уторак, 26. јул 2016.

Da li koristite Google+ mrežu?

Kada znate ko postavlja i kontroliše pravila igre, onda bi razuman korak bio da mu se prilagodite, naravno, pod uslovom da želite da učestvujete u toj igri. Google+ je pandan Facebook socijalnoj mreži, ali ni približno popularan po broju poseta, kao ni po broju korisnika. 
Ipak, to ne može da umanji činjenicu da je, kao i većina Google proizvoda i usluga, to odlična platforma za povezivanje sa ljudima, a pogotovo sa onima koji imaju srodna interesovanja. 
Malo drugačiji interfejs je za početnike često traumatičan, ali kada se upozna onda sve deluje skockano i logično. Posebno pleni pažnju mogućnost povezivanje različitih servisa Google, kao i funkcionalan i logičan interfejs za kreiranje stranica.
Za firme kojima je SEO i optimizacija sajta znak raspoznavanja prisustvo na ovoj mreži se podrazumeva. 


Da li se isplati provesti neko vreme u izučavanju tutorijala o korišćenju ovog servisa? 


Apsolutno da, jer uopšte nije zanemarljiva postojeća baza korisnika ovog servisa, a prema infromacijama koje se mogu pročitati na Google zvaničnim sajtu, primetno je da će ovaj servis biti još dugo prisutan, jer vlasnici Google nemaju nameru da ga se tek tako lako odreknu. 




Koga pratiti na Google+ mreži?


Kada jednom registrujete gmail nalog, odnosno ako ga već imate, sasvim prihvatljivo i jednostavno ćete uskočiti u ovaj brod korisnika Google+ mreže. Ako niste baš početnik onda verovatno već imate u glavi šta bi vas zanimalo, koga bi ste mogli da pratite. Naravno, to ne isključuje da malo proguglate pa pronadjete i autoritete iz vaše oblasti koji se ističu na Internetu. To mogu biti kako pojedinci tako i firme, odnosno njihove stranice. 
Nisam pristalica devize da se prati šti više korisnika, pa da se ta cifra meri hiljadama pojedinaca, odnosno stranica, a radi potencijalno malog efekta onih koje ćete i vi možda zanimati, jer to ipak nije prirodno. Nelogično je da možete aktivno da pratite hiljade, pa ni stotine naloga, i da bas baš svi oni zanimaju. Ako se prisetimo Facebook mreže, u početku je bio hit praviti stotitne i hiljade prijatelja, ali se to vremenom nekako stabilizovalo na pristojnom i razumnom nivou. 


Šta objavljivati na Google plus mreži?


Objavljujte ono što se i vama dopada. ako ste korisitli neke druge mreže, princip vamje poznat. Nije ideja postovanja ni na ovoj mreži svega što vam padne na pamet, već da to bude prihvatljivo, interesantno i vredno pažnje na neki način. Takav pristup obećava i stvara potencijalnu, ali i stvarnu publiku i lojalne pratioce.


Pohvalite druge i bićete i vi nagrađivani ako imate sadržaj za to.

Nagradite vašim +1 one postove, komentare koji su po vašem mišljenju vredni toga. Isto onako kao što bi voleli da neko primeti vaš tekst ili post koji je po vašem mišljenju vredan pažnje.





Komunikacija na socijalnim mrežama


Aktivan komunikacija sa srodnim korisnicima je valjda podrazumevana, jer ako ste na nekoj socijalnoj mreži onda bi trebalo da takve osobine socijlanosti i ovde pokažete.
Google pokušava da ukine jezičke barijere, pa stoga možete da se oprobate i u komunikaciji sa onima koji ne govore vašim jezikom. Proširivanje vidika je evolucijska tekovina i mera progresa.
Imajte na umu da se kvalitretni postovi objavljeni na Google+ pojavljuju u rezultatima organske pretrage. Za sve koji se bave optimizacijom za pretraživače i SEO ovo je fenomenalna stvar.




Da bi se vaši komentari, odnosno tekstovi, pojavljivali u rezultatima pretrage potrebno je da inplementirate author tag. 
Sama implementacija author taga je logična i jednostavna a svodi se na linlovanje, tj. povezivanje ličnih podataka o imenu i prezimenu sa Google+ profilom. 
Da bi ste proverili da li ste dobor uraidli ovu operaciju možete koristiti Google alat za testiranje koji mas korka po korak vodi kroz verifikaciju ovog procesa.


Delite sadržaj na mreži


Namnogim sajtovima ćete pronaći sadržaje koje možete podelite i putem ove mreže sa vašim pratiocima. Ujedno, to će biti i vaš podsetnik na mesta na Internetu koja vredi povremeno pretražiti.

Ako ste kreativni, interesantni, redovni u svojim ppstovima, komentarima, aktvnsotima, počećete da dobijate sve više i više pratilaca. Kao i u mnogim drugim oblastima i ovde važi ona koliko para toliko muzike. Koliko truda i rada uložite toliko pozitivnih efekata možete da dobijete zauzvrat.


Umesto zaključka


Iako se čini da je Facebook apsolutni favorit za socijlane mreže, naša preporuka je da ipak koristite mrežu Google+ jer ćete na njoj lakše naći ono što vas zanima. Takođe, pametan nastup na ovoj mreži može unaprediti vaše poslovanje i prosperitet sopstvenog sajta.

1 коментар:

  1. retko se ova mraza koristi, moze se reci da je izgubio bitku za FB i twiterom, pa i Instagramom. Odrzava je Google na aparatima. Za Seo je vazna, ali ne toliko puno

    ОдговориИзбриши