Istraživanje konkurencije


Istraživanje konkurnecije kao polazna tačka za optimizaciju


Kada se krene u posao optimizacije sajta, prethodno treba da se detaljnije informišemo gde je naš sajt u odnosu na sajtove konkurencije.
Danas u moru programa, alata za rangiranje, uporedjivanje, vrednovanje, često može da se zaluta i pre svega, izgubi dragoceno vreme.
Vlasnici sajtova često nemaju tačnu predstavu ko je njima konkurencija na Internetu, tj. koji sajtovi su konkurentski sajtovi.
To nisu samo sajtovi iz struke, odnosno branše, već često sajtovi i portali koji imaju posebne tematske sekcije koje su, gle čuda, baš oblast kojom se bavi sajt za koji istražujemo konkurenciju. Svi su oni konkurencija, i često je teže prestići u pozicioniranju sopstvenog sajta, opšte sajtove, poput portala, nego sajtove konkurentskih firmi.
Zato se pri izradi sopstvenog sajta, ili njegovom redizajnu, inženjerskim pristupom, bez potrebe reinženjeringa, mora pažljivo isplanirati projekat sajta jer je to garanacija i mera uspeha.


Zašto istražiti konkurenciju?


Veoma je prirodno lako dati odgovor. Ako ne znaš kakav treba da budeš, i gde treba da budeš, kako onda da znaš uopšte da li si na pravom putu sa sopstvenim sajtom?

Naravno, funkcija cilja je ta koja opredeljuje projekat, kao u fazi planiranja rada na optimizaciji sajta, tako i u svim fazama njegove izrade i razvoja posle realizacije i puštanja u rad. Za veliku većinu sajtova funkcija cilja je biti bolji od konkurencije, imati bolji sajt, lepši sajt, posećeniji sajt. Imati sve performanse sajta barem na nivou najboljih od konkurentskih sajtova.
I, pod dva, ali ništa manje važno, čak možda i presudnije, imati dobar glas, ili biti prijemčiv za Google, odnosno mašine za pretraživanje na Internetu. Jer, ako vas nema u rezultatima pretrage, džabe ste krečili sa svojim poslom na optimizaciji sajta.

Osnovni koraci u istraživanju konkurencije


U ovoj fazi već su definisane ključne fraze relevantne za sajt, ili opšte prihatljivo a gramatički neispravnije, ključne reči.

Dakle, Google pretraga na ključne reči i jedna veoma važna napomena. Da bi znali da je lsita rezultata u rezultatima organske pretrage korektna, potrebno je da prethodno izbrišete keš emomoriju iz svog omilčjenog pretraživača, jer mnogi korisnici Interneta još uvek ne mogu da shvate da su njihovi pretraživači naučeni da prate šta, kako i koliko se posećuje i to favorizuju u prikazu rezultata. Elem, kada smo sigurni da imamo pouzdane rezultate u pretrazi, proverimo ko su nam konkurenti, a onda našim iskustvenim i stručnim znanjem, istražimo prednosti i nedostatke sajtova konkurencije.

Šta i kako se uporeduje sa konkurentskih sajtova je malo poduža priča. Postoje nezavisni alati, posotji iskustvo onih koji se bave SEO, postoji iskustvo i znanje uspešnih. To su znanja koja daju prednost vlasniku sajta ako je angažovao firmu koja zna da radi optimizaciju sajta i koja ima rezultate u prestižnim oblastima.

Postoje neke standradne opcije koje se gledaju kod konkurencije, kao što su način i obim korišćenja ključnih reči, čuveni meta tagovi, robots fajl, mapa sajta, domen, starost domena, prisutnost na socijalnim mrežama, broj i kvalitet povratnih i internih linkova, interni i eksterni blog, višejezičnost, RSS, PR i druge rang liste poput Alexa i još mnogo toga manje bitnog i više bitnog, ali vrednog za analizu.

Posle istraživanja konkurencije

Kada ste stekli dovoljno pouzdanu predstavu o kvalitetu i uspešnosti konkurentskih sajtova, može se dalje ići u razradu i realizaciju sopstvenog plana optimizacije sajta, kako on page tako i eksterne optimizacije, odnosno Internet marketinga.

Коментари