpeed), mogu proveriti brzinu svojih stranica. Možete koristiti i besplatnu aplikaciju PageSpeed ​​od Google-a da biste izmerili performanse vaše stranice.

Tehnički i funkcionalno besprekorne web straniceKorisnici menjaju svoje navike i postavljaju nove standarde za dizajniranje i izradu stranica.

Optimizacija za mobilne platformePrateći zvanične statistike Google, nije teško videti da u većini oblasti, više od polovine svih upita za pretragu sada se radi na pametnim ili tablet računarima. A trendovi govore da će se mobilne platforme koristiti još više u narednom periodu.

2. Bogati segmenti na stranicama i strukturizacija podataka 


Ako pogledate stranice sa rezultatima organske pretrage (SERP), primećujete da postoje i neki drugi izdvojeni segmenti koji na neki način konkurišu organskim rezultatima.

Sa jedne strane, AdWords oglasi zauzimaju vrh stranica i relativno su slabi naznačeni da su plaćeni oglasi i naravno imaju svoju pre svega nestrpljivu publiku.

Pored njih, ne uvek i u zavisnosti od oblasti, odnosno upita posetioca, pojavljuju se i oglasi za kupovinu sa slikama ili blok od najčešće četiri mesta sa tekstualnim oglasima takođe se nalaze pre organskim rezultatima pretrage.





Dakle, konkurencija plaćenih i neplaćenih stranica je najčešće rezultat upita.

Šta možemo očekivati po pitanju izdvojenih segmenata 2019? 
Kod nas je popularna maksima ne menjaj tim koji pobeđuje. Ove strategije daju očekivane rezultate i teško da će mašine za pretragu, radikalno odstupiti od njih. Dakle, konkurencija izdvojenih rezultata i organske pretrage će se nastaviti.

Ono što će se izvesno poboljšavati su algoritmi koji će nuditi što bolje odgovore na korisnička pitanja u funkciji od sve većeg broja promenljivih.

Posledica povećanja konkurencije, broja stranica će pred autore web stranica postaviti još teži zadatak. Biti na vrhu u još jačoj konkurenciji. Tu utakmicu dobijaće oni sajtovi i stranice koji će se bolje prilagođavati zahtevima mašina za pretragu, ali i koji će bolje razumeti korisničke zahteve.

Setite se stranica pitanja i odgovora, različitih ocenjivanja na stranici. Sve to umeju da prepoznaju  moćni algoritmi rangiranja. Struktura je ono što veoma dobro razumeju Google mašine (schema.org).

I manje stranice, odnosno sajtovi sa manjim budžetima, će moći ravnopravnije da se uključe u ovu utakmicu ako se budu pridržavali ovih trendova i pametno unapređivali svoje stranice. 

3. AMP ili povećanje brzine učitavanja stranica


AMP (Accelerated Mobile Pages – Ubrzane stranice za mobilne) stranice su hit. I biće hit. Ne za sve ali za blogere i portale sa vestima kao da su izmišljene. Ove stranice se učitavaju četiri puta brže i koriste osam puta manje podataka nego klasično optimizovan sadržaj za mobilne platforme.




Naravno, reklame se vide na ovim stranicama što nije bilo teško shvati, ali mnogi softverski dodaci poput skripta, formulara, grafike, videa i ne. Sve ima svoju cenu.

U zavisnosti od tipa sajta neophodno je prilagoditi se AMP ili očekivati pad pozicija.

4. Sadržaj je majka Mara i tata Beara

Istorija mašina za pretragu je istorija razumevanja sadržaja na stranicama. Softverska rešenja, kao i hardverski resursi su omogućili toliki broj izračunavanja da više ne treba sumnjati u to da mašine veoma dobro razumeju kakav sadržaj se nalazi na stranicama.




Kako se prilagoditi ovoj činjenici u 2019?

Već dat odgovor na našem blogu. Ništa lakše niti ništa teže. Napravite najbolju stranicu na zadatu temu i završili ste posao. 

Mislite da je šala?

Nije.

Google algoritmi i posetioci će umeti da naprave razliku između stranica 2019 ali i ove godine. I najbolje stranice će biti favorizovane.

Bez protekcije.

5. Glasovna pretraga


Neke Google studije ukazuju da se broj onih kojii koriste glasovnu pretragu približava 50%. Za tinejdžere taj trend je izraženiji.




Činjenica da već postoje pametne pegle i usisivači, kao i neke druge činjenice, ukazuju da veb stranice treba da budu prilagođene i za glasovnu pretragu.

6. Google indeksira stranice za mobilne uređaje


Na leto 2018. godine, "Mobile First Index" je implementiran. Svi oni koji koriste Google servise verovatno su već videli ove poruke od Google da je prošla indeksacija njihovih sajtova za mobilne platforme.

Dakle, nema čekanja, sa reči na dela.



Optimizujte vaše stranice za mobilne platforme. Rok, juče a 2019. će se to verovatno značajno osetiti.

7. Povratni linkovi ne gube aktuelnost


Povratni linkovi opstaju. Ali, ne bilo koji niti bilo gde. Veća korist će biti ulaganje u jedinstveni sadržaj na svojim stranicama ili blogovima koji će korisnici više konzumirati i deliti.



Kvalitet je odrednica koja će prirodno biti temelj za pretraživače. Interno linkovanje na vašim stranicama će biti pod posebnom lupom. Link radi linka će oboriti rejting stranice. I obrnuto, link koji unapređuje korisnički doživljaj će biti nagrađen od algoritama pretrage.

8. Jači fokus kod pretraga slika


Zašto bi se politika krieranja i prezentovanja slika razlikovala od istih poslova sa tekstom?

Pratite trendove, pogotovo one koje se tiču korisničkog doživljaja. I još jedan insajderski savet.
Moćan,



Kreirajte slike i ostali netekstualni materijal bolje od konkurencije.

Zaista jedan zanimljiv zadatak.

Probajte da ukomponujete tekst, slike i video bolje od konkurencije i bićete nagrađeni za to od mašina za pretragu.

Deluje kao šala, ali je to zbilja, Neće biti lako, jer ako se konkurencija povećava sve je teže biti na vrhu ili pri vrhu. Sasvim prirodno. Put postoji, ali ne mogu svi biti u prvih 10.

9. Veštačka inteligencija


Skoro da se zapitamo kako to da već i sada AI, ili veštačka intelignecija nema veći uticaj na algoritme pretrage? Ili, možda i i ima smao neće da nam eksplicitno kažu. Nije tajna da Google već niz godina u svojim servisima za učenje koristi upravo veštačku inteligenciju.

Veštačka inteligencija postaje sve odgovornija u kreiranju odgovora na upite na Google.




Ko će se obradovati ovom trendu korišćenja veštačke inteligencije u 2019?

Naravno. Opet sledi insajderski odgovor. Oni koji kreiraju optimizovane web stranice sa unikatnim,  korisnim i viralnim sadržajem, boljim od konkurencije, i ciljno orijentisanim na svoje korisnike.

Umesto zaključka 


SEO trendovi u 2019. obećavaju žestoku utakmicu agencija koje se bave optimizacijom sajtova. Pomozite mašinama za pretragu i povećajte uticaj svojih web stranica.

  • Proverite oznake, tagove na vašim stranicama, Imajte na umu da Google-ove mašine više vole  logično strukturirane podatke, da razumeju i posebno tretiraju izdvojene delove i da na taj način možete povećati CTR u rezultatima pretraga.
  • Težiti optimizaciji stranica koje su maksimalno optimizovane za mobilne platforme.
  • Pokušajte da učinite vaše web stranice što je moguće brže.
  • Koncentrišite se na optimizaciju sadržaja za mobilne uređaje.
  • Težiti korisnosti onog što objavljujete, odnosno davanju što preciznijih odgovora na upite bitne za vaš nastup na Internetu.

2 коментара:

  1. Možda bi jedan od SEO trendova trebao da bude kako kontrolisati veštačku inteligenciju (VI) u budućnosti. Da se ne iznenadimo u budućnosti kada već mi budemo kontrolisani od VI.

    ОдговориИзбриши
  2. Malo je nategnutoovo oko veštačke intelegencije. Jeste da je ona u nekim oblastima bitna i prisutna, a biće još prisutnija, ali AI u SEO? Nije to toliko bitno, a sigurno neće biti barem za narednih 10 godina. Ovo drugo je OK

    ОдговориИзбриши