уторак, 19. мај 2020.

4 trika za reklamiranje na Fejsbuku 2020


1. Aktuelne vesti, korona 2020, Covid19 i reklamiranje na Fejsbuku


Osim ukoliko niste izašli iz kuće (što je dobro!) poslednjih par meseci, i ne koristite internet (onda vam ovaj tekst i ne treba) sigurno ste svesni trenutne pandemije virusa korona i velike potrebe ljudi da se zaštite od virusa korona.

Kako kod nas tako i u svetu, virus se uglavnom stišava, mada nastaju i nova žarišta (USA, Južna Amerika).
U svakom slučaju, virus je veoma aktuelna tema i logično je će marketing napori mnogih biti usmereni kako bi kupcima dostavili proizvode i usluge koje mogu pomoći.
Što se tiče aktuelne pandemije i reklamiranja na Fejsbuku treba biti svestan da je Fejsbuk pooštrio algoritme za ocenjivanje da li će neka reklama proći ili ne.
Kako bi Fejsbuk "izbegao iskorišćavanje pandemije" postavljene su ozbiljne kontrole na termine i reči kao što su:

  • Korona
  • Coronavirus
  • Covid19 isl.

Skoro možete biti sigurni da ukoliko vaš oglas ima ove termine - on neće proći!
Čak štaviše, i termini kao što su "imunitet", "borba protiv virusa" su u problemu, i vaš oglas će prolaziti kroz rigorozniju kontrolu ukoliko ih imate.
Ukoliko vas automatski sistem nije "označio" za korišćenje korona-vezanih termina onda verovatno možete tražiti ručni pregled (manual review) vašeg oglasa gde će ga pregledati čovek a ne mašina (ne nadajte se preterano).
Sa obzirom da je vreme važan, ako ne i najbitniji resurs u biznisu, ne trošite vreme uzalud!

2. Proizvodi za potenciju, libido, seksualnu energiju isl.

Ukoliko prodajete ili reklamirate ovakav tip proizvoda, pažljivo birajte reči.

Fejsbuk je u 2020. god. pooštrio mere što se tiče reklamiranja proizvoda za potenciju i više neće biti toliko jednostavno reklamirati ih.

Najverovatnije ćete biti označeni za vulgaran sadržaj, a ukoliko tražite ručni pregled, ne očekujte previše.

Ukoliko ipak morate reklamirati ovakve proizvode, neophodan je pažljiv izbor reči.

3. Ads library

Za ovaj koristan ali pomalo skrajnut alat na Fejsbuku mnogi nisu ni čuli.

Uostalom, za njega nema previše linkova na Fejsbuku, osim jednog prompta za transparentnost vaše stranice koji vas vodi na njega (ukoliko nađete još neki, javite nam u komentarima!).

Ovaj alat prikazuje biblioteku SVIH oglasa koji se plasiraju na Fejsbuku i Instagramu.
Odličan je i da istražite kako konkurenciju, tako i da pogledate sopstvene oglase. Možete pogledati svaku reklamu, čak i one koje se više ne prikazuju.
Umesto da kopate po stranicama, i da se nadate da će Fejsbukov algoritam prepoznati koje reklame hoćete, ovo je jednostavniji način da nađete šta želite.
PS - kao i za ads manager, isključite ads block kako bi alat radio pravilno.

4. Najbolji tajming za Facebook oglase?



Ne postoji apsolutni najbolji tajming koji važi za sve.

Logično je da se neki proizvodi i usluge plasiraju više i da se na njima radi marketing u skladu sa tekućim situacijama, npr proizvodi za imunitet i UV sterilizaciju vode tokom Covid19 pandemije u 2020.

Ili na primer marketing za prečišćivače vazduha tokom rekordnog zagađenja u Srbiji u Januaru 2020.Tajming objava na samim stranicama funkcioniše drugačije.

Što se tiče tajminga na stranicama na Fejsbuku, onaj tajming koji možda kreira odličan angažman kod jedne stranice na Fejsbuku možda neće imati ni približan efekat kod druge stranice.

Neophodno je razmotriti karakteristike vaše ciljne grupe i onoga što reklamirate kako bi mogli da utvrdite kada je pravo vreme za vaše objave.

Naravno, ovo ne možete znati odmah, već treba eksperimentisati sa različitim tajminzima objave reklama.

Znate još neki trik za Fejsbuk u 2020? Podelite ga sa nama u komentarima!

2 коментара:

  1. Mislim da je u ovom momentu (s obzirom na virus) najbolje prolaze reklame koje opustaju i smiruju ljude, sa nekim slikama prirode i slicno.

    ОдговориИзбриши
  2. Анониман20. мај 2020. 14:28

    slažem se sa predhodnim kom.mislim da je i previše ljudima ,što konstano slušaju ,o virusu,koji ,je za kratko vreme obuhvatio ceo ,svet pa i nas

    ОдговориИзбриши