недеља, 3. децембар 2023.

Šta čini dobar povratni link u 2024?




Svuda pođi ali na povratnu vezu ili (na žalost odomaćeno) povratni link se vrati.


Šta je backlink (povratni link)?

Backlink ili povratna veza je veza na jednoj web stranici koja upućuje na drugu web stranicu. Poznat je i kao link ili eksterna veza.

Zašto su povratne veze ili povratni linkovi toliko važni za SEO?

Zato što pretraživači kao što je Google vide povratne veze (odomoćeno povratne linkove) kao glasove poverenja. 

 

Kada postavite link na svojoj stranici ka drugoj stranici vi na neki način pokazujete da ta stranica zaslužuje poverenje. Ako ta druga stranica ima više takvih signala, pa još i sa bitnih sajtova, onda je Google algoritam favorizuje u SERP-u, tj. rezultatima pretrage.


Kada zagrebete ispod  površine shvatite da na Internetu postoji baš mnogo tekstova o povratnim linkovima. Nećemo da se nadmećemo sa njima po tom pitanju. Želimo još jednom da istaknemo, podvučemo, naglasimo, izdvojimo ono što je esencija za SEO a to je odgovor na pitanje šta čini dobar povratni link u 2024?

Ove tri osobine retko ko može da ignoriše ili ne favorizuje kada pokuša da odgovori na ovo postavljeno pitanje. 

  1. Relevantnost povratne veze
  2. Jedinstvenost povratne veze sa domena
  3. Prirodno postavljanje povratne veze


Ovo su tri veoma važna faktora koji kada se primenjuju doprinose stvaranju dobrih  povratnih veza (povratnih linkova) u 2024. godini. Sigurno i koju deceniju unazad ali to je neka druga priča. 


1. Relevantnost povratne veze


Lakše je kroz primer. Recimo pronadjiauto,com (zvaćemo je sajt A.com) je web stranica povezana sa informacijama o polovnim automobilima u kojoj se nalaze oglasi za prodaju polovnih automobila ali i korisni tekstovi iz oblasti automoto sveta. 

Relevantnost nastaje kada sajt A.com dobije dobije povratne veze sa sa B.com koji je takođe web stranica iz iste niše, sveta polovnih automobila, ili automoto sveta. Deluje tako jednostavno. I zaista jeste. Teorijski. 

Praktično dobiti povratnu vezu iz srodne indstrije, niše ili oblasti je sasvim druga priča a ona je sve samo ne jednostavna. Sasvim logično jer zašto biste davali povratne linkove sajtovima konkurencije de facto?

Ipak, kada to uspete onda znate da važi ova rečenica ispod:


Kada web stranica dobije preporuku/povratnu vezu iz iste niše onda se smatra relevantnom i dobrom povratnom vezom.


2. Jedinstvenost povratne veze sa domena


Pokušajmo ovo opet objasniti kroz primer. 

Gledamo opet dve web stranice C.com i D.com. Ako neprestano ponavljate veze, iznova i iznova pravite iste povratne veze sa stranice C.com na D.com i/ili obratno onda se vrednost povratne veze smanjuje. Logično, jer onda deluje kao da nameštate da ti sajtovi imaju veću vrednost nego što zaslužuju. 

Google mašine to posmatraju kao da vas ista osoba neprestano preporučuje. A to nije ono što želimo.


3. Prirodno postavljanje povratne veze


Tekst same veze (koriste se i sinonimi oznaka linka, sidro linka) na vašem povratnom linku trebao bi biti uočljiv i trebao bi da bude relevantan.

Stiže primer. U delu teksta na sajtu A.com u kome se govori o otvaranju novog spa apartmana u centru grada 5.decembra, oznaka linka ili sidreni tekst bi trebalo da bude "spa apartmana u centru grada", a ne "spa apartmana u centru grada 5. decembra".


Iz Googleove perspektive, ako tekst sidra nije ispravno postavljen, odnosno nije u kontekstu rečenice, googlu postaje teško da razume vašu web stranicu, a konkurent sa prirodnijom oznakom ili  sidrenim tekstom zauzima bolje mesto na stranici rezultata pretrage (SERP).



Ne prekidajte čitanje o oznaci ili sidru linka jer ima još nešto važno a to je korisnički doživljaj.

Iz perspektive korisnika, ako se ne uzme u obzir relevantnost oznake ili sidrenog teksta, stopa napuštanja stranice se povećava i vreme zadržavanja web stranice se smanjuje što utiče na rangiranje vaše web stranice na stranici rezultata Google tražilice (SERP).

Prirodno postavljanje povratne veze ili linka (do dollow), bogat tekst sidra i relevantnost stranice kada su u sinergijskoj vezi mogu doneti čudo! A to čudo je veličina organskog i relevantnog prometa na vašu web stranicu koja pravi razliku u odnosu na konkurenciju.

Stigli ste do ovog pasusa, bravo. Možda vam je ovaj tekst bio i koristan. Podelite ga sa osobama kojima bi on možda bio takođe koristan.

Slika: https://www.pexels.com/photo/silver-chain-145683/


20 коментара:

  1. Odličan podsetnik za baš krucijalne stvari oko povratnih linkova! Ipak, nedostaje nešto jako važno a to je da povratni linkovi treba da budu što noviji. Pretraživači su sve pametniji, da kažem u trendu i imaju tendenciju da daju veću težinu povratnim linkovima koji su novijeg datuma.

    ОдговориИзбриши
  2. Ok tekst ipak moglo je i malo opsirnije jer bez ovih stvari sanse za uspeh su minimalne. Elem, fokusirajte se i na:
    - kreiranje visokokvalitetnog korisnog sadržaja,
    - gostujuce tekstove,
    - diskusije na forumima - gradite reputaciju nikako ne spamujte,
    - postavljajte linkove u proverene direktorijume.

    Toliko od mene :)

    ОдговориИзбриши
  3. Povratni linkovi su malo veci zalogaj za mnoge agencije koje se bave ovim poslom. Analizu povratnih linkova i njihovo pracenje zahteva ozbiljan softver i eksperte.

    ОдговориИзбриши
  4. Retko dobar, citljiv, razumljiv i koristan tekst. Otkud na ovom ipak nevidljivom blogu?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ovo je blog koji postoji od 2008 kada mnogi koji se danas bave SEO nisu jos stigli do kvadratnih jednacina u skoli. Ko trazi naci ce kao i ti koji je pornasao ovaj blog pa procitao tekst. Za one druge koji kopaju po povrsini ovaj blog ce i dalje biti nevidljiv.

      Избриши
  5. Sjajan tekst! Pročitala sam ga u dahu! Sve je jasno i logično, a opet, mogu da kažem da mi dosta toga ranije nije padalo na pamet. Hvala veliko!

    ОдговориИзбриши
  6. Stručnjaci i "stručnjaci" sve više koriste AI za ovu namenu, postavljanje linkova, pisanje tekstova i SEO operacije. Imam loše vesti za takve, izgleda da je Google ipak rešio da ne podrži te prakse (ne kažnjava ali i ne nagrađuje, što mu na kraju dođe isto. I u pravu je, to što će se angažovati mašine ne znači da će se dobiti kvalitetan i relevantan sadržaj. Isto kao i za prevođenje, stave tekst u google prevodilac i misle to je to, preveli smo. Naravno da nije. NIšta ne može da zameni godine školovanja. Zato nemojte da se uzdate u veštačku intelegenciju nego napregnite mozgove smislite relevantan sadržaj i prirodne linkove.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Slažem se, veštačka inteligencija može da pomogne, ali ipak ne može još uvek da zameni dobrog seo stručnjaka.

      Избриши
    2. Prevario si se druže, Google na kažnjava AI, čak šta više je veoma blagonaklon. Znaju oni gde je budućnost.

      Избриши
    3. Znaju nego kako! U suštini, ja sam prvo bio protiv AI, ali sad vidim da može da bude i sasvim dobra stvar. Ako ništa drugo, štedi vreme, a ništa nije skuplje od njega. Odličan tekst!

      Избриши
    4. MIrko, pogledaj malo po internetu. Google ne podržava AI, barem dok ne izbaci svoj.

      Избриши
    5. Google izabacio svoj AI, Gemini, verovatno će ga forsirati u SERPu. Drugi konkurenti mogu polako da se pakuju i da zatvaraju kancelarije

      Избриши
  7. Relevantnost povratne veze - najvažnija stvar kod linkovanja. Koliko puta mi se desilo da me kad kliknem na neki link u tekstu odvede na skroz neku drugu temu koja me ne zanima...To stvara kontra efekat.

    ОдговориИзбриши
  8. Korisno i lepo objasnjeno...relevantnost povratnih linkova je najvaznija, slazem se...

    ОдговориИзбриши
  9. Auuuuuuuu... ja sam početnik, i mnogo toga mi baš i nije bilo jasno, ali sada kockice počinju da se slažu... Hvala! :)

    ОдговориИзбриши
  10. Nisam znao da Google ceni takve linkove, ali ima smisla. Ko zazire od kolega i konkurencije, na kraju ostaje iza njih.

    ОдговориИзбриши
  11. Sve je lepo napisano ali kako doci do povratnog linka?

    ОдговориИзбриши
  12. Na primer dobar povratni link za ovaj blog bi bio sa nekog sajta tipa ahrefs, moz i to dofollow :) ali to je SF.

    ОдговориИзбриши