петак, 15. фебруар 2013.

Uspešni primeri za blog na sajtu

Blog na sajtu


Teorija je ipak teorija a praktični primeri pokazuju koliko je ona primenljiva, korisna, praktična ili vredna pažnje. Blog na sajtu je veoma koristan za vlasnike sajtova jer daje sajtu:
  • potrebnu dinamičnost, 
  • traženu aktuelnost,
  • čini sajt atraktivnijim,
  • doprinosi njegovoj popularnosti,
  • povećanje broja posetilaca,
  • povećanje broja onih koji se ponovo vraćaju na sajt,
  • mogućnost interakcije sa posetiocima, 
  • jačanje lojalnosti posetioca.

Naravno, da bi se svi ovi elementi ostvarili potrebno je i dodatno ulaganje u kreiranje bloga na sajtu, njegovo ažuriranje, praćenje i obogaćivanje aktuelnim sadržajem.

Uspešni primeri blogova na sajtu


Dobar primer uspešnog bloga je sajt za nekretnine agencije SOLIS iz Novog Sada. Autori bloga su očigledno uložili dosta truda da obeybede originalan i zanimljiv sadržaj koji ima potencijal da yadrži pažnju posetilaca.



Naravno da je ovakav pristup podsticaj i za druge sajtove iz srodne oblasti da više vremena posvete   temama koje su zanimljive njihovim potencijalnim korisnicima ali ipak približene na malo zanimljiviji način.

Sledeći primer dobrog starta bloga na sajtu je u veoma konkurentnoj oblasti pvc stolarija, alu stolarija. Blog za pvc stolariju za sajt alustolarijabeograd je dokaz da preduzetnički duh nema granica. Znanje, iskustvo pretočeno kroz izuzetan trud vlasnika dali su kao rezultat jako prestižan blog za pvc stolariju.


Za svakog ponešto, korisni i stručni tekstovi pristupačni običnim ljudima čine ovaj sajt posećenijim, zanimljivijim, atraktivnijim i aktulenijim. Naravno da bi se to postiglo vlasnici su morali da utroše dosta vremena, ali ne sumnjamo da je to vreme pametno potrošeno.

I tokom vremena pokazalo se, dobar primer kako ne treba raditi. Jer se već više od godinu dana ne osvežavaju tekstovi.

Takodje, praćenjem sajotva iz ove oblasti uočili smo još jedan dobar blog na temu alu i pvc stolarije firme na sajtu Als-bgd iz Beograda.



Nadamo se da se neće zaustaviti na ovim tekstovima jer tržište traži više, bolje, originalnije, stranice više okrenute posetiocima i njihovom načinu razmišljanja.

I ovo je primer dobro započetog bloga, ali i loše održavanog. Nema novih tekstova.

Konkurencija čini svoje. Primetili smo da i mnoge firme koje su imale sajtove na ekstremno dobrim pozicijama u rezulatima organske pretrage jednostavno moraju da prate šta radi konkurencija i započinju blogove na svojim sajtovima. 

Ni oblast rent a car ne zaostaje u pogledu blogova n sajtu. Odličan primer promocije biznisa možemo videti kroz internet blog na sajtu Autorent MMS.



Jedan od najposećenijih blogova iz oblasti stolarije je pvc stolarija blog  je dokaz da i eksterni blogovi mogu biti bolji od tematskih blogova na sajtovima. 





Naravno, tu se priča ne završava i u sledećim tekstovima pokušaćemo da pronadjemo još zanimljviih blogova na sajtovima koji treba da budu putokaz i za vaš sajt.









уторак, 11. децембар 2012.

Blog na sajtu

Blogovi na sajtu


Blogovanje je veoma popularan fenomen na Internetu. Ipak, veliki broj ljudi koji pišu na najrazličitije teme, čini da se stvara efekat disperzije, odnosno da je i u tom moru članaka, tekstova, komentara jako teško pronaći baš onaj koji tražimo, ili one koji su mi interesantni. U prevodu, blog mora biti i lako dostupan, tj. da se može na neki pristupačan način pronaći na Internetu.

Kako pronaći odgovarajući članak koji se nalazi na nekom blogu, je ponekad veoma teška matematika. Šta je rešenje, ili kako blogove učiniti lakše dostupnim, više posećenim, jer budžeti za vodjenje marketinga, tj. pozicioniranja blogova su mali, ili ih nema? Nisu baš svi toliko popularni i poznati da je dovoljno da napišu tri pasusa i da to momentalno čitaju i prate hilajde fanova. Mnogo truda, zonoja, pameti, viralnog marketinga i faktora srećeje potrebno da bi blog postao jako popularan i posećen.

Posetioci ipak češće, i to mnogo češće pronalaze sajt, pre svega u rezultatitma organske pretrage, preko plaćenih oglasa ili drugih medija. Vlasnici sajtova ulažu značajno vreme u poboljšanje pozicije sajta i veoma im je stalo da kada privuku ciljanog posetioca zadrže njegovu pažnju, da provede više vremena na sajtu i stvore lojalnog budućeg fana ili ljubitelja sajta.

Jedno od veoma popularnih rešenja se iskrastalizovalo kroz blogove koje vlasnici i webmasteri promovišu i uredjuju na sopstvenim sajtovima. Dakle, blog na sajtu je veoma praktično rešenje sa mnogo aspekata. Prednosti bloga na sajtu su očigledne i one pored bloga veoma efikasno pospešuju i razvoj samog sajta. Njihovo kvalitetno uredjivanje, dinamika, aktulenost, čini da i sam sajt postane posećeniji, uspešniji i kroz unutrašnje i spoljašnje linkovanje značajno bolje pozicioniran na Google.

Naravno, pisanje i ažuriranje blogovsa na sjatu, pored svih ostalih aktivnosti, zahteva dosta angažovanja, vremena, stručnih tekstova, pripreme originalnog materijala, fotografija, video zapisa što znači novu obavezu za vlasnike sajtova i dodatno angažovanje za tim koji se brine o sajtu.

Prednosti blogova na sajtu

Pre svega ne moraju da se angažuju neki dodatni ljudski resursi jer ako ste izabrali dobar tim za održavanje i razvoj sajta, on bi trebao da zna i da razvija eksterne blogove pa će njihov vraćanje na sajt biti uglavnom tehnički posao.
Dakle, ekonomičniji je. Kao jedna od najvažnijih prednosti ističe se dinamičnost i kvantitativni i kvalitativni rast sajt. to posetioce žele, traže i vole i samim tim sajt sa kvalitetnim blogom privlači nove i uspešno zadržava postojeće posetioce, da ne kažemo fanove.

Navešćemo nekoliko primera koji se izdvajaju upravo željom da se sadržaj sajta učini prepoznatljivim, dopadljivim za posetioce:


  • Sajt za selidbe, je kroz opciju novosti implementirao ažuriranje aktuelnih i zanimljivih tema vezanih za selidbe (www.selidbebeograd.net)
  • Sajt za nekretnine (Portal SrbijaSpace.com) je takodje kroz rubriku novosti učinio zanimljivijim svoje stranice
  • Sajt u kome su pvc stolarija i ostale teme za pvc i alu materijale osnažene upravo temam kroz blog.











недеља, 18. март 2012.

Adsense

Adsense i srpski sajtovi

Nije baš jednostavno poslovati u Srbiji. Zna to i Google. Malo tržište, siromašno tržište a apetiti kao i kod sviju, ogromni.



Obično se u našem narodu kaže mala bara puno krokodila. Ovo mala bara znači da smo jako malo tržište i što je još poraznije, jako siromašno tržište u odnosu na ovaj beli razvijeni svet, Evropu, Ameriku i Aziju naravno. Australija je daleko u svakom pogledu, Brazil još dalje iako je bliže.
Dakle, kako zaradjivati, odnosno da li se može zaradjivati od sajta veoma je aktuelno pitanja u Srba, jer posla nema, hostinzi nikad povoljniji a obećanja od zarade putem Interneta nikad više.
Zarada od Google adsense za sajtove koji su na srpskom jeziku, odnosno od oglasa koje postavite na sopstvenom sajtu kroz ppc, tj. zaradu kroz klikove, je jako skromna i od nje se ne može planirati ozbiljan biznis. Zašto? Pa eto, objašnjenje je već sadržano, siromašni smo i nedovoljni interesantni velikim oglašivačima, a onaj ko diktira uslove zna koliko da vrati vlasniku sajta a koliko da uzme sebi da bi svi kao bili siti i zadovoljni.
Vlasnici sajtova nemaju preveliki izbor u pogledu oglasnih mreža koje žele i mogu da plasiraju na stranicama svojih sajtova.
Najčešće su to Google Adsense, Httpool ili Etarget oglasi a prihodi od bilo kojih od tih mreža ne mogu da donose prihode od kojih bi se moglo živeti. Naravno, to se odnosi na većinu sajtova koji nisu u top 100 sajtova na srpskom području. Pre svega, doći na u top 100 sajtova, ili u top 500 sajtova u Srbiji nije trivijalno i traži ulaganja koja traže novac i ljudske ekspertske resurse a to košta. Koliko košta? Pa skoro kao i potencijalna dobit od ppc ili oglasnih mreža.
Isplati li se postavljati oglasne mreže, a jedna od proverenih i najpopularnijih u Srbiji je baš Google Adsense?
Kao dodatni izvor da, ali kao jedini izvor prihoda sa sajta nikako. Dobro pozicioniran i poseće sajt može da ostvari zaradu ako kombinuje prihode od različitih modusa oglašavanja, odnosno prodaje prostora na svojim stranicama.
To mogu biti baneri zainteresovanih oglašivača, koji uopšte nisu zanemarljiv prihod u slučaju visoko kotiranih sajtova, kao i prostor za prodaju linkova pa i za kombinaciju oglasnih mreža, što nije baš preporučljiv ali nije ni eksplicitno zabranjen pristup.
Svaka prodaja oglasnog prostora na sajtu umanjuje njegovu simpatičnost kod posetilaca ali je na neki način nužan kompromis da se bar deo ulaganaj u sajt povarit od potencijalnih oglašivača.
Sigurno je da zarada od prodaje oglasnog prostora zavisi i od tematike sajta, jer veća ponuda i konkurencija oglašivača kreira uslove za skuplje oglase, a onda je i veći deo kolača koji dobija vlasnik sajta.






субота, 31. децембар 2011.

Zašto raditi optimizaciju sajta?

Optimizacija sajta je ulaganje u uspeh!

Za realizaciju sajta možete potrošiti više ili manje para, takodje više ili manje vremena. Za firme ili pojdince koji žele novi sajt ili žele redizajn postojećeg sajta, nikada više nije bilo potencijalnih rešenja.

Open source rešenja su sve prisutnija, jer su lako dostupna, besplatna, sa morem opcija, i sa mogućnošću korišćenja veoma velikog broja različitih dizajnerskih rešenja. Naravno, pored lepih, korisnih i prihvatljivih osobina, kao što su velike mogućnosti, cene koštanja, pristup korišćenju open source rešenja ima i nekih malih slabosti koje nekada mogu biti jako veliki problem za sve zahtevnije korisnike i vlasnike sajtova.

Takodje, postoji i ogromna ponuda namenskih softverskih rešenja, de fakto, gotovih proizvoda po pristupačnim cenama.

I naravno, kao jedna od potencijalno dobitnih kombinacija javlja se razvoj sopstvenih CMS rešenja koja treba da prate viziju i duh poslovanja i da budu maksimlano fleksibilna i prilagodljiva zahtevima probirljivog Internet tržišta.



Posle burnih i neporspavanih noći, našli ste  najbolje  rešenje, izabrali način na koji ćete realizovati sajt i da preskočimo taj deo vezan za plan izrade sajta, izrada sajta i odmah uskočimo u talas koji sreću i profit donosi.

Dakle, šta raditi posle puštanaj sajta u rad, ili šta raditi sa sajtom koga nema nigde. A gde je to nigde?

Sajt je nigde ako nije na prvim stranicama u rezultatima pretraživanja na ključne reči vezane za sadržaj i tematiku sajta. Veoma jednostavno i jednoznačno i provereno dosta tačno.

Da li vam odgovora da vaš sajt bude nigde? 

Ako odgovara onda pod hitno napustite ovu stranicu i idite da šetate novim mostom sa grandioznim pilonima na Adi. Ako vam je hladno možete i kolima, ako ih imate naravno.

Ipak, nastavljajući da čitate ovaj tekst možda vam se učinilo da bi nešto trebalo poraditi i uraditi da bi vaš sajt imao pristojnu poziciju na Google, tj. da ne bi bio nigde.

E, tu već počinje eksplozivno i jako široko polje za nastupanje. Lavirint taktika, tehnika koje vode ka cilju - dobra pozicija sajta na pretraživačima!

Koje konkuretne i dobitne tehnike, taktike, strategije  da primenjujete kako bi baš vaš sajt bio meta potencijalnim posetiocima od kojih očekujete da budu konzumenti vaših proizvoda ili usluga?

Ništa bez stručnjaka. Ne možete porpavit iautomobil sami osim ako niste ekspert za popravku automobila i naravno osim ako nemate sopstveni opremljeni servis. I osim još nekoliko detaljčića koji se moraju navesti radi tačnosti iskaza.

SEO eksperti su danas vaša prečica do uspeha! Još uvek najjeftiniji a daju mnogo i što je najvažniji, isplativi su za svaki eurić uloženih sredstava.

Pozicioniranje sajta na glavnim pretraživačima, tj. pozicioniranje sajta na dobre pozicije, pre svega Google,  je kompleksan posao, koji zahteva puno znanja, iskustava i njihove dosledne primene u svim fazama realizacije sajta. Naravno, postoje dozvoljene tehnike i tehnologije, odnosno načini rada na poboljšanju pozicija sajta koji se dozvoljavaju od glavnih igrača koji rejtinguju sajtove i one druge tehnike, koje su lažne prečice do uspeha. Uvek je izbor na vama kao vlasnciima sajta. jer kao i u životu, možete uzeti porizvod sa rafa i regularno ga platiti ili možete pokušati da ga uzmete i ne platite i iznesete iz radnje. Google ne bio to što jeste da ne nema istančane sistemeprovere da li raditi pošteno ili nepošteno.

Optimizacija sajta je posao za eksperte. U vremenu koje jeste i u vremenu koje dolazi značaj dobrih pozicija na glavnim pretraživačima će biti sve relevantniji za opstanak i razvoj vlasnika sajtova, tj. njihovih poslova.










субота, 8. октобар 2011.

Biznis plan za sajt

Biznis plan sajta

Odluka je pala. 

I to lepa i afirmativna, treba imati sajt i to onaj pravi sajt koji prati i ispunjava vaše ciljeve

Do ove spektakularne zamisli nije se došlo baš zavidnom kreacijom. 

Web sajt je podrazumevana kategroija, kako za firme tako i za pojedince koji smatraju da malo više žele od običnog smrtnika.

Koraci do sajta

Od njive do trpeze dugačak je put.

Zašto bi bilo drugačije za sajt? 

Ne može svako da obradjuje njivu, odnosno može ali ne može svako da živi od nje a još manje može jako lepo da živi od te svoje njive.


Ako sajt treba da unapredi vaše poslovanje onda njegovu izgradnju ne treba prepustiti stihiji niti tom poslu pristupiti površno. 

Temeljan, kreativan i studiozan pristup je garancija dobro sajta, odnosno potencijalne zarade putem sajta.

Imate negde u svojim mislima šta vam treba, izdvojili ste vreme i skoro u potpunosti definisali plan izrade sajta.

Vreme je da napravite i biznis plan, tj. analizu troškova i potencijalnih koristi od sajta.

Zašto je potreban biznis plan za sajt?

Iskustva pokazuju da mnogi preuzetnici i oni koji hoće profitabilan sajt preko noći, ignorišu logiku i zahteve tržišta.

Biznis plan u najvećoj meri treba da da odgovore na pitanja?

  1. Kakav sajt želim da imam?
  2. Kakav sajt mogu da dobijem?
  3. Kakav sajt mogu i želim da finansiram?

Prva stavka su vaše želje za sajtom. 

Poželjno je da imam prestižan, konkurentan i profitabilan sajt koji mi nije trošak već prihodna stavka. Ništa loše, ništa pogrešno, ništa što ne želi većina onih koji znaju šta je sajt.

Da li je to realna opcija? Danas je teško i svakim danom biće sve teže i skuplje stvariti ovakav cilj sa sajtom. 

Zašto? 

Zato što se Internet razvija velikom brzinom i zato što virtuelni svet postaje vodeća infrastruktura za biznis, odnosno konkurencija na Internetu postaje sve veća i sve jača. Želje mnogih se poklapaju a to neminovno pooštrava konkurenciju i otežava uspeh sajta.

Na drugo pitanje, kakav sajt mogu da dobijem, nije teško dati odgovor. 

Danas na tržištu možete dobiti sajt sa najsofisticiranijim zahtevima, najlepši i "najlepšiji", lepšiji od drugih, funkcionalniji, fleksibilniji, profitabilniji. Internet je ukinuo prostorne granice već odavno.

Vaš sajt može da realizuje kako firma iz Australije tako i firma iz Srbije ili iz Rusije, Amerike pa čak i iz Severne Koreje. 

Kako da se snadjete, kako da reagujete na tu čninjenicu što postoji mnogo firmi, ali ne i pojedinaca, koje mogu da realizuju sajtove sa najkompleksnijim zahtevima?

Na to pitanje odgovor se može pronaću i trećoj stavci, odnosno pitanju, šta vi u stvari možete realno da finansirate

Nebrojeno je primera da se sajt od mnogih koji bi preko noći da se obogate putem njega, doživljava kao malo skuplja investicija od jeftinog letovanja u septembru. 

Mnoge mini ankete daju simpatične rezultate, tako da su normalni odgovori da dobar sajt ne bi smeo da košta više od par stotina eura. 

I još malo se plati neki oglašćić, pa nadje neku firmu koja za 50 eura odradi taj famozni SEO, ili pojam koji je prepoznatljiv kao optimizacija za pretraživače

eto, za male pare uspešan biznis i sajt i posao i profit i sve što vole mladi.

Ipak, ne ide to tako. I dobro da nije tako, jer milijarde stranica se takmiče a to je više nego veliki broj.

Odgovor na pitanje kakav sajt mogu i želim da finansiram podrazumeva da imate viziju njegovog razvoja, dinamiku izrade, troškove izrade po koracima, i naravno vreme potrebno da se realizuje isplanirani sajt.

Biznis plan treba da sadrži sve troškove koji su vezani za izradu sajta. 

Broj angažovanih radnika u pripremi i realizaciji sajta, kako sopstvenih radnika ili sopstvenog angažovanja tako i radnika firme koji realizuju sajt. 

Dinamiku izrade po fazama i naravno uvek sa pogledom u budućnost, predvidjanje potrebnih poslova posle puštanja sajta u rad, kao što su održavanje sajta i njegovo promovisanje, popularizacija odnosno pozicioniranje sajta na glavnim pretraživačima.

Slika 1. Sudoku i biznis plan

Kako napraviti biznis plan za sajt?

Ne postoji jednostavna odgovor ali postoji racionalan sled razmišljanja i činjenja. Kao sudoku evil. Ne možete ga rešiti metodom slučajnih ubacivanja brojeva kao na Slici 1. 

Morate imati strategiju i morate znati tehniku kako da ga rešite..

Prva i jedna od najvažnijih pretpostavki je da znate šta želite, kakav sajt želite i koliko imate sredstava na raspologanju

Šta je najvažnije kod biznis plana za sajt?


1. Odabir agencije za digitalni marketing.
2. Odabir prave agencije za digitalni marketing.

Nije greška! 

Dobar i pravi izbor agencije za digitalni marketing je najbolja ulaznica za uspeh na Internetu i po našem iskustvu jedini pravi put!

Tražite više ponuda za vaš sajt i vaš biznis plan sajta!

Posle dobijanja ponuda od firmi kojima ste se obratili možete da imate dovoljne precizne parametre da prepoznate troškove i vreme potrebno za realizaciju sajta. 

Takodje, na osnovu dobijenih ponuda, treba da imate mogućnost i dovoljno informacija šta možete da očekujete od svog sajta u budućnosti odnosno kada i koliki povrat sredstava možete da dobijete sa sajta. 

Naravno da su ove informacije osetljive i da traže vaše potpuno angažovanje, kao i tačne i jasne utemeljene informacije nastale na realnim istraživanjima kako konkurencije, tržišta, tako i potencijalnog obima posla i zarade putem posetioca sajta.

Konkretni troškovi sajta

Svaki vlasnik ili poslodavac treba da ima konkretnu kalkulaciju, troškovnik, odnosno specifikaciju troškova.

Fiksni troškovi su izdvajanja za hosting i zakup domena. Naravno, i ovi troškovi se mogu izbeći ako izaberete free ili besplatne hostinge. Za iole ozbiljniji natup na Internetu zaboravite besplatnu varijantu.

U fiksne troškove spada i angažovanje web tima za osnovni posao, 
tj. izrada sajta ili redizajn sajta.

I opet postoji kao alternativa varijanta da ne platite izradu odnosno redizajn sajta. Ako imate dovoljno vremena, afiniteta, znanja, možete i sami da savladate moćne alate poput open source rešenja, CMS koje možete da iskoristite za realizaciju sopstvenog sajta. 

Da li je to opravdano ili nije zavise koliko ste talentovani. Ako ste genije možda sve možete sami, mada genijalci se baš ne radjaju svakog dana.

Ono što se retko kada računa je vaše potrošeno vreme na pripremu materijala, koncipiranje strukuture sajta, jer vaše vreme potrošeno na sajt je vaš udeo koji ne možete sebi fakturisati. 

Takodje, vlasnici ili osobe kojima oni povere praćenje i rad na izradi sajta, moraju dosta vremena da posvete praćenju razvoja sajta, često i njegovom testiranju a po izradi sajta i puštanju u rad i na održavanju i pripremi raznih materijala a često i u pomoći kod optimizacije sajta.

Ovo je bitno, ovo ja važno!

Zapamtite!

Niko bolje od vas ne zna ono što vi radite. Ne zna bolje šta vi hoćete i zato:

Naučite da pratite rezultate rada agencije za digitalni marketing na promociji vašeg sajta!

Kako da pratite rezultate vašeg sajta? Koristite besplatne alate poput GSC (Google search console), GA4 (Google analytics), ali i plaćene poput domaćeg softvera za SEO ALEANT.

Završetkom sajta i njegovim postavljanjem na prave adrese ne prestaje potreba za troškovima. 

Da bi se sajt razvijao, napredovao, održavao, popularisao moraju da se angažuju profesionalci, odnosno tim za SEO i ostale plaćene i neplaćene kanale digitalnog marketinga. 

Ne brinite! 

Ako ste odabrali pravu agenciju za digitalni marketing, biće vam sve sročeno, predloženo i ne sumnjamo da ćete naći optimalan biznis plan za vaš nastup na Internetu.

I biće vam poznati troškovi koji se moraju predvideti jer bez njih sajt ostaje uglavnom nevidljiv za većinu ciljnih posetilaca.

I tako, da li mi i plsle svega ovog predočenog treba biznis plan za sajt?

Ako želite uspešan sajt na teško da ćete bez dobrog plana, odnosno biznis plana uspeti da ga ostvarite. Mnogo ofaktora utiče na uspešan posao preko Interneta. 

Da biste smanjili neizvesnost, povećali šansu za uspešan biznis na virtuelnoj mreži, morate pored vizija i želja sajta, imati i jasnu i potpunu kalkulaciju relevantnih troškova.

Kako ste vi došli do sajta?
Da li ste zadovoljni vašim sajtom?
Da li ste i u kojoj meri pravili neki biznis plan za sajt? 

Vaša iskustva mogu pomoći drugima, podelite ih da nama!

Poslednja promena teksta: 6/Maj/2025.