Zašto je registracija domena sve važniji faktor kod mašina za pretragu?
Registracija domena je početni korak ka uspešnom veb projektu. Mašine za pretragu prate naše aktivnosti na Internetu. Svaki dan. I utorkom i petkom i ostalim danima. Čak i nedeljom. I ujutru i kasno uveče. Bez obzira da li surfujete na mobilnom telefenu ili desktop računaru.
Ili tabletu ili na pametnom šporetu ili sa pametnim naočarima. Ili sa čipom pod kožom.
Programi neumorno skupljaju podatke o nama, našim navikama, klikovima, posetama, lajkovima, dislajkovima, cancel-ima, confirm-ima. O tome koje sajtove posećujemo, koliko vremena se zadržavamo na njima, koje delove ekrana više gledamo a koje manje.
Nevidljivi programi znaju koga pratite i ko vas prati. I kada to čini, i nemojte sumnjati, znaju i zašto se to readi.
I još nešto veoma važno. Pametne mašine, koje su ljudi naučili da budu tako pametne, znaju i na koji način biramo sajtove. Znaju i zašto idemo na sajt A češće nego na sajt B. Znaju i kako smo došli do sajta A a kako do nekog drugog sajta.
I onda kao lego kockice slažu naše profile. Naziv domena utiče na naše odluke koji sajt ćemo posetiti kada ga vidimo u rezultatima pretrage (SERP). Takođe, ovaj faktor je bitan i za alatke koje pretražuju i rangiraju sajtove u funkciji od povezanosti imena sajta sa ostalim delom sajta.
Registracija domena
Pravovremena registracija domena nam daje prednost. Pogotovo ako pametno izaberemo taj naziv. On treba da uključuje vredne ključne reči povezane sa tematikom budućeg sajta.
Što je veća povezanost naziva sajta sa strukturom odnosno sadržajem istog, uticaj te stranice postaje bitniji.
Još ako je sadržaj dovoljno viralan uspeh web projekta je veoma blizu.
Ukoliko su domeni koje želite da rezervišite i zakupite zauzeti, budite vredni i pratitie ih kada isteknu. Možda se oslobode i vi ih preuzmete. Jer, kao i u realnom životu firme nestaju a neke druge nastaju.
Ako je to nemoguća misija, sigurno je i da ima slobodnih naziva domena koje možete registrovati i dobrim nastupom na Internetu nadoknaditi slabost tog naziva u odnosu na konkurenciju.
Seo optimizacija kao jedan od faktora uzima i registraciju domenu, odnosno naziv istog.
Registraciju domena treba realizovati kod provajdera koji ima dobru logistiku u pogledu pravovremenog izveštavanja o isteku istog, ali i dobru reputaciju kod nadzornih organa na web-u.
Kada rezervišete naziv sajta, razmišljajte globalno a primarni domen neka bude vezan za lokalnu geografsku odrednicu.
Ako imate više rezervisanih sličnih domena koji pokrivaju vašu oblast, i to se može nazvati dobrom investicijom ukoliko jednog dana rešite da proširite svoj nastup sa više sajtova ili prosto da prodate tražene domen.
Na primer, ako je ciljno tržište Srbija, logično je da birate domen .rs, ali pokušajte da rezerviše i TLD domen .com jer ćete tako bolje zaštititi brend. Malom magijom zvanom redirekcija ćete imati isti sadržaj za oba domena.
Umesto zaključka
Registracija domena je pametno investiranje u uspešnost projekta. Konsultujte se sa firmama koje se bave SEO za odabir konkurentnog naziva domena.
Нема коментара:
Постави коментар