четвртак, 17. март 2011.

Prva strana na Google sve bitnija i sve skuplja







Prva strana na Google


Kao u dnevnoj štampi, pogledate naslove, pa prekalkulišete koliko vam se čini interesantno izdanje koje držite u rukama. Borba za čitaoce, za privlačenje novih klijenata kao i za zadržavanje postojećih već odavno je preneta i u virtuelni svet, tj. na Internet stranice.

Kao novo stara ideja vodilja, nametnula se, ustoličila i dobrano popularizovala sintagma prva strana na pretraživačima a pre svega na Google. I manje upućenim u sferu Interneta, značaj dobre pozicije više nije stran.

Gledajući naše prilike, u zemlji Srbiji, dobar deo vlasnika se sam bori za povećanje broja posetilaca na svom sajtu.

Često nasumično, sa težnjom da kvantitet predje u kvalitet, vlasnici sajtova su ubedjeni da njihova strategija donosi najbolje rezultate po njihvo sajt i posao, a uz to uštede jer ne angažuju profesionalce, odnosno firme koje ipak imaju značajno više iskustva i kadrova za te rabote.


Sve firme i pojedince koji se bave SEO raduje činjenica da se novi medijum Internet, pozicionirao kao glavni, i da je sve više meta, cilj i odredište vlasnika sajtova.

Konkurencija cveta, kapitalizam buja, cena za pozicioniranje drastično raste. Sve već vidjeno u drugim medijima ali i Internet proživljava sve zanimljivije epizode.

Koje su koristi od pozicije na prvoj strani Google?

Dovijate veći broj poseta, ciljnih klijenata, kupovina. Imate mogućnost da ovećate prihod i zaradite. Jer prva strana na Google je prema statistikama dominantna u pogledu akcija posle SERP, odnosno posle dobijanja rezultata na upit.

Optimizacija, ta duboko srpska reč došla odnekud sa trulog zapada odomaćila se u jugi, Srbiji posebno. Mora li ta optimizacija, pitaju se vlasnici novih sajtova, kao i onih starih, zardjalih, radjenih davnih dana u davno prevazidjenim tehnologijama?

Mora i mora bre. Ne možete sa reklamom iz prošlog milenijuma na oči populaciji novog doba. U stvari, možete ali ste bitku izgubili u startu.

Šta se može izvući iz prethodnog skromnog, običnog, skoro dosadnog teksta ovog članka? 

Nametljivo samo čežnja, stremljenje ka prvoj stranici Google, kao imperativu svakog sajta. Nekako promiče, ne rekosmo a na koju reč, ključnu reč, frazu želimo pozicioniranje sajta na prvoj strani Google (ili ako se može i na prvom mestu)?

Svakako, na konkurentne fraze, fraze koj su bitne i našoj ciljnoj grupi, našim posetiocima čiju pažnju i lojalnost želimo.

Izbor ključnih fraza za koje želimo dobru poziciju stranice je matematika za sebe.

Kako doći do prve strane na pretraživačima?


Postoje različiti načini da se vaš sajt pojavi na prvim stranicama glavnih pretraživača. Optimizacija sajta, popularno SEO je proveren put.

Rad na SEO za bitne fraze, konkurentne fraze je složen, dugotrajan posao i loš izbor fraza čini posao SEO radnika sizifovskim.

Sa druge strane pravi odabir ključnih frazai stručan rad na poziciji stranica bitno uvećavaju šansu za povećanje uspešnosti projekta Internet sajta.

Sve tako jednostavno, povezano, isprepleteno a ipak toliko lutanja vlasnika sajtova. Otkud, kada znamo da je ipak racionalnost i kreativnost njihova prepoznatljiva osobina?

Pitanje vredno analize, truda, statistika, analiza. A odgovor uvek prisutan, sažet, sveprisutan.
Pogodili ste, odgovor je novac.








субота, 22. јануар 2011.

Redizajn sajta

U ovom tekstu ukazaćemo na jedan vrlo važan posao koji vam kad tad sledi a to je redizajn sajta.

Šta ćete saznati u ovom članku? U stvari realnije kazano prenećemo vam neka iskustva o tome kada uraditi redizajn sajta kao i to kako saznati da li vam je redizajn uopšte i potreban.



U poslednje vreme često srećemo zahteve i pitanja šta uraditi sa postojećim sajtom da bi se povećao njegov broj posetilaca? 

Odnosno, šta i kako uraditi da sajt bude bolje pozicioniran na pretraživačima i da bude dovoljno privlačan za ciljne posetioce?

Ili ... Možda je bolje da ponešto preskočimo i postavimo pitanje:


Kada uraditi redizajn sajta?


Za ovu temu, odnosno pitanje svih pitanja, sve aktuelniju i sve važniju, ne postoji čarobna formula, ali postoje dobitne formule i dobri primeri iz prakse. Gde je vaš sajt? 

Ili budite iskreni i odgovorite na ova pitanja:

Da li su vaše url stranice user-friendly i SEO friendly?
Da li jednostavno možete da ažurirate vaš web sajt?


Prava pitanja u pravo vreme. Da pokušamo da budemo jasniji. 

Da li ste zadovoljni njegovim izgledom, njegovim rankingom i pozicijom na Internetu? Da li možete jednostavno da ažurirate sadržaj na sajtu? Ako su vaši odgovori potvrdni onda ništa.

Još nije kasno da odustanete od ovog teksta i krenete dalje.

Ako u vama negde tinja crv sumnje da sajt može i treba da bude bolji onda je ovo tekst za vas.


Jer odavno se ne postavlja pitanje da li imate sajt, već se sve češće srećete sa pitanjem da li on prati vaše vizije, vaše ambicije i vaše poslovne ciljeve.


Postoji niz članaka, sajtova, blogova, koji se bave ovom temom, jer povećanje broja posetilaca sajta je sve više zadatak broj jedan za firme koje se bave SEO. 

Sajt koji nema posetilaca je u carstvu tame i zaborava i kao takav kome može biti deo imidža, deo posla ili eventualno segment povećavanja profita?


Kako proveriti svoj sajt u odnosu na sajtove konkurencije?


Lako. Postoji pregršt što besplatnih što plaćenih alata kojima možete testirati kvalitet sopstvenog sajta.

Jedna od prvih provera, koja je besplatna, je da proverite sajt preko PageSpeed Insights servisa. 




Jednostavnim unosom URL stranice vašeg sajta ili bloga saznaćete kako se vaš sajt rangira, odnosno koliko je prilagođen za prikaz na različitim platformama (desktop, mobilne platforme, tableti). 

Ono za šta vam ne trebaju posebni programi je želja i osećaj potrebe da proverite domet sopstvenog nastupa na Internetu preko svog sajta. 



Mislite da je i vaš sajt u nekom finišu?

Svidja mi se ova slika koja kao da govori i ume da objasni mnogo više nego gomile tekstova koje naravno, nikako nisu za potcenjivanje. 

Kineski mudraci bi rekli jedna slika ume da bude jasnija nego hiljade reči.

I kada pitaju zašto je neophodan redizajn njihovog postojećeg sajta ova slika kaže mnogo toga. 

Sledi pojašnjenje.

Od vlasnika postojećih i budućih sajtova se ne može očekivati da poznaju Internet i gugle (Google) algoritme za rangiranje u prste, tj. kao kao svoj biznis. 

Ali većina vlasnika zna šta je prestižna firma, šta je dobro pozicioniran sajt i koje blagodeti dobra pozicija na Google donosi vlasnicima sajtova. 

Jer, dobar glas se daleko čuje a Internet poseduje moćnu infrastrukturu da i mali sajtovi, mali biznisi ostvare više nego primetne pozicije.

Rešenje?

Tu je. Proverite ključne reči bitne za svoje poslovanje na guglu, odnosno kako se vaš sajt kotira na njih u odnosu na sajtove konkurencije.


Ako ste bolji od konkurencije birajte kafanu da proslavite


Ali šta ako vaš sajt kaska i to dobrano u odnosu na sajtove konkurencije?


Jer. Sve je izraženija konkurencija na Internetu. Mnoge firme su uvideli prednosti dobrih pozicija na Google, koje im direktno povećavaju broj poseta i upuštaju se u utakmicu sa drugim sajtovima u cilju poboljšanja pozicije sopstvenog sajta angažujući firme koje se bave SEO.

Utakmica, trka, konkurencija podrazumeva da svi akteri imaju približno jednake startne pozicije. Ali nije baš tako.

Neki sajtovi su malo više jednakiji od ostalih.

Ako sajt nije uradjen u startu i kako treba, tj. u skladu sa zahtevima mašina za pretragu (onpage optimizacija) i očekivanja posetilaca, a to znači da nije optimizovan za glavne pretraživače, on nije u istim startnim pozicijama sa sajtovima koji jesu korektno u startu uradjeni.

Slikovito, ako bi se trkači podjednakih kvaliteta trkali na maratonskoj trci i ako bi neki imali dodatni teg od 15 kilogama, oni ne bi imali šansi u trci sa akterima koji taj teg nemaju. 

Krajnje logično, slikovito i surovo, ali jednostavno istinito i opominjujuće.

Tada bi na cilj znatno kasnije nego što slika kaže, ali slika je tu samo da pokaže da danas nijanse odlučuju na raznim poljima pa i na polju Internet sajtova.

Sajt je proizvod sa svim svojim specifilnostima.

Kako i kada znate da vam je potreban redizajn sajta, ili čak potpuno novi sajt?

Kao što znate kada treba da menajte cipele trebalo da bi da dobro poznajete i vaš sajt i da u pravom trenutku krenete u redizajn, odnosno ako potrebe i uslovi konkurencije nalažu, izradu novog sajta.

Ako vam sajt nije uradjen u skladu sa zahtevima tržišta, konkurencije, učinite taj obavezni korak i uradite redizajn sajta.

Zašto? 

Zato da bi u narednom vremenu imali jednake uslove da se izborite za dobre pozicije sopstvenog sajta.

среда, 17. новембар 2010.

Facebook poslovne stranice



Nije pitanje da li imate već šta ste počinili sa vašom poslovnom stranicom na Facebook-u. Ako su efekti slabi krajnje je vreme da malo promenite strategiju.

Kako napraviti Facebook stranicu za posao


Nastup na socijalnim mrežama nije jednostavan. Može biti pro forme, ali ako je studiozan i kreativna nastup, možete dobiti mnogo više nego što očekujete.

Poslovne strane na Facebook su efikasan marketinški alat koji će pospešiti predstavljanje vašeg poslovanja na Internetu.

Na svojoj stranici možete dodavati prigodne slike, aktuelne tekstove, video zapise, prilično udobno, skoro kao u normalnim web stranama.



Facebook stranica ili profil je vaš imidž. To ste vi.

Vaše navike, vaša poslovnost, vaša kreativnost, upornost.

Va[ odnos prema klijentima, prema fanovima, prema onima koji vam se obra'uju putem ov veoma popularne dru[tvene mreže.

Nevidljiva korist je da Google vidi vaše strane na Facebook čime se značaj vašeg matičnog sajta uvećava kao i potencijalni broj posetilaca.

Praćenje Facebook poslovne stranice

Ako redovno postujete na vašoj poslovnoj stranici, i ako dodatno ulažete u promociju postova kroz Facebook ads, imate mogućnost da pratite posećenost stranice kao i odzive onih do kojih su one doprle.


Umesto zaključka

Poslovni profil na Facebook je nešto što se danas u poslovnom svetu podrazumeva. Redovnost objavljivanja vaš odnos sa onim kojiposećuju stranicu daju sliku o vama..

To ste vi. Vaš odnos prema poslu, klijentima. Vredi se potruditi jer milijarde korisnika ovog servisa su više nego dovoljan izazov.





четвртак, 21. октобар 2010.

Hosting plan i optimizacija sajta



Još uvek provajderi za hosting u Srbiji ne moraju da prate svetske trendove. Ako bi ulazili u razumne razloge nema ih osim onih surovih tržišnih i komercijalnih a koji bi se mogli svesti na sledeći - može im se u ovom trenutku.
Kada je firma TeshaDesign pre skoro 3 godine birala hosting provajdera nije bilo dvoumljenja. Strani hosting provajder i tačka.
I nismo pogrešili. Izabrali smo ixwebhosting i dugoročno se obezbedili od neprofesionalnosti domaćih hosting provajdera. Usput dobili neke benefite, besplatne domene rečju osetili se malo kao i potrošači u civilizovanim zemljama, makar ovako virtuelno.

Dakle, ako vam hosting štuca, niste zadovoljni, sajt vam je često nedostupan, nemojte se dvoumiti. Pročitajte koristan tekst na sajtu teshadesign o hostingu i neće vam biti teško da donesete pravu odluku po pitanju hostinga.
U pogledu optimitzacije sajta, pretraživači često proveravaju dostupnost vašeg sajta, i naravno statistike su surove kada vam je sajt nedostupan.
Za one koji nemaju sajt a žele kvalitetan i finansijski povoljan hosting, opet slična priča.
Ixweb hosting, godaddz, hostmonster.
Može i neki domaći ali koji domaći provajder ima online 24 časovnu podršku? Kada se pojavi takav razmisliću da migriram neke sajtove kod njih.
Jedna do osnovnih floskula ili predrasuda je da ako se sajt hostuje na stranim serverima postoji bojazan od krađe ili zloupotrebe podataka. Odmah da pojasnimo. Naši zakoni su takvi da su domaći hosting provajderi u obavezi da državi daju mnooogo više podataka o vašim sajtovima, mejlovima nego strani.
Tačno tako. Time gubite jedan od važnih razloga da ne izaberete stranog provajdera.

Ako ste pronašli vašeg hosting favorita i ako imate malo više strljenja i vremena (koga bi trebalo da nadjete), ne bi bilo zgoreg da se informišete o sledećim paramterima budućeg hosting provajdera:


  • Pouzdanost hosting provajdera, odnosno hosting usluge. Retko koji provajder ne stavi u klauzulu da će Vaš sajt biti dostupan 99% vremena, ali da li je to stvarno tako. Kako da saznate? Forumi, iskustva drugih webmastera su logičan i efikasan način da dodjete do tih saznanja.
  • Kakve su kazne ako vaš sajt dodje u prekoračenje zakupljenog mesečnog protoka? Većina novijih hosting paketa daje takav mesečni protok koji je skoro nemoguče probiti. Medjutim, nisu svi provajderi baš tako izdašni. Ako izaberete hosting paket koji je na granici sa vašim stvarnim mesečnim opterećenjem koliko će da vas oderu ako prekoračite 10MB? Vodite računa o tome, jer do skora to je bio enorman način zarade domaćih hosting provajdera. Na žalost. Setim se naših provajdera, koji su doskora imali takve pakete da je iole ozbiljniji sajt laganica prekoračivao mesečne kvote. Drali su duše nisu imali. Bez milosti. Bez milsoti sam migrirao sajtove na strane hosting provajdere. Dosta mi je monopola i lopova.
  • Tehnička podrška, o kako to tehnički zvuči. Ako vam je stalo da vam sajt bude dostupan 24 sata dnvno, logično je da u svakom trenutku imate mogućnost da kada uočite da vam je sajt nedostupan reagujete online kod tehničke podrške. Sve je to logično ali mnogi provajderi, pogotovo domaći, se prave pomalo naivni. Javljaju se priučene sekretarice, ljubazno vam sugerišući da će vaš problem sigurno biti rešen u ponedeljak ujutro. Vikend ionako lsuži za odmor. Srbija je to bila i ostala. Dakle, hosting bez 24h podrške online nikako!
  • Bezbednost podataka, SSL sertifikati, redovan backup na strani servera. Sećam se jednog slučaja, da je jedan od mojih sajtova bio hakovan na serveru. Na žalost ne samo jedna nego more njih. Morao sam sam da čistim fajlvoe, viruse,da vraćam podatke, podešavam sve iznova. Pitao sam gospodu šta oni rade po tom pitanju? Prvo su se naravno, pravili blesavi, jer njihov kao antivirusni softver nije reagovao. Njihov antivirusni softver? Pa zar je to jedini način zaštite hosting servera? Sve mi je bilo jasno, pa pošto ni posle ukazanog hakovanja i izmenjenih fajlvoa su se i dalje pravili blesavi da je kod njih sve u redu, migrirao sam sajt kod drugog hosting provajdera. Dakle, hosting provajder mora da valjano štiti vaš sajt ne samo od virusa.
  • Backup podataka, ili rezervna kopija podataka. Hosting provajder trebada ima i varijantu za nedaj bože. Ako njegova oprema strada to ne sme da znači da i vaši podaci stradaju bespovratno. Hosting provajder bi trebao da ima rezervne kopije sajtova u pristojnom intervalu vremena. Ipak, vi kao webmaster ili vlasnik sajta treba da sami il iautomatizovano radite kopiju podataka i fajlova. CPanel je danas jedan do najčešćih programskih alata dostupnih webmasterima i vlasnicima sajtova i jako friendly, tj. prijateljski osmišljen. 


Neki zaključak, kvalitetan hosting je jako bitan za sajt i pri njegovom izboru ili promeni treba razmotriti više parametara i obavezno se konsultovati sa stručnijim licima.

среда, 30. јун 2010.

Prva strana ili jedno od prva tri mesta na Google


Nekako je lakše kada se ova naša optimizacija, ili čuveni SEO, ili borba za pozicije na glavnim pretraživačima može potkrepiti primerima.

Od nedavno radimo i projekat optimizacije za sajt Selidbe Milošević.

Kada smo preuzeli sajt mogli smo da konstatujemo da je bilo dosta prostora za njegovu nadogradnju, pre svega u sadržajnom smislu. Takođe, sajt je imao jako malo povratnih linkova, nije bio na socijalnim mrežama, You Tube.

Naravno, puno toga se uradilo i kao rezultat toga Google je vrednovao taj rad i pozicionirao ga na mesto u SERP (rezultatima organske pretrage) za pristojan broj ključnih fraza.

Kao što rekosmo primeri pokazuju mnogo više od teorije, a kada su uspešni kao ovaj jednostavno naš posao, posao optimizacije sajtova za pretraživače, ili SEO, se iskazuje u punoj moći i snazi. 

Za one koji još nisu sigurni preporuka je da pogledaju referenc listu za pojam optimizacija sajta, firma je TeshaDesign, i uvere se da treba da krenu sa optimizacijom ključnih fraza vezanih za svoje poslovanje.