среда, 17. август 2011.

Kako odabirati i odabrati ključne riječi?


Vlasnici sajtova više nisu neuki i nisu neznalice. Oni jako dobro koje su ključne reči njihovog poslovanja. Radi doslednosti ubacićemo u igru i pojan ključne fraze.

Barem oni vlasnici koji žele više od svog sajta na Internetu. Jako dobro znaju prednosti i mogućnosti Internet tehnologija. Ponekad vas impresioniraju i nadahnu vlasnici koji znaju šta hoće. I baš prija kada sa vlasnicima sajtova dodjemo u fazu odabira ključnih reči, rada na SEO, tj. optimizaciji upravo za izabrane ključne reči.

I ovaj čovek sa slike, Srbin rodjen u lijepoj našoj, Nikola Tesla, koji je zadužio ovu galaksiju i ovo mrvce od planete zemlje svojom genijalnošću i marljivošću i istrajnošću je verovatno postavljao sebi probleme i rešavao ih tako uspešno i tako dalekosežno.



Prethodna rečenica krije jednu ne baš izvorno domaću, srpsku reč, ali ipak dovoljno prepoznatljivu. Dalekosežnost. Da, dalekosežno i što je moguće više uspešno, efikasno, profitabilno.

Svaki vlasnik sajta na Internetu bi bio presrećan kada bi posetioci njegov sajt nalazili na ključne fraze ili ključne reči vezane za njegovu oblast rada, preko najvažnijih mašina za pretraživanje, pre svega Google.



Pri izradi sajta, ali i kasnije tokom rada na njegovoj optimizaciji, koja se danas podrazumeva ako želite sajt koga će neko i naći na Internetu, treba da budete dovoljno mudri, pronicljivi.

I realni.

Jer uzmimo na primer ključnu frazu "pvc stolarija". Opseg pretrage preko dva miliona. Previše zahtevno i previše konkurentno i naravno previše neizvesno da se i radi optimizacija sajta.

Sa druge strane fraza "pvc stolarija batajnica". Bitno sužen opseg na nešto preko 90000 stranica. Značajno realniji i dohvatljiviji cilj u realnom vremenu.



Predlog i sugesitja: dugačke ključne fraze (odomaćeno ključne reči) (eng. long tail keywords) mogu biti dobar put za promociju sajta i sticanja klijenata, odnosno jačanje veb sajta.

Istraživanje ključnih reči


Očekuje se da poznajete psihologiju svojih potencijalnih klijenata, kako bi umeli da predvidite i definišete najvažnije ključne fraze, popularnije ključne reči, preko kojih će potencijalni klijenti, odnosno posetioci sajta, pretraživati sajber prostor.

Silna se tu teorija raspreda, silni alati su se pojavili na tržištu. Mnogi od njih daju jako dobre rezultate, pomažu u izboru relevantnih reči, relevantnih fraza, usmeravaju vlasnike sajtova ali i firme koje rade optimizaciju sajta i njegov razvoj na dinamički i složen pristup unapredjivanju sajta.

Borba za dobru poziciju sajta, odnosno njegovu konkurentnost na bitne fraze, iliti ključne reči je permantan proces, poznat i kao SEO optimizacija.

Ovaj proces zahteva praćenje sajta i primenu mnogih marketinških metoda u cilju približavanje sajta ciljnim klijentima i stvaranju njihove lojalnosti. Odnosno zadovoljavanju većine njihovih potreba kako jednostavno ne bi imali preteranu potrebu za srodnim sajtovima, proizvodima, uslugama, ako to mogu naći kod vas, na vašem sajtu,  upravo onako kako su to i želeli i u meri i kvalitetu koji im odgovara.

Dominantan pretraživač Google se nametnuo kao glavni, merodavni relevantni i meritorni, ma svemogući faktor i činilac. Njemu se mora prilagodjavati i sajt i ključne reči i ključne fraze i skoro sve vezano za sajt. Dok s ene pojavi prava konkurencija.

Tako je trenutno bez izgleda u skorašnju pojavu dostojnog takmaca. Dakle, Google i njegova paleta alata daju fine rezultate u pogledu:
  • odabira
  • frekventnosti
  • zastupljenosti
  • popularnosti ključnih reči relevantih za oblast poslovanja kao i 
  • trendovima popularnosti ključnih reči.




Najbolji alati za istraživanje ključnih reči


Google analytics, Google Adwords Keywords Tool, kao i ostali Google alati za praćenje statističkih pokazatelja sajta, daju mnogo odgovora vlasnciima sajta kao i webmasterima u kom pravcu treba da se fokusiraju u razvoju sajta, kao i za koje fraze treba da pojačaju ili razvijaju SEO. 

Naravno, pored Google-ovih alata, možda vam se vise dopadnu i alati nezavisnih softverskih kompanija: 

  • Ahrefs Keywords Explorer,
  • KWFinder,
  • Moz Keyword Explorer,
  • SEMRush Keyword Magic Tool,
  • Long Tail Pro,
  • SERPStat Keyword Research Tool.

Imaju samo jednu falinku. Nisu besplatni. Da li su dobri alati? Više nego dobri i moćni alati.

Jedan od jeftinijih i manje zahtevnih postupaka koje nikako ne bi smeli preskočiti je i osluškivanje i praćenje konkurencije. Odnosno uvid za koje ključne fraze i ključne reči se bori i dobro pozicionira konkurencija.




Mnogo faktora i mnogo kriterijuma je u igri. Nekom Google AdWords završava posao, nekom ne završava jer je preskup i ne donosi dovoljno posetilaca i profita.





Nekome je preskupo ulaganje u optimizaciju sajta za veoma konkurentne reči, ali nije preskupo ulaganje u manje konkurentne ključne reči koje mu takodjer donose odgovarajući profit. Puno matematike, puno poslovnog duha, puno kreativnosti, puno znanja, sve u jednom. Lepota a nije poroka.


Dobra analiza i pametno ulaganje u optimizaciju za birane ključne reči mogu značajno unaprediti poslovanje preko Internet sajta. Obrnuto, možda nećete puno uložiti ali nećete ništa ni dobiti. 


Vredi se upustiti u borbu za pozicije  na bitne ključne reči, relevantne za vaše poslovanje, jer se sve više čini da to i postaje presudan činioc opstanka i uspešnosti Internet sajtova.






1 коментар:

  1. Dosta nepoznanica vlada u ovom svetu ključnih reči. Da li odabrati kraće ili duže (long tail) ključne fraze, da li forsirati što je može više ili samo nekoliko, možda i jednu. Na primer, ukoliko se radi o GoogleAds reklamama za rent a car , polje delatnosti koje je izuzetno konkurentno. Sama ova delatnost je određena sa veoma malo ključnih reči: rent a car, rent a car+ država ili grad, i možda iznajmljivanje vozila što i nije toliko tražena. Iako Google ima preporuku da se stavljaju što je moguće više klučnih reči, što rasipa resurse, najviše se koriste ova navedene, što pravi veliku gužvu na prvoj i drugoj strani pretrage, i zanemaruje isto tako dobre kompanije koje su na trećoj, četvrtoj i td strani. Ovo je posebno teško za manje domaće kompanije koje imaju izuzetno veliku konkurenciju od velikih multinacionalnih kompanija koje ne biraju sredstva za reklamu

    ОдговориИзбриши